Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8E öljynpaineet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8E öljynpaineet

    Mikähän on normaali öljynpaine 2.8E koneessa? Mulla Audissa on kylmänä tapissa (yli 5bar).
    Kuuma kone tyhjäkäynnillä n. 2-2.5bar ja ajaessa 2000-3000r/min n.2.5-4.5bar.
    Lieneekö kohdallaan?
    Öljyt on tällä hetkellä Mobil Rally Formula 1 5W-50.

  • #2
    omassani arvot aivan samat. kun kone oikein kuuma, paine tyhjäkäynnillä n 2.1 bar
    hälyraja taitaa olla 1.8bar muistaakseni
    ps: sama öljy mullakin

    Comment


    • #3
      Paineet on ihan ok. Itsellä ei ole (karvalakkimalli) lisämittareita. Jos joku möisi erittäin edullisesti automaattiin sopivan mittariston, jossa on öljynpaine jne lisämittarit niin olisin kiinnostunut.

      Comment


      • #4
        Lainataanpas tätä topiccia:

        Tänään huomasin, että öljynpainemittari näytti ihmeen alhaisia lukemia. Kierroksilla 2bar ja tyhjäkäynnillä vajaa 1,5bar. Mitään varoitusvaloa tai ääntä ei näy/kuulu. Koneestakaan ei kuulu mitään ylimääräistä. Onko syytä huoleen vai? Mikähän tuommosen mahtaa aiheuttaa?

        Comment


          #5
          Ensi hätään vois kannattaa mitata paineet jollain muulla mittarilla.

          Comment


          • #6
            Juu sen meinaan suorittaa niin pian kuin mahdollista.

            Comment


            • #7
              Jatketaanpas. Tänään oli taas paineet alhaalla ja tyhjäkäynnillä rupes merkkivalo loistamaan ja piipittämään. Hiukka ku kierroksia nosti, niin valo sammui. En tuon edellisen kysymyksen jälkeen ole käynyt mittauttamassa paineita, kun paineet palas takaisin kysymystä seuraavana päivänä. Tuota se sitten olen tehnyt siitä asti. Päivän pari käy paineet ylhäällä ja sit ne taas putoaa alas. Anturin liittimien heiluttelu/anturin naputtelu nostaa paineet aina pariks päiväks ylös. Alhaiset paineet vaikuttaa siis anturivialta. Mutta onko noille hälyille omat anturit jossain vai käyttääkö pelkästään tuota samaa anturia mittarin kanssa. Sen huomasin, että kun nyppäs sini/mustan johdon irti anturista, niin hälyt loppui. Meinaan nyt ajella johto irti, kunnes saan paineet mitattua.

              Mitä raati ajattelee/arvailee, saanko nukkua yöni rauhassa uuden anturin saantiin asti, vai tuleeko jotain kallista eteen?

              Comment


              • #8
                Koska vaihdoit oljyn ja suodattimen viimeksi. Vanhat oljyt voi kanssa aiheuttaa lämpösessä koneessa tyhjäkäynnillä varotuksia.

                Comment


                • #9
                  Koska vaihdoit oljyn ja suodattimen viimeksi. Vanhat oljyt voi kanssa aiheuttaa lämpösessä koneessa tyhjäkäynnillä varotuksia.

                  Comment


                  • #10
                    Öljyillä ja suotimella ajettu n. 1300km. Vaihdoin Öljynpaineantuin uuteen. Hälytykset loppui, mutta paineet ei mittarin mukaan noussu.

                    Jatkoa: Mittailin anturilta vastuksia. Vastusarvo oli n. 100ohm, eli ASLE:n arvojen mukaan se tarkoittaa n.1,5bar. Kierroksilla arvo nousi n.114ohmiin, joka merkkaa karvan verran alle 2bar. Mittaus tapahtui kylmillä öljyillä. Oma mittari näyttää suunnilleen samaa. Olisiko kellään ideoita miten tästä eteenpäin? Onko syytä huoleen noilla paineilla? Aion viedä auton paineiden mittaukseen, kunhan saan ajan varattua, niin saa tietää nuo paineet tarkemmin.

                    Comment


                    • #11
                      Paineet ovat palanneet. Vaihtoon meni kansien öljynpaineventtiilit ja se auttoi. Nyt on paineet samat, kuin ekan viestin kirjoittajalla.

                      Comment


                      • #12
                        2.8E öljynpaineet

                        Moottoria vaivasi öljynpaineen alhaisuus varsinkin kuumana ja tyhjäkäynnillä käynnistettäessä. Kun antoi kierroksia paineet nousuvat hälytysrajan yli. Öljynpainemittari "eli" kierrosten mukaan.
                        Vaihdoin kansien öljynpaineventtiilit ja nyt paineet pysyvät lähespaikallaan 4-5bar oli kone kylmä tai kuuma. Molemmat venttiilit olivat rikki. Venttiilin alapää oli rikkoutunut ja oli avoinna jousi näkyvissä. Samalla hävisi venttiilien rapina.

                        Comment


                          #13
                          Useampaan koneeseen olen noita ventiileitä toimittanut.

                          Hinnat Suomessa
                          078103175D check valve 64,60
                          078103363P pressure limiting valve 41,80

                          Hinnat kerhon kautta Saksasta:
                          078103175D check valve 32,90
                          078103363P pressure limiting valve 20,60


                          Molempia venttiilejä tarvitaan 2kpl

                          Comment


                            #14
                            Onkohan jokin noista tai missä vika noin yleensä,kun öljynpaineet on mittarin mukaan täydet,mutta merkkivalo välkkyy??........(audi 100 V6 2.8-94 farmari)

                            Comment


                            • #15
                              Veikkaisin anturivikaa.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaillaan vanhaa otsaketta:
                                Onko tämä öljynpaineenherjaus jokin yleinenkin vika/ominaisuus näissä 2,8 malmikasoissa, kun täälläpäinkin on samaa vaivaa...
                                Eli mittarissa on ajossa 5 bar ja kuumana tyhjäkäynnillä 2,5-3 bar ja toisinaan (usein) kannun kuva vilkkuu näytöllä hetken ja sitten taas häipyy.
                                Ilmeisesti anturivika, vai?

                                Comment


                                • #17
                                  Mun urssin mittaristo/autocheck ainakin teki jäynää ja vilkutteli satunnaisesti öpainevaloa... Mittarin mukaan paineet hyvät. Mittaristo irti ja liittimien puhdistus auttoi ja hälyt loppui.

                                  Ja siis niitten mittariston/autochekpiirilevyn väliset liittimet on kait se suurin syy noihin murheisiin. Ja tarkemmin ajateltuna myös latauksen merkki siinä välillä vilkkui, tosin harvemmin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hermo meni piipitykseen, nyt on mittari levällään pöydällä!
                                    Osaisikos joku valistaa että mitä muuta samalla kannattaa/täytyy elvyttää kun puhdistaa nuo liittimet?
                                    Niin siis polttimoiden uusimisen lisäksi?
                                    Mitkä juotokset erityisesti irtoilee yms??
                                    Äkkiä katteltuna näyttäisi kaikki ehjältä...

                                    Comment


                                      #19
                                      http://www.sjmautotechnik.com/troubl...t.html#contact
                                      Olisko ruosta jotain apuja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olisipa hyvinkin!
                                        Kiitosta!!!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X