Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4t lastutusta ja tehoo muutenki lisää...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4t lastutusta ja tehoo muutenki lisää...

    Kertokaas fiksummat audeihin perehtyneet et miten saisin vähä poweria lisää vehkeeseen, A4 T -96. avant. Ei kai sillä koneen mallilla mitään väliä ole. Pitäis olla lastutettu mut ei mitää hajuu siitä sen enempää... En edes tiedä mikä lastu siinä vakiona on/nyt on.

    Edellinen omistaja sanoi et joku n.200hp löytyisi. Pitää varmaa aika lähelle paikkansaki kun kävin kokeilemassa vakio A3 turboa tossa hetki sitte niin oli ihan mopo verrattuna mikä nyt siis on. Eli siis pitäs tietää miten sais suhtkoht pienellä vaivalla lisää potkua. Joku 250hp ois ihan jees. Kerkeis rekoistaki ohi. ;) Joku UPsolute lastu antais vissii 192hp, mut en tiiä onko siinä järkee jos jo on sen verran.

    Ja ku ei penkissä viittis huvikseen käyttää, vaan olis ihan kiva jos olis jotain esim. softaa jo mukana ku sinne menee et saa samalla vaivalla tehtyyki jotain. Niin ja mitä muuten maksaa penkitys/säätö? Kun ei näistä oikeesti ole paljoa hajua. Voi niitä aikoja kun riitti että tuplakasarit pisti kiinni ni johan mentiin... ;)

    semmosta vaa et kertokaas fiksummat audeihin perehtyneet et miten saisin vähä poweria lisää vehkeesee, A4 T -96. avant, mut ei kai sillä koneesee mitää välii oo. pitäis olla lastutettu mut ei mitää hajuu siitä sen enempää... en ees tiiä mikä lastu siinä vakiona on/nyt on. sano edellinen omistaja et joku n.200hp löytys. pitää varmaa aika lähelle paikkaasakki ku kävin kokeilee A3 turboo, vakioo, tos hetki sitte ni oli ihan mopo verrattuna mikä nyt siis on. eli siis pitäs tietää miten sais suhtkoht pienellä vaivalla lisää potkuu. joku 250hp ois ihan jees. kerkeis rekoistaki ohi. ;) ku ois ainaki joku UPsolute lastu mikä antais vissii 192hp, mut en tiiä onko siinä järkee jos jo on sen verran. ja ku ei penkissä viittis huviksee käyttää vaa ois ihan kiva jos ois jotain esim. softaa jo mukana ku sinne menee et saa samalla vaivalla tehtyyki jotain sille. nii ja sit, mitä muuten maksaa penkitys/säätö... ku ei näistä oikeesti oo paljoo hajuu. voi niitä aikoja ku riitti et tuplakasarit pisti kiinni ni johan mentii... ;)
    Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2007, 10:20. Perustelu: Muokattu esimerkki miten tekstiä voisi parantaa.

  • #2
    se varmaan riippuu siitä mikä turbo siinä on ja mikä moottorityyppi mutta eipä tuosta paljon yli 200 heppaa vakioahtimella saa millään lastulla upsolutea ei tällä foorumilla ainakaan ole kehuttu joten kannattaa nuo halpalastut kyllä unohtaa jos meinaat tuosta vakiomoottorista enemmän ottaa tehoa niin ahdin ainakin menee vaihtoon joten mitään todella helppoa tietä onneen ei ole

    P.S. Eikö muuten ole mukava lukea tuollaista tekstiä, vink vink...

    Comment


    • #3
      heh heh. no taitaa muutenki olla jo turbohuollonaika (ties millon viimeks seki tehty). kattelin tossa kerran et 800e sais sellasen turbon mikä riittäs 400hp asti. eli semmosella riittäs hyvin siihen tarkotuksee mitä meinasin. nii ja kuulin et turbohuollatus maksaa reilu 600e ni eikö oo jo sama ostaa uus... :D ja kuulema ei vakiokytkin kestäskää paljoo yli 200hp:tä. ja tarkotus siis ei oo se et rakennan koko koneen palapalalta uusiks. ;) nii ja mistäs sit oikee nään mikä turbo ja mikä moottorityyppi tossa ees on... :D

      Comment


      • #4
        No ensinnäkin: voisit laittaa autosi merkin, mallin ja vuosimallin profiiliisi, niin olisi vähän edes tietoa autosta. A4t ei kerro yhtään mitään, 1.8 turboja on kuitenkin aika monta erilaista.

        Edit: onhan se auton vuosimalli tuossa tekstissä, luin vähän puusilmäisesti...

