Kaksoiskytkinvaihteistollisten VAG-tuotteiden hienoin ominaisuus, eli äänekäs pamaus ylösvaihdon yhteydessä, on alkanut vähitellen katoamaan omasta autosta (TTS S-tronic -11). Huomasin tämän ensimmäisen kerran joskus heinäkuun lopulla vähän Ahveniston ratapäivän jälkeen. Aiemmin pamaus tuli aina, kun antoi reilummin kaasua, kierrokset oli siinä yli ~3500 ja vaihtoi ylöspäin. Vähitellen pamausten toistuvuus alkoi vähenemään ja nykyään niitä tulee enää harvoin. Tämä erityisesti manuaali-moodissa.
Vikakoodit luettiin Alastarolla lokakuun alussa.
1 Fault Found:
004506 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P119A - 001 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 102783 km
Time Indication: 0
Date: 2019.10.01
Time: 08:23:18
Freeze Frame:
RPM: 842 /min
Load: 14.1 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 18.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.605 V
Tiedä sitten liittyykö tuo bensanpaineen sensorin vikakoodi tähän ongelmaan. Lyhyt googletus antoi ymmärtää, että saattaisi johtua mm. viasta korkeapainepumpussa tai vuotavasta suuttimesta. Näillä kilometreillä varmaan jo ihan mahdollisia vikakohteita. Onko muilla vastaavia kokemuksia tai valistuneita arvauksia?
Vikakoodit luettiin Alastarolla lokakuun alussa.
1 Fault Found:
004506 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P119A - 001 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 102783 km
Time Indication: 0
Date: 2019.10.01
Time: 08:23:18
Freeze Frame:
RPM: 842 /min
Load: 14.1 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 18.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.605 V
Tiedä sitten liittyykö tuo bensanpaineen sensorin vikakoodi tähän ongelmaan. Lyhyt googletus antoi ymmärtää, että saattaisi johtua mm. viasta korkeapainepumpussa tai vuotavasta suuttimesta. Näillä kilometreillä varmaan jo ihan mahdollisia vikakohteita. Onko muilla vastaavia kokemuksia tai valistuneita arvauksia?
Comment