Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4:n naksuva/tikittävä ääni käynnistyksen yhteydessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4:n naksuva/tikittävä ääni käynnistyksen yhteydessä

    Niin, eli tuosta B4 -92:sta kuuluu aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä sellainen säksättävä ääni, joka häviää kun kone on käynnissä n. 10-15 sekuntia. Jos sammuttaa moottorin ja käynnistää uudellee, ei ääntä enää kuulu. Mistä tällainen voi aiheutua?

    #2
    Voisko tuossa olla jo se pakokaasujen kierrätys sysdeemi mikä ainakin edellisissä autossa naputteli aina kylmänä hetken.

    Comment


      #3
      Hydraulinostimet ne siellä ääntää. Suht normaalia, eikä aiheuta toimenpiteitä.
      Sitten jos jää naputus kuulumaan koko ajan, niin jotain vialla, väärä öljylaatu (ilmenee varsinkin kuumana ) tai nostimet tiensä päässä.

      Comment


      • #4
        Mitä nuo hydraulinostimet tekevät ja missä sijaitsevat? Kuumana toimii ihan hyvin.

        Comment


          #5
          Jaa ne, sylinterikannessahan ne.
          Ei haittaa jos noin vähä aikaa naputtelee.

          Joku tehtaan ohje kai oli, että jos naputtelee 10km ajon jälkeen niin sitten ehkä kantsii ruveta fundeeraan vaihtoa (Tai jotain sinne päin) :)

          Comment


          • #6
            Voiko toi naputus johtua öljyistä? Laitoin Castrolin jotain öljyä kun pari tuhatta sitten vaihoin ne... Mitä öljyä tonne koneeseen ylipäätään on suositeltavaa laittaa, merkki?

            Voiko nostimet vaihtaa itse, ja mitä mahtaisi osat kustantaa? Ja millaisia osia tarvitsisi?

            Comment


              #7
              Voi johtua öljyistä tai öljyn vähyydestä. Nostimia ei kannata vaihtaa ellei ne jatkuvasti rallata. Samalla menee uusiksi venakopan tiiviste,nokan tiivisteet 2 kpl ja samalla voi olla järkevää vaihtaa venttiilivarrenkumit. Vaihdon voi tehdä itse ja nostajat maksaa noin 10€kpl ja koneessasi niitä on kahdeksan. Voit käyttää esim jotain 5W40 tai 5W50 yms öljyä.Varaosa putkasta löytyy kyllä joku katalogi josta löytyy tarkka suositus.

              Comment


                #8
                Tuo öljyn vähyys on huomion arvoinen asia. Omassakin, joka hiukan hukkaa öljyä, jos pääsee tikussa alarajaan, niin helposti kylmäkäynnistyksessä vähän venttiilinnostajat kilkuttaa alakierroksilla. Voi tietysti liittyä siihenkin, että öljy on jo aika käytettyä, kun se noin alas vajuu.

                Itse olen käyttänyt Mobilin Rally formulaa, välissä jotain mitä en muista, ja tällä hetkellä Teboil Diamond 5W40, jossa saatan pysyä jatkossa. Tuntuu aika hyvin kestävän tuossa koneessa, ja paljon vähemmän tuota naputtelutaipumusta.

                Comment


                • #9
                  Tuo säksätys vaiva on kyllä enemmänkin ominaisuus kuin vika.

                  Huomioi että käyttämässäsi öljyssä on VW 505.00 .tai vastaava luokitus -muita öljyjä ei pidä mennä hydrauli nostimiseen VAG koneeseen laittamaan...tulee onkelmia.

                  Comment

                  Working...
                  X