Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 A4 Turbon paineet ym.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 A4 Turbon paineet ym.

    Osaiskohan joku selventää mulle näitä lukemia? Auto siis herjaa P2099 vikakoodia (P0299 - 002 - Control Range Not Reached).

    Eli onko vaihtoon uusi DV? Jos joku osaisi vielä kertoa oikean osan varmaksi, auto siis 2005 quattro 2.0TFSI 147kw.

    Data löytyy suoraan google sheetsistä: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

    Näyttääkö MAF:in lukemat kanssa aika alhaisilta? 138g/s kun kierroksia 6600. Mitähän tälle alkais tekemään?
    Viimeksi muokannut Killeri; 10.12.2019, 17:02. Perustelu: Viestit yhdistetty.

  • #2
    Minkähän takia kaksi juttua aloitit täysin samalla viestillä?
    Lisäksi olisi kovin kohteliasta pistää se auton malli itse viestiin, helpottaa muiden elämää myöhemmin, kun profiilin autot vaihtuvat.
    Itse asiaan epäilisin joko ahtovuotoa, tai ahtimen olevan valmis tms. Pyydetty ahto ei toteudu käytännössä millään kierroksilla(P ja O sarake). Suhiseeko kovasti ajaessa? Kerta maffin lukemat matalat, niin onko ilmansuodatin tai putki tukossa?

    Comment


    • #3
      Suhisee se ehkä vähän, ääni kyllä kuuluu autoon sisälle mutta ei erityisen kovana, mutta kuuluu silti. Pääsen vasta viikonloppuna tarkastelemaan noita ilmansuodattimia ja putkia. Muistelisin tosin että ilmansuodatin vaihdettiin jonkun huollon yhteydessä.


      Comment


      • #4
        Jos rivien välistä yhtään osaa lukea, niin varmasti huomaa että en ihan kauheesti ymmärrä autojen päälle. Mutta oletan että Ugemi tarkotit pakoputkea, tuntuis olevan kunnossa, saan viikonloppuna parempaa arviointia. Autolla siis ajettu 170tkm, joten olisiko vaan oletettavissa että maffi vaihtoon/putsaukseen ja diverter valve vaihtoon kerta kulutusosia ovat ja niitä ei koskaan ole vaihdettu? Toki toi suodatin on helppo katsoa viikonloppuna. Eikös tämä ole oikea dv: https://www.slamit.net/product/6774/...ass--venttiili

        Mistähän löytäisin maffin? Onko haettava marmorilta?

        Comment


        • #5
          Tuo linkkaamasi Bypass on oikea. Maf on aikalailla kuluva osa, että senkään vaihto ei ole huono ajatus, vaikka vika ei täysin selittyisikään ilmamamassamittarilla. Muistaakseni Maf on aivan pöyristyttävän kallis marmorilla (luokkaa 500-600€), että saman Hellan OEM-osan saat vaikkapa Sparetolta: https://spareto.fi/tuotteet/8et-009-...mamassamittari
          Vaihtotyö on melko helppo itsekin, liitin irti, kaksi torxia auki ja uusi anturi pesään tilalle. Ilmansuodatin kannattaa ehdottomasti vaihtaa myös. VCDS:llä koodien nollaus, niin nollaa samalla adaptaatiot.

          Normaalisti B7 2.0 T ei kyllä suhise ollenkaan, käytännössä ahtimen äänet hyvin vähäisesti ylipäätään vakiokuntoisessa yksilössä kuuluvat matkustamoon.
          Viimeksi muokannut Kraftwerk; 11.12.2019, 11:50.

          Comment


          • #6
            Jes kiitos! Ajatuksena on että putsailen ton maffin eka jos selviäs sillä, kävin hakemassa motonetistä puhdistusaineen. DV menee vaihtoon perjantaina, joten vois toivoa että näillä selvittäs. Sanoivat katsovansa kun vaihtaa dv:n että jos sieltä ois joku letku tms huonona niin vaihtavat samalla.

            Comment

            Working...
            X