Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 avant 2004 päästöongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 avant 2004 päästöongelma?

    Terve. Uutena audin omistajana kysyn viisaammilta. Auto antoi tälläiset vikakoodit ja selitykset. Mihinkähän voisi viitata? Mittaristossa paloi keltainen moottori merkki valo josta ohjekirja sanoo pakokaasujärjestelmän häiriö merkkivalo. Autolla on ajettu 400000.
    Vikakoodit luki yksityinen henkilö. Auto antoi nämä vikakoodit ja ne kuitattiin pois ja antoi kuitata pois. Merkki valo ei enää syttynyt uudelleen kun käytettiin nollauksen jälkeen käynnissä ja ei tullut ilmoituksia vikakoodeista. Ainut mikä jäi ohjelmaan näkymään oli koodi ja ilmoitus järjestelmä ok. Laitan kuvat liitteeksi.
    Kierrokset on lämpimänä tyhjäkäynti pikkasen alle 900 ja sen verran humppaa et noin 10 - 20 kierroksen välillä. Muuten en huomaa mitään vikaa ajaessa enkä koneen kiertävyyteen ja kulkuun. Vetää hyvin ja kulkee.

    2.4 bensa vapari kone
    Attached Files
    Viimeksi muokannut okkim; 27.9.2019, 15:01.

    #2
    Laita kuvat tekstinä, en nyt saa linkitettyä selitystä mutta löytyy esson baari osasta stickynä.

    Comment


      #3
      https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

      Comment


      • #4
        Terve.

        17831 - toisioilmasuihkutusjärjestelmä ryhmä 1, virtaus liian pieni
        - jatkuva

        17819 - toisioilmaruiskutusjärjestelmä, rivi 2; virtaus liian pieni
        - jatkuva

        17546 - additiivinen polttoaineen sopeutus, rivi 2; laiha seos
        - jatkuva

        17544 - additiivinen polttoaineen sopetus, rivi 1; laiha seos
        - jatkuva

        17800 - nokka-akselin asentoanturi, rivi 2; avoin virtapiiri/oikosulku akun plusnapaan
        - katkonainen

        65535 - järjestelmä ok ( jos vika on ilmeinen, tarkasta ohjausyksikkö ja siihen liittyvä kirjoitus)


        Ross tech antoi nämä hyvin.
        En osaa linkittää niitä puhelimella tähän.

        17831/P1423/005155 - secondary air injection system; bank 1: insufficient flow

        17819/P1411/005137 - secondary air injection system; bank 2: insufficient flow

        17546/P1138 - fuel trim: bank 2 (add) : system too lean

        17544/P1136/004406 - fuel trim: bank 1 (add) : system too lean

        17800/P1392/005010 - camshaft position sensor bank 2 (G163) : open short to plus

        65535 internal control module memory error

        Hyvin tuolla oli selitetty mistä lähtee kartottamaan vikaa ja mahdollisia syitä.
        kertokaa toki vinkkejä mistä noi usein miten johtus jos tullut vastaan.

        Palataan

        Comment


        • #5
          65535 Ohjausyksiköstä vois vissiin olla mennyt jotakin komponenttia pimeeksi, sen verran kerkesin tutkia keskusteluja.

          Täytyypi ruveta tutkii ja hutkii ross tech mukaan syitä kun pääsee.
          ​​​​​​

          Comment


            #6
            Alipainevuoto melko ilmeinen.

            Comment


              #7
              Aloittajan auto lienee jo kunnossa, mutta lisään tähän oman SAIP vian kanssa painiskeluni.

              '04 vuosimallin 4B C5 A6 sytytti moottorivikavalon juuri ennen katsastusta. Koodit olivat seuraavat:

              Koodi:
              Control Module Part Number: 3B0 907 552 BJ
              Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0001
              Software Coding: 11752
              17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
              P1423 - 35-00 - -
              17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow
              P1411 - 35-00 - -
              Ross-Techiltä löytyi vähän apuja, vaikka eivät aivan oikeaan osuneetkaan:
              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...1/P1423/005155
              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...9/P1411/005137

              Räjäytyskuva löytyy tästä.

              Ensin ajoin output testit ja kaikki muu tuntui olevan kunnossa paitsi SAIP-moottori oli mykkä.

              Olisin voinut heti rynnätä moottorin kimppuun, mutta päätin ensin kuitenkin kokeilla kombiventtiilien toiminnan. Vuotava venttiili voi päästää kondenssivettä SAIPille ja se rikkoo pumpun varsin nopeasti.

              Siispä otin moottorin päältä suojamuovin pois. Sen alta löytyy letkuhässäkkä ja kaksi solenoidia. Näistä apukuskin puoleinen avaa kombiventtiilit, mistä lisäilmaa ohjataan pakoputkeen. Otin tulipellin puoleisen letkun irti ja pumppasin sinne alipaineen. Ei vuotoa. Kun otin alipainepumpun irti letkusta, niin ainakin kuskin puolelta kuului kombiventtiilistä kolahdus. Todennäköisesti kombiventtiilit siis toimivat - ainakin niiden kalvo on ehjä.

              Otin myös toisen letkun irti tuosta solenoidista ja pumppasin siihenkin alipaineen vain todetakseni, ettei sielläkään ole vuotoa.

              Seuraavaksi etsin käsiini oranssin 40A maksisulakkeen (kooltaan 29 2X8, N10251901) ja otin akkukaukalon suojamuovin pois. Sitten ruuvasin ECUn kannen irti. Takimmainen ruuvi on vähän hankalassa paikassa, mutta oikealla työkalulla kannen saa avattua ilman, että purkaa tuulilasin alareunan muovikaukalon irti. Otin sulakkeen pois, mutta se oli ehjä. Seuraavaksi irrotin releen kannasta ja yhdistin hetkeksi hyppylangalla 30 ja 87 liittimet. Puhallin hörähti.
              Click image for larger version  Name:	180520217589b.jpg Views:	0 Size:	155,6 Kt ID:	1917776

              Miljoonalaatikosta löytyi samanlainen 373 40A rele. Vaihdoin sen kantaan ja ajoin VCDS:llä uudestaan output testin. Puhallin toimi. Vanha rele olikin vähän huonolla hapella:
              Click image for larger version  Name:	190520217599.jpg Views:	0 Size:	111,5 Kt ID:	1917775

              Kokeilin vielä uudestaan pumpata alipaineen kombiventtiileihin ja tarkastin, että pakoputkista tuli kevyt henkäys. Jos olisin oikein hifistellyt, niin olisin testannut nämä kombiventtiilit yksi kerrallaan.

              Samalla oli näppärä ravistella sisäilmasuodattimesta suurimmat pölyt pois. Ajattelin vaihtaa sen uuteen vasta siitepölykauden jälkeen.

              Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
              Viimeksi muokannut pta; 19.5.2021, 10:49. Perustelu: Lisätty linkki räjäytyskuvaan.

              Comment

              Working...
              X