Tässä tarina tämän viikon vastoinkäymisistä autoilun parissa.
Profiilin mukaiseen autoon tehtiin viime viikon perjantaina jakohihnaremontti eräässä Oululaisessa korjaamossa. Asennuksen yhteydessä jäi kuitenkin yksi osa (moniurahihnan kiristin) asentamatta ja aika varattiin seuraavalle viikolle. Vaihteistossa ei mitään ongelmia näiden välipäivien aikana.
Torstai aamuna ajoin auton korjaamolle, jolloin oli tarkoitus vaihtaa tämä kiristin sekä (jälleen) rikkoutunut lohkolämmitin. Aamulla vaihteiston kanssa ei pienintäkään ongelmaa. Iltapäivällä hain auton ja huomasin heti ensimmäisellä kerralla vaihtaessani 4 vaihteelle rusahduksen, tuntui juuri siltä kuin vaihdekeppi raapaisisi maata. Sama tapahtui sen jälkeen lähes joka kerta, ei kuitenkaan aina.
Kysymys kuuluukin: Mikä on voinut mennä niin pahasti vikaan yllämainittujen osien vaihdon yhteydessä? Vai onko ollut yli-innokas koeajaja (en tiedä onko koeajoa tehty)? Jokatapauksessa tällä hetkellä ottaa aika pahasti pattiin... Hyvät ehdotukset tervetulleita :-)
Profiilin mukaiseen autoon tehtiin viime viikon perjantaina jakohihnaremontti eräässä Oululaisessa korjaamossa. Asennuksen yhteydessä jäi kuitenkin yksi osa (moniurahihnan kiristin) asentamatta ja aika varattiin seuraavalle viikolle. Vaihteistossa ei mitään ongelmia näiden välipäivien aikana.
Torstai aamuna ajoin auton korjaamolle, jolloin oli tarkoitus vaihtaa tämä kiristin sekä (jälleen) rikkoutunut lohkolämmitin. Aamulla vaihteiston kanssa ei pienintäkään ongelmaa. Iltapäivällä hain auton ja huomasin heti ensimmäisellä kerralla vaihtaessani 4 vaihteelle rusahduksen, tuntui juuri siltä kuin vaihdekeppi raapaisisi maata. Sama tapahtui sen jälkeen lähes joka kerta, ei kuitenkaan aina.
Kysymys kuuluukin: Mikä on voinut mennä niin pahasti vikaan yllämainittujen osien vaihdon yhteydessä? Vai onko ollut yli-innokas koeajaja (en tiedä onko koeajoa tehty)? Jokatapauksessa tällä hetkellä ottaa aika pahasti pattiin... Hyvät ehdotukset tervetulleita :-)
Comment