Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P 2.0TQ AXX 2006 kulmavaihde vuotaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8P 2.0TQ AXX 2006 kulmavaihde vuotaa

    Kännykällä pikanen tuherrus.

    Otsikon kulkineella vuotoja ja tuota selvitelty ja kertaalleen paikallisessa autoasi korjaamossa kokeiltu korjatakin edellisen omistajan jäljiltä.

    Asentaja ei saanut vääntiöstä (johon kardaanin kuminivel tulee) laakerin sisäkoolia irti. No asentaja oli kuulemma lämmittänyt vääntiötä ja kylmäsprayllä koittanut viilentää ja prässissä hellästi irroittaa laakeria 0 tuloksin. Asentaja oli pullauttanut stefan laakerin yli ja laittanut paketin takaisin kasaan. Hetken kesti ja vuodot alkoivat uudelleen.

    No auto on nyt pukilla purettuna että huomenna se vääntiö on taas irti mutta ongelma on että tuonne kulmavaihteen sisälle ei volkswagen myy osaa, vanhempaan taisi vielä kuvien mukaan olla myynnissä. Ajatus oli uunittaa osa 150 asteessa ja jäällä viilentää akselia jotta laakeri tulisi pois ehyenä, epäilys että kylmäsprayllä ei energia yksinkertaisesti riitä tuohon.

    Kuvien mukaan pitäisi ihan normi ulosvetimillä laakerin liikkua ilman lämpöhoitojakin.

    Oisko kohtalotovereita tai tietoa kyseisen stefan vaihdosta?

    #2
    Kumpaa siinä nyt vaihdetaan, laakereita vai stefoja? Eikös stefat vaihdu ilman laakerien purkamista? Vai tarkoitatko että kardaanin laippa ei irronnut kulmavaihteesta keskimutterin irroituksella? Minä vaihdoin koko kulmavaihteen uuteen käytettyyn päälaakerin hajottua.

    edit: Näyttää elsan ohjeiden mukaan vaativan laakerin irrotuksen stefankin vaihtoon. Täytynee purkaa laakerivikainen yksilö ja katsella miten stefan vaihto menee.
    Viimeksi muokannut jipitkan; 10.12.2019, 09:15.

    Comment


    • #3
      Niin eli stefaa ollaan vaihtamassa, rakenne ei itelle ihan vielä selvä kun osa ei vielä käsissä ole, asentaja vain sanoi että pitäisi laakeri edestä ottaa irti akselin tumpista, että saa stefan vaihdettua, muttei lähde ilman rikkomista ja uutta laakeria ei saa ainakaan volkkarilta

      Comment


      • #4
        Onko kyseessä siis osa yhdeksän tässä?
        http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../lang/e#sec_7A
        Ja jos, niin en ymmärrä kyllä minkä laakerin yli se pitäisi saada tuossa.
        Eikös noissa kaikissa yleismaallisesti(kardaanien ja vetarien tumpit) pultti sisässä, millä se tumppi saadaan irti ja stefa sitten siinä laatikon/perän/minkä ikinä kupeessa?
        Olihan nyt siis kyse vaihdelaatikon jakolaatikon takaa lähtevän kardaanin stefasta? Ja nimenomaan sen tumpin stefasta?

        Comment


          #5
          Osa numero 9. Olisko laakerin halkaisija suurempi kuin stefan reikä. Ei siitä muutakaan keksi osia näkemättä. Laakeria ei kuvassa ole esitetty, koska se ei ole vaihdettavaksi tarkoitettu osa.

          Comment


          • #6
            Kyllä juurikin nro 9 ja vanhemmasta kopasta vastaava kuva, niin sinne vielä laakeria saisi

            Comment


            • #7
              Nyt on vääntiö uunissa odottamassa lämpöhoitoa. Josko tuon tuosta vielä sais ehjättyä. Vanha uusi stefa oli ottanut kipeää kun oli tuon laakerin sisäkoolin yli vedetty

              Comment


              • #8
                Itse taisin avoimesta tasurista lukkoon ihan ulosvetäjällä napata nuo ja sit uunitin ne ennen uuteen asennusta. Toki urssi oli kyseessä, mutta samalla sovitteellahan ne oli.

                Comment

                Working...
                X