Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 kytkimen vaihdossa tulleet ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 kytkimen vaihdossa tulleet ongelmat

    Juups! Eli Audi S4 Avant TQ 100 -92 kyseessä.

    Eli, tehtiin kytkinremppa, vaihdettiin kaikki tarvittavat osaset.

    Auto on nyt kasassa, mutta ilmeni erikoinen ongelma.
    Pakki ei mene millään päälle, vaihdekeppi menee tavallaan puoleen väliin liikeradasta. Muut pykälät kyllä toimivat, jokseenkin ykkönenkin on aika jämäkkä verrattuna aiempaan. Laatikkoon vaihdettiin rempan yhteydessä VS 200 öljyt.

    Suunnilleen kaikki poppakonstit mitä on keksitty, on tehty. Mikähän hitto tuossa voisi tökätä. Silmälaakerikin PITÄISI olla juuri oikea.

    Eli kaikki mahollinen tieto mitä voisi koittaa tehdä, olisi kyllä tarpeen!

    040-5839489

    Ja silmälaakerin koodi oli 410 0015 10
    Merkkkiä LUK

    Koitin hakea sitä netistä mut oli vähän vaikeaa maallikon ymmärtää tuota Saksan kieltä...
    Viimeksi muokannut okkim; 6.12.2007, 22:02.

    #2
    Onko keppi samassa kohti kuin ennenkin? Kuulostaisi vaan siltä että sen säätö on vähän liikaa toisessa laidassa.

    Comment


    • #3
      Kyllä se keppi näyttäs olevan samassa kohtaa. Onkos tuossa laatikossa mitä kaikkia säätömahdollisuuksia?

      Comment


        #4
        Ei sen paljoa tarvitse olle eri kohdassa niin se ei toimi hyvin. Silmällä sitä ei välttämättä näe. Kokeilisin säätää sitä, ja palaisin sitten asiaan jos ei auta.

        Comment


          #5
          Vaihdevipujen säätö... auton alle ja molemmissa kepeissä on hammastus sekä pituussäätö, ei tarvi olla paljoakaan pielessä.

          Comment


          • #6
            No niin, samaa juttua ehdottaa useampi, joten aamulla auton alle. Laitanpa sit juttua olikos se siinä, en oo kyllä ihan varma onko meillä tietoa minekkä suuntaan vedellä niitä vipuja, mut kokeillaan ;)

            Comment


            • #7
              Nonnii, puoli päivää hiplattiin niitä vipuja suuntaan jos toiseen. Selvästi kävi ilmi että tuosta ne pakin ongelmat ovat johtuneet. No sit löydettiin paras kohta, vaihteet menivät päälle ihan hyvin, mutteivat kuitenkaan aivan kuten ennen. Pakki ja ykkönen huonoimmat. Mutta sen verran hyvin kuitenkin että läjättiin auto.

              Sit tulikin jännä juttu, pakki toimi mut mitä enemmän ajettiin, sitä huonommin toimi ja nyt ei taas meinaa toimia millään. Täytyy sammuttaa auto ja runtata pakki pykälään. Siis ei hitto että ahistusta pukkaa, liekkö ne meijän vivut päin peetä (vaikka tuntui et sopiva kohta löyty) vai mikä hitto siinä mättää?

              Öljytki lootassa pitäs olla just oikeet;) en tiiä...

              Comment


                #8
                eli paikoillaan kytkettävät vaihteet eivät mene tupaan niinkuin kuuluu, onko sama tilanne niin auton käydessä kuin moottori sammuksissa?

                Comment


                  #9
                  Voiskohan kytkinpiirissä olla ilmaa tai jompi kumpi sylinteri vajaatoiminen eli ei irrota ihan täysin?

                  Comment


                  • #10
                    Auton käydessä pykälät menevät huonommin (pakki ja 1) kuin sammuksissa. Ilmattu on ja irrottaa kyllä.

                    Comment

                    Working...
                    X