Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sopiiko 20V kansi 2,3l NF koneeseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sopiiko 20V kansi 2,3l NF koneeseen?

    Itsellä kiinnostaa kannen vaihto 2,3 litraseen NF koneeseen jossa vakiona 10 venttilinen kansi. onko mahdollista vaihtaa 20V kansi tilalle ja jos on niin mitä muutoksia pitäisi tehdä? nestekanava tulppauksia? mäntien vaihtoa?

    #2
    Mäntien vaihtoa ja sitä kautta veivien myös. Muutenhan se on senku laittaa vaan.
    20V tehtynä irto-osista on sitten varmaan melko arvokasta. Tuskin ne kokonaisetkaan koneet aivan hintojen kiroissa on?

    Comment


    • #3
      Miksi männät on vaihdettava? tuleeko ongelmia venttiilien tilan kanssa, mäntä liian lähellä???

      Comment


        #4
        20v:n männissä on kolot venttiilejä varten.

        Comment


        • #5
          onnistuuko jos ottaa 10v:n veivit ja 20v:n männät?
          ja mistähän löytyis valmis 20v moottori?

          Comment


            #6
            ei onnistu,eri mittaiset kiertokanget 10v vs 20v.

            Comment


            • #7
              mistähän löytyis valmis 20v moottori?

              Comment


                #8
                vapaasti hengittävä vai turbo??

                Comment


                • #9
                  vapaasti hengittävä.

                  Comment


                    #10
                    ostoilmoitus foorumille,purkaamot.

                    saksasta/ruotsista halvemmalla.

                    Comment


                    • #11
                      Eikös noissa 2.3:ssa 10v koneissa ole samat veivit kun 20v vastaavissa. Eli teoriassa 7A männillä sais vastaavan alakerran.

                      Comment


                        #12
                        turbomoottoreissa ainakin eri veivit 136mm vs 144mm,vapaasti hengittävistä en ole 100% varma.

                        Comment


                        • #13
                          Olen vähän siinä käsityksessä, että NF ja NG ovat noilla pitkillä veiveillä. Molemmat 82.5 porauksella, kuten 7A. Veivit taitaa olla samat kuin joissain 20v turboissa?

                          Comment


                            #14
                            NF/NG:ssä vaihtuu veivit mallivuodessa -91, mitä äkkiseltään etkaa tulkitsin.

                            Comment


                            • #15
                              Lyhyistä pitkiin, vai pelkkä osanumero muuttuu?

                              Comment


                                #16
                                Pituudesta en sano mitään mutta osanumero muuttui.

                                Comment


                                • #17
                                  eli siis 20v:n männät ei käy 10v:n veivien kanssa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Melkein väittäisin, että ainakin NF, NG, 7A ja 20v vitosturbojen veivit ovat vaihtokelpoisia keskenään. NF, NG ja 7A 82,5mm porauksella, turbot 81mm. Ja mitään vastuuta en tietenkään ota mistään :)

                                    edit: Ainakin Mahlen mäntäkatalogi ja nettietkasta katsotut kampiakselit tukis tätä väittämää.

                                    Comment


                                      #19
                                      ehkä järkevämpi silti ostaa koko moottori jos sattuu löytymään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        miten sit jos autossa onkin ollut kiinni 20 venttiilinen nf moottori ja vaihdetaan tilalle 10 venttiilinen... tarviiko ohjausboksiin tehdä muutoksia?

                                        Comment


                                          #21
                                          20 venttiilinen on koodiltaan 7a ja sähköisellä ruiskulla.
                                          10venttiilinen mekaanisella ruiskulla,eli boksin ja johtosarjan tarvitset 7a moottorista.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X