Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.0 TFSI -06 katti/lambda vika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.0 TFSI -06 katti/lambda vika

    Ko. auto antaa herjaa 001056- Catalyst systems bank 1
    P0420-002 efficiency Below threshold- Mill on.

    Onko kokemuksia, onko katti vai lambda vika? Imu- eikä pako vuotoja ole.

  • #2
    99% varmuudella katti se EI ole. Paljos on ajettu?

    Comment


    • #3
      Onhan sillä jo 320000km ajettu. Toimintaan ei tunnu vaikuttavan mitenkään ja ko. vialla leimattukin, tosin häiriövalo kuitattu pois. Valo syttyy vaihtelevan ajan päästä aina uudelleen kun se kuitataan pois.

      Comment


      • #4
        kuristin/spaceri katin jälkeisen lambdan väliin. Sillä saa toden. vikakoodin pois. Virallinen korjaus voi olla lambdan/ katin vaihto. Jää vissiin liikaa jäännös happee katin jälkeen sen takia antaa nyt ton koodin?
        edit. Paljon oli happiarvo leimalla mittauksessa? Laita samalla muutkin arvot
        edit2. Kävi mielessä onkos tuossa katin lisähapetusta esim ilmapumppua tai muuta puhallusta kylmällä koneella pakosarjaan niiden komponenttejen tarkastus myös. En tunne tuota moottorityyppiä kovin tarkasti. Viisaammat auttaa
        Viimeksi muokannut johny1332; 24.12.2019, 10:51.

        Comment


        • #5
          Ei tuossa ole lisähapetuksia. Pystyykö noita lambdoja mittaamaan jotenkin?
          CO 0
          CO2 14,7
          HC ppm 14
          O2 0.74
          Lambda 1.03

          Comment


            #6
            Jos päästöt on kunnossa niin ei siinä paljon vaihtoehtoja jää, kakkoslambda vaihtoon. Tai sitten softasta pois päältä. Moottorin toiminnan kannalta sillä ei ole virkaa.

            Comment


            • #7
              Ja sitten noilla kilometreillä suuttimet jos ei oo vaihdettu. Onko kulutus hiipinyt ylöspäin?

              Comment


              • #8
                Kulutuksesta enkä suuttimien vaihdosta osaa sanoa kun on tytön auto, eikä ole hänelläkään ollut kun puoli vuotta. Kone siihen oli vähän aikaisemmin tosin vaihdettu.

                Comment


                • #9
                  Mites tämä tarina jatkui?

                  Comment


                  • #10
                    Lamdat vaihdettu ja vika vieläkin päällä. Tutkinta jatkuu.

                    Comment


                    • #11
                      No mites se kulutus?

                      Comment


                      • #12
                        Lyö takimaissee lamdaa korotusholkki

                        Comment


                        • #13
                          Osaisko joku sanoa mikä on kierteen koko & nousu, että osais kattella oikeen kokosen korotusholkin, tai vielä parempi jos olis suora linkki laittaa oikeeseen korotusholkkiin.

                          edit:

                          Jaa tää oliki A6, no A4:ssa on varmaan täysin sama koko?

                          Comment


                            #14
                            M18x1.5mm.

                            Comment

                            Working...
                            X