Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 b4 vaihteet takkuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 80 b4 vaihteet takkuilee

    Pakkas aamuna ei meinaa saada mitään vaidetta päälle, muuta kuin voimalla...varsinkin 1 vaihde ja pakki takkuilee. Lämmettyään kaikki toimii virheettömästi. Kytkin on normaalin tuntuinen ja vaihteisto öljytkin on hiljattain vaihdettu (vs200). Säätöä, rasvausta vai jopa laatikon purkua ohjelmassa?

    #2
    Saattaa olla että moottorinkannakekumit alkaa olla väsyneet ja moottori/laatikkopaketti ei enää ole ihan just linjassa vaihdevipujen kanssa. Eli on kallellaan sun tapauksessa varmaan aavistuksen vasemmalle.
    Kokeile alkuun säätää vaihdekeppiä juuresta sivusuunnassa vasempaan, josko auttaisi.

    Comment


      #3
      Mulla on 80:ssä kylmillä keleillä täsmälleen sama ominaisuus. Jos moottorinkannakkeet on elähtäneet niin miten lämpö vaikuttaa niihin? Aika nopeasti ne kuitenkin vetreytyy. Ominaisuus on ollut niin kauan kun autokin, eli 150 tkm ajetusta lähtien ainakin.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja golopallo Näytä viesti
        Lämmettyään kaikki toimii virheettömästi.
        Minun villi veikkaus on, että kylmänkankeat öljyt siellä ahdistaa.

        Comment


        • #5
          "Minun villi veikkaus on, että kylmänkankeat öljyt siellä ahdistaa."

          Sama vika "Rahikaisella".

          Täyssynteettinen peliin esim Castrol/vast ( Voi katsoa suositukset firman kotisivuilta- ei mainos)

          Comment


            #6
            Mula vaihdettiin kans vaihteisto öljyt loppukesästä (castrol vx200 vai mikä se nyt olikaan), mut tuntuu et varsinkin 2:nen on edelleen jopa kankeampi, kuin ennen vaohtoa. 3litraa se sillä ruiskulla lykkäs ja totes et just riitti. Sormi kuulemma just kastu ku täyttöaukosta kokeili ja sano et riittää. Niin, että riittääkö se vai pitääkö vielä hakee litra lisää?

            Comment


            • #7
              Oudolta tuntuu tuo öljy merkin vaihto...paikallisessa merkki liikkeessäkin kuulema käyttävät mobil vs 200 öljyä näihin laatikoihin ilman ongelmia...

              Comment


                #8
                VS200 on kyllä hyvä öljy, mutta kyllä sekin kylmänä kohmettuu. Vähän väsyneet synkat ja kylmä öljy niin tuonhan se tekee. Jos ei rusahtele niin ei muutaku kovaa ajoa. Maltilla vaan niitä vaihteita pesään kylmänä eli "puhumalla", ei voimalla.

                Comment


                • #9
                  Itse olen käyttänyt Redline MT90 öljyjä noissa audin vaihteistoissa..tuntuu toimivan paremmin kuin VS200 mobililla-etenkin talvella ja pienet vaihteiston kulumis äänet on hävinny olemattomiin!

                  Comment


                    #10
                    Redlinet laatikkoon, Mobilit jätetään kaupan hyllylle odottamaan tuulipukua käyttävää Tojota-miestä.

                    Redlinen MTL:llää tuli joskus laitettua edellisen BMW:n laatikkoon ja vaihteiston toiminta tuli jotenkin
                    täsmällisemmäksi ja kevyemmäksi. Kokeilemisen arvoinen tavara.

                    Comment


                    • #11
                      Kukas tuota punaista öljyä myy Tampereella?

                      Comment


                        #12
                        Kukas tuota punaista öljyä myy Tampereella?
                        http://www.roadmachine.fi/dealers.html

                        Kyllä Redlinen tuotteita on myös esim. Motoneteissä..

                        Comment

                        Working...
                        X