Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8.5 2.0TDIq nypyttää/täristää kylmänä liikkellelähdettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8.5 2.0TDIq nypyttää/täristää kylmänä liikkellelähdettäessä

    Mikä mahtaa olla syynä kun B8.5 2.0TDI quattro manuaaliaskilla nypyttää kylmänä liikkeellelähitessä hetken, vaikka kuukausi sitten vaihdettiin uusi kytkin ja vauhtipyörä (Sachs)?
    Oire ilmeni rajumpana vanhalla vauhtipyörällä ja kytkimellä, mutta nyt myös uusilla hiluilla ilmenee samaa lievempänä, ja oire tuntuu kasvavan. Toisinaan siis täristää ihan koko autoa.

    Moottorista ei tule, ilmenee vain kun on veto päällä ja kiihdyttää. Onko muilla samaa => ominaisuus, vai onko voimalinjassa jotain vielä pielessä? Vetoakselin tukilaakeri vaihdettiin kytkinrempan yhteydessä varotoimenpiteenä.

    Kiitos jo etukäteen.

  • #2
    Mulla tekee vastaava auto täysin samaa, tosin lämpimänä/kun on ajellut jonkun verran. Ja siis täristää ihan koko autoa. Kylmänä ei mitään.

    Ja mulla resonoi koko autoon tosi hennon tärinän tyhjäkäynnillä, melko ärsyttävää liikennevaloissa. Tämä resonointi poistuu, kun auto itsestään nostaa kierrokset aika ajoin tuonne 900-1000rpm tietyksi aikaa.

    Kytkintä/vauhtista epäillyt itsekkin. Ei viitsisi vaan huvikseen vaihtaa jos vika ei siinä.

    Comment


    • #3
      Tuo kuulostaa elämäänsä päättelevän vauhtipyörän oireilta - oma ei vielä tyhjäkäynnillä tärissyt, mutta piti metallista "kilkattavaa" ääntä ja jyristi autoa kovilla väännöillä.
      Oman auton nykyiset oireet ovat tällä hetkellä täysin päinvastaiset, eli täryyttää/nypyttää vain kylmänä liikkeelle lähdettäessä, mutta sen jälkeen oireet häviää tyystin.

      Audi-huolto ei puhelun pohjalta osannut sanoa mitään mikä voisi olla vikana.

      Comment

      Working...
      X