Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 downpipe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 downpipe

    Kysymys downpipesta eli kattiputkesta vai mikä se suomeksi on. Ensinnäkin onko 2.0 tfsi:ssä ja 1.8 tfsi:ssä sama putki? Nettiä kun on kolunnut niin Amerikassa ei taideta tuota pienempää konetta juuri tuntea ja siellä valikoimaa on jonkin verran mutta aina 2.0 versioon. Välillä tulee kuitenkin vastaan että samaa putkea molempiin versioihin. Varaosanumeroita en toki ole kaivellut mutta jos jollakin ne löytyy niin sehän selvittäisi.
    Ja toinen kysymys onko väki täällä vaihdellut tuota putkea paremmin virtaavan versioon ja onko mitannut saatavaa hyötyä? Itseä lähinnä kiinnostaa paremmin virtaavalla katalysaattorilla oleva putki niin että katsastukseen ei tarvi putkea vaihdella. Mutta onko hyötyä vai meneekö vain sarjaan harrastamisen iloa. Itsellä siis 2011 vuoden 1.8 tfsi moottorinen. Ohjelmointia ei vielä tehtynä mutta se tietenkin tulisi jos muitakin virtausta parantavia osia vaihtaisi.

    #2
    On sama putki, on hyötyä n.20hv luokkaa parilitraisessa huipputehon osalta ja tietty koko alueellekin saadaan lisää. Taitaa olla niin että vakioturbosta saadaan downpipe/kisakatti yhdistelmällä kaikki irti mitä sieltä tulee, intake kitin hyöty marginaalinen kuten myös loppuputkiston.

    Comment


    • #3
      Kiitos nopeasta kuittauksesta, ja vastasitkin samalla toiseen asiaan jota mietin hiljaa mielessä. Intake kitti (APR mallikohtainen) olisi ihan kiva mutta hyötyä taitaa olla vähän ja muutenkin hyötysuhde noissa paranee vauhdin kasvaessa. Oma auto enimmäkseen ruutukaava-ajossa, joten isoa kovaa ei juuri tule. Takavaimennin kiinnostaa ihan vain että saisi vähän syvyyttä ääneen. Ei mitään pörinäpönttöä vaan "Gtimäistä" mataluutta.

      Comment


      • #4
        Oon kanssa haaveillut, että jos vaihtaisi downpipe/kisakatti putken tuohon omaan kaksi litraiseen b8:n. Mulla on omassa jo MoTestin softa, niin tuolla putkella saisi varmaan vähän lisää eloa koneeseen. Osaako porukka vastata, että tuikkiiko noilla putkilla aina moottorinhäiriövaloa? Jos tuikkii, niin saako sen korjattua sillä oxygen sensor spacerilla, mitä ainakin 034 kauppaa noiden putkien kanssa?

        Comment


          #5
          Osammy, käytä softaukolla että ottaa kakkoslambdan haistelun pois sieltä softasta niin ei tarvi kikkailla. Kyllähän se kisakatilla muuten valoa saattaa vilkutella.

          Tässä vielä APR sivuille linkki missä näkee tuon downpipen vaikutuksen. Kyseessä nyt APR tuotteet, mutta muutkin kunnolla tehdyt softat/kunnolliset downpipet käyttäytynee samalla tavoin:

          https://www.goapr.com/products/apr_e...dp_20t_b8.html

          Comment


          • #6
            Saako sen lambdan haistelun noin vain naps pois softasta, vai vaatiiko enemmän säätöä? Onko sen jälkeen katsastussedällä jotain ihmettelemistä?

            Comment


              #7
              Kun sulla kerta on MoTestin softa, niin vie sinne pajalle, se flashaa vaan sinne ecuun sellaisen version sun softasta, joka ei sitten sytyta vikavaloa. Hommassa kestaa sen flashayksen verran ja maksanee arviolta puolen tunnin tyon verran. Se softa ei niinkaan katsastussetaa kiinnosta, enemmankin voi katsella sita downpipea, jos vaan huomaa etta on vaihdettu...

              Comment

              Working...
              X