Audi A3 2004. 1.6 bensa BGU moottorilla. Autossa palaa luistonesto valo ja antaa moottorilta vikakoodia 16719 kampiakselin anturista ja abseilta 01314 ecun häiriöstä. Kampiakselin anturi uusittu ja kokeiltu paria muutakin, joista yksi toimii ainakin toisessa autossa moitteitta. Virrat päällä ollessa tuo luistonesto valo sammuu hetken kuluttua, kuten kuuluukin, mutta heti kun auton käynnistää se syttyy. Kampiakselin anturin johdot tarkistettu ja kaikki on yhteydessä ecuun ja pinnit on ok näköiset. Onko tässä ecu kärsinyt ja meneekö uusiksi, vai onko tullut joku härö ja saisi jotain kohtia uusiksi koodamalla homman jiiriin? Voiko antaa tuota anturihäröö jostain muusta syystä? Lambdasta ja egr.stä antaa myös koodia, mutta ei liittyne tähän koska on tehnyt sitä vuoden päivät. Muita koodeja ei anna. Jako on kohdillaan kun sen heitto taitaa joskus antaa noita nokka ja kampi koodeja. Ideoita kellään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 luistonesto valo
Collapse
X
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01314
tuon mukaan ecun vikakoodit voivat generoida 01314 vikakoodin. Jos anturi on uusi ja varmasti ehjä, lienee syytä tarkistaa johdotuksen eheys.
-
Tuolleenhan se menee kokonaisuudessaan. Ymmärränkö minä tämän sit väärin? 16706/P0322/000802 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
Possible Symptoms- Engine shuts off
- Engine doesn't start
- Tachometer / Rev Counter inoperative
- Glow Plug Indicator Lamp (K29) flashes
- Engine Speed Sensor (G28) loose
- Engine Speed Sensor (G28) faulty
- Check Engine Speed Sensor (G28)
- The Engine Speed Sensor (G28) is also used as a reference sensor for the crankshaft position.
- Check the wiring to/from the sensor and engine control module to rule out harness and module damage due to engine oil or coolant from a failed sensor or tensioner. This is an example from a 2012 Tiguan with Coolant in the ECM which resulted in G28 DTCs in addition to intermittent stalling.
Comment
-
Oho ja laiteetaan perään vielä pahoittelut ja 3x anteeksi. Luen illalla vielä 100 kertaa isä meidän rukouksen. Kelpaako`?
Noin siinä sanotaan
Wednesday,10,July,2019,14:38:57:30617
VCDS Version: Release 19.6.1 (x64) Running on Windows 10 x64
www.Ross-Tech.com
Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 033 BB
Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2V 5312
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 06435 000 00000
VCID: 60F6293CB3343A4FF9-8034
2 Faults Found:
16719 - Crankshaft Position Sensor (G28)
P0335 - 009 - Malfunction
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Bin. Bits: 00000001
0
RPM: 0 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Bin. Bits: 00000001
0
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 - 006 - Signal too High
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Bin. Bits: 00000001
Voltage: 5.100 V
Voltage: 2.060 V
Readiness: 1110 1101
Comment
-
Kampiakselin anturin johdot on yleismittarilla katsottu, että ecun päässäkin on elämää ja ecussa oli pinnit ihan ok. Jako tarkistettu ihan fyysisesti, että on kohdillaan. Jos tuo triggeripyörä olis rikki, eikö äkistään voisi olettaa, että olis myös jonkilaista käyntihäiriötä tai ei kävis lainkaan. Mikäli tässä on nyt tuo ecu- vika, onko sen vaihtaminen millainen operaatio? Olettaen, että löytää samalla numerolla olevan ehjän ecun.
Comment
-
No perkule, muutama metri ajoa, niin sytty taas. Eli hommahan oli mennyt niin, että tuossa oli takapyörän laakeri ollut myös sökö ja se oli vaihdettu, sekä ko. pyörän ABS anturi. Taitaa vika olla nyt tuossa anturissa, tahi sen lukijassa. Miksiköhän testeri ei anna sieltä mitään herjaa? Auttaakaas vähän.
Comment
Comment