Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 -88 Q tarttee neuvoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 -88 Q tarttee neuvoja?

    -Aluksi mitä öljyä vaihteistoon 5 v manuaali.Kiitos vastauksista.
    -kone 2226 mitä eroa koneessa mäntiä lukuun ottamatta vastaavaan turbo
    malliin?
    -kummin päin takajarrun paineen säädin toimii täysi paine kara sisällä vai
    ulkona? Kiitos vastauksista.
    -Kyselen sen takia audin koneista kun on uusi merkki niin kiinnostaa et minkä laisesta 5 syl/10v
    on viisain ruveta tekemään turbo konetta tavote noin 300hv katu kone joten kertokoon kel on kokemusta?
    Viimeksi muokannut Urssi V8; 10.12.2007, 20:30.

    #2
    - http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=31843
    - Moottorityyppi kertoisi enemmän: http://www.audiclub.fi/phpBB2/showth...odi#post434229
    - Takapäätä kuormitettaessa akselin ja säätimen välinen jousi jännittyy, joten muistaakseni kara sisällä.
    - riippuu mottorityypistä, kts. yllä (tai tarkalleen ottaen ECUn mallista)

    Comment


    • #3
      Jep, karat sisällä max paine

      Comment


      • #4
        Elikä tyhjällä autolla täysi jarru paine koska omassa ainakin tukivarsi alhaalla vetää jousen tiukalle?
        näin ollen taakse ei ilmeisesti saa vakio säätimellä kunnon jarruja.
        Viimeksi muokannut Urssi V8; 10.12.2007, 18:26.

        Comment


        • #5
          Eipä kun perän painuessa alas paine kasvaa.
          Perä painuu--> jousi kiristyy--> venttiilin kuormitus kasvaa, taakse enemmän jarrupainetta.
          Venttiilin toiminta kokeillaan siten että kaveri painaa jarrua ja sinä painat venttiiliä kiinni, mäntien pitää liikkua ulospäin.Liike on hyvin pieni, n.milli-pari.
          (jousi normaalisti paikoillaan)
          Omassa jokavuotinen operaatio:
          venttiilien suojakumit pois, herkistelee karat, sitten jarrukumirasvaa kumi täyteen ja paikoilleen.
          Katsastuksessa aina tarkastaneet tuon venttiilin toiminnan.

          Comment


          • #6
            Se säädin on miun autossa vasemmalla korissa kiinni pysty asennossa säätimen päällä vipu
            auton pitkittäis suuntaisesti josta lähtee jousi alas tukivarteen jossa säädettävä tappi
            korkeussuunnassa eli onko edellinen seppä kasannut sen päin peetä!

            Comment


            • #7
              Saattaa olla quattrossa erilainen kuin tuossa mun vajaavetoisessa.

              Comment


              • #8
                Niin ilmeisesti täytyy ruveta vaan kokeilee millä sais taakse lisää jarruja kun puskee niin pirusti liukkaalla jarruttaessa,Kiitos kuitenkin.

                Comment


                  #9
                  Lötkö puskee aina helposti. Jos on annettu olla omassa rauhassa tähän asti se jarrupaineensäädin, niin on todennäköisesti melko jumissa.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä se helpottaa kun laitetaan taakse tarpeeksi painetta,on tässä yhtä isot takalevyt kun edellisessä kulkineessa ja pienemmät etujarrut kevyempi keula ni kyllä pitäs saada toimimaan.

                    Comment

                    Working...
                    X