2008 A5 1,8 (230 000km) jakopään ketju hyppäsi pykälän verran. Onneksi ei mitään moottorivauriota tapahtunut vaan pääsin merkkihuollon tekemällä nokkaketjun vaihdolla. Ei siinä mitään, kone pelittää hyvin, mutta remontin jälkeen kone rupesikin vuotamaan ihan hillitysti öljyä. Merkkiliike tutki ja paikansi vuotokohdaksi kampiakselin stefan (vaihdelaatikon puolella). Ihmettelin kyllä tätä yhteensattumaa, koska ikinä ei tipan tippaa ole öljyä tuo aikaisemmin tiputellut. Merkkiliike ei ottanut tapahtumasta mitään vastuuta vaan totesi että he ovat operoineet pelkästään toisella puolella moottoria.
No eihän siinä auttanut kun vaihattaa tuo stefa ja samalla tuplavauhtipyörä ja kytkinpaketti. Merkkiliikkeeseen ei enää luottamusta ollut vaan suuntasin toiseen korjaamoon. Nyt kuitenkin paljastui korjauksen jälkeen että stefa itsessään ei ollutkaan rikki vaan stefan ympärillä on jonkinlainen metallikehys ja tässä metallikehyksessä oli kaksi jälkeä josta öljy vuoti. Pitivät mahdollisena että jollain työkalulla on pidetty kampuraa kiinni jakopäärempan yhteydessä. Nyt mietin että valehdeltiinkos mulle tuolla merkkiliikkeessä vai onko tuon kampuran lukitsemiseen remontin yhteydessä joku toinen tapa millä merkkiliike on operoinut? Ja mistä muusta nuo jäljet olisivat sitten peräisin?
No eihän siinä auttanut kun vaihattaa tuo stefa ja samalla tuplavauhtipyörä ja kytkinpaketti. Merkkiliikkeeseen ei enää luottamusta ollut vaan suuntasin toiseen korjaamoon. Nyt kuitenkin paljastui korjauksen jälkeen että stefa itsessään ei ollutkaan rikki vaan stefan ympärillä on jonkinlainen metallikehys ja tässä metallikehyksessä oli kaksi jälkeä josta öljy vuoti. Pitivät mahdollisena että jollain työkalulla on pidetty kampuraa kiinni jakopäärempan yhteydessä. Nyt mietin että valehdeltiinkos mulle tuolla merkkiliikkeessä vai onko tuon kampuran lukitsemiseen remontin yhteydessä joku toinen tapa millä merkkiliike on operoinut? Ja mistä muusta nuo jäljet olisivat sitten peräisin?
Comment