Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

6A:han uusi kansipahvi, kanavien työstöä samalla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 6A:han uusi kansipahvi, kanavien työstöä samalla?

    Nythän on niin että 313tkm taivallettu kannentiiviste on alkanut päästää vettä väärään paikkaan. Ajattelin, että josko olisi samalla kiilloituttanut ja kohdistuttanut kanavat siitä.

    Onkos kokemuksia esim. volkkarin KR/PL tai audin ACE- rintamilta asian tiimoilta. Eli onko vastaavaa hyötyä, ja jos, niin minkälaiset vaikutukset operaatioilla olisi koneen suorituskykyyn? Nokat ajattelin säilyttää vakioina.

    Jos joku tietää Jyväskylästä tai Mikkelin seudulta nohevia koneistajia tuohon hommaan, niin saa vinkata.

    Nimim. asennanko turbon ja sähköruiskun samalla?

    #2
    Kannen kunnostus lienee syytä tehdä, nk. venturiseetit olis viksu teettää. Niillä on varsin suuri vaikutus virtauksiin pienillä nostoilla.

    Mahdollisesti poraus ja käytetyt 7A:n männät niin saa aavistuksen lisää tilavuutta kun (82,5mm poraus).

    Ja jos homman haluaa täysin päästää lapasesta niin kevyet 12:1 puristuksen männät, kipakat nokat ja ohjelmoitava ruutta. Tai matalamman purituksen männät ja fööni kylkeen.
    Kallista ja ihanan järjetöntä :)

    Comment


    • #3
      Ei oo kovin halpaa eikä järkevää tällä ajelu nykyäänkään. (: Ajatuksissa oli kuitenkin tehdä sellanen lyhyen aikataulun korjaus kuitenkaan laadusta tinkimättä. Ei nimittäin kärsi hyvin paljon olla töistä pois alussa mainitusta syystä.

      Comment


        #4
        Ei ole ehkä 6A ihan parhaita turbotettavia, koska se on rakennettu ns matalaan (perinteiseen 1.8 jne) lohkoon. 92,8 isku siis matalassa lohkossa aikaansaa veivikulmaa sen verran että jos moista halajat niin melkein jostain korkea lohko jne suosiolla.
        Kallista ja ihanan järjetöntä, mutta lopputulos voi hymyilyttää :)

        Comment


        • #5
          Porauksen jälkeen 7A männät ei taida tulla kyseeseen, kun 6A:n vakioporaus on sama. Jostain hankit 3A:n, eli vastaavan 8 venttiilisen koneen männät, säädettävän moottorinohjauksen ja sitten ahdinta kylkeen. Tuommonen alakerta kestänee 250-300hp kohtuullisen luotettavasti.

          Comment


          • #6
            Hitsiläinen kun joskus jossain netin syövereissä törmäsin kyseisen moottorin turbottamisen tuloksiin, mut eipä sitä enää tähän hätään löytyny. Oli muistaakseni melkosen kovat lukemat.

            Pitäs varmaan ennen aloittamista hommata ittensä VTT:lle töihin, vai auttaisko sekään. On nääs vähäpäästöiseksi (heheh) merkitty. Eli eiköhän tämä tällä kertaa mee ihan tiivisteiden vaihdolla ja lievällä kannen jyrsimisellä. Mut olisko tää ketju se, mistä se ajatus sitten lähti, kun joskus on oma talli ja pari muuta autoo millä käydä maitokaupassa.

            Comment


              #7
              Kannen kunnostus lienee syytä tehdä, nk. venturiseetit olis viksu teettää.
              Tähän venturiseetin taitaa liittyä lyhytikäisyys, joten varauksin siviilikäyttöön.

              Comment


                #8
                Itse en kyllä moista ole kuullut mutta kyllähän seetin kestävyys ainakaan teoriassa heikkenee kun kosketuspinta venttiiliin pienenee. Tästä huolimatta itse olen moiset yleensä teettänyt.

                Comment


                • #9
                  Eikös se suoraan venttiilin ja seetin väliseen kosketuspintaan leikattava pyöristys ole kuitenkin minimaalisen pieni? Tai siis se ikäänkuin sijoittuu sinne kosketuspinnan alaosaan, miten sen nyt sanallisesti selittäisi.

                  Venturiseetien kestävyysongelmat taitavat liittyä mekaanisiin nostajiin, liian koviin jousipaineisiin tai nokka-akselin rampin jättöpään agressiiviseen muotoon (monet rajut kisanokat, joissa istukoiden kestävyys on tois-sijaista).

                  Comment


                  • #10
                    Missähän hintaluokassa tuommosten venturiseetien pyöräyttäminen liikkuu tässä tapauksessa? Varaosaputkasta kyselin reinzin yläkerran tiivistesetin hintaa ja kansipulttisatsia, niin 90 euroo oli hintapyynti koko nipulle, mielestäni aika kohtuullinen vai kuinka?

                    Comment


                      #11
                      eipä kuulostaa pahalta, mun hinnat saat huomenissa.

                      Comment


                      • #12
                        Juup, ei kiirettä. Pitää tässä vielä koittaa metsästää täydennystä työkaluihin ja sitten jostain helicoil-satsi. Kun pitäs tehdä kahdet 6mm kierteet uusiksi, onko tuo helicoil pätevin tapa, vai onko muita ideoita? Kyseessä siis ylemmän hihnakopan kiinnitys ja toinen virranjakajan kiinnityspulteista.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt alkaa pikkuhiljaa kasautumaan osia kirjahyllyyn. Noita venttiilin ohjureita tutkaillessa alkoi nousemaan kylmä hiki otsalle: Onko noita toivettakaan saada vaihdettua omin kätösin, vai meneekö naputellessa kansi rikkisärkipaskaksi? Näyttää niin pirun pitkälle tuo sovite, ja siellä on tietysti kympin krymppi. Paikalleenhan ne varmaan menis pakastimesta otettuna. Eikö nuo vois olla kierteillä tana.

                          Comment

                          Working...
                          X