        Comment


        • #5
          Pasin vihje kun ei näytä purevan kiroitustyylin muuttamiseen niin purisiko minun? Muuta kirjoitustyyliä.

          Comment


          • #6
            laitettu tiedot profiilii. siis mikä kirjotustyyli... mä mitää vikaa siinä nää...

            Comment


            • #7
              Moottori on 150-heppainen AEB. Ei pidä ottaa v*ttuiluna, mutta täällä on tapana ollut kirjoittaa ajatuksen kanssa, eli vähän isoja kirjaimia pisteen jälkeen jne. perusjuttuja. :)

              Ajatuksia voi myös selventää jakamalla juttujansa kappaleisiin, niin on mukavampi lukea. Lueskele vähän muita tekstejä, niin näet.

              Comment


              • #8
                ok. ja jostai pitäs nyt keksii mistä nään mikä lastu siinä on. ku joku siinä on ku menee ripeemmin ku vakio. eli mistä sen tosta vehkeestä löydän...

                Heh, ok. Tottunu vaa pienillä kirjottaa...
                Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2007, 10:22. Perustelu: yhdistetty...

                Comment


                • #9
                  Jo on kumma ellet huomaa omassa tyylissäsi mitään eroa muihin.

                  http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30638

                  Tämähän ei sitten ole niuhotusta vaan pyydämme sinua ottamaan muutkin huomioon. Jatkossa voi muuten apu olla niukassa kun porukka ei jaksa lukea epäselvää läjää kirjaimia.

                  Comment


                  • #10
                    Moottorinohjausboksista. Lastun valmistaja selviää suurella todennäköisyydellä kun käy vaikka merkkihuollossa tökkäämässä vehkeen compuutteriin. Jos ei näytä niin sitten pitää aukaista boksi. Ja kannattaa hieman tutustua tarkemmin asiaan ennen kun ostaa jonkun +400hv riittävän turbon...

                    Audistit on sen verran sivistyneitä, että voi jopa kielipoliiseina toimia:)
                    Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2007, 10:21. Perustelu: yhdistetty...

                    Comment


                    • #11
                      Joo, huomaan. ;) Yritän tästä lähtien parhaani, että tekstiäni voisi paremmin seurata. :)

                      Comment


                      • #12
                        http://www.dahlbackracing.se/english/main.asp

                        Audi A4 1.8 T 240 hp


                        Special offer!
                        30% discount on our new dump valve when purchased with chip upgrade!
                        (Cannot be combined with other offers)
                        Max. power
                        240 hp (177 kW) vid 5350 r/min show dyno test

                        Max. torque
                        284 lb-ft vid 3400 r/min show dyno test

                        Acceleration 0-60 mph
                        6.4 s
                        Top speed
                        155 mph
                        Changes
                        New E-proms in ECU, optimization of flow to intercooler, adjustment of fuel pressure, new turbo, exhaust manifold, high flow air filter, race cat, stainless steel exhaust (cat-back).
                        Price incl. installation
                        4735 EUR excl. VAT
                        Note
                        The software maintains full functionality in terms of diagnostics, engine protection and fault code memory.

                        The above specified torque is valid for 97 cars. On 95-96 cars the torque reaches 260 lb-ft and from 98 and onwards the torque reaches 289 lb-ft. Cars with 180 hp stock reach 237 hp and 297 lb-ft.
                        Siitä valmis setti, ei tarvii pähkäillä. Kunhan on vaan lompakko kunnossa.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                          Moottorinohjausboksista. Lastun valmistaja selviää suurella todennäköisyydellä kun käy vaikka merkkihuollossa tökkäämässä vehkeen compuutteriin. Jos ei näytä niin sitten pitää aukaista boksi. Ja kannattaa hieman tutustua tarkemmin asiaan ennen kun ostaa jonkun +400hv riittävän turbon...
                          Ok. Missä tossa audissa sijaitsee se moottorinohjausboksi.
                          Auton sisällä on se joku testijudanssi mihin töpseli työnnetää. Kaverilla oli joku testeri ja sano et ei ymmärrä mun autoo ku tossa on joku vanhempimallinen töpseli, siis mihin tulee vaan kolme johtoo pistokkeelle.

                          Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                          http://www.dahlbackracing.se/english/main.asp



                          Siitä valmis setti, ei tarvii pähkäillä. Kunhan on vaan lompakko kunnossa.
                          Siinä olis kyllä. :) Eikä taida olla toi hintakaa 4735e mikää paha, kuitenki kokonaisuudessaa taitaa melkein kaiken tarvittavan sisältää. :)

                          Tosin olisihan toi vähän eri luokkaa kuin mitä olin ajatellu... ;) Mutta siis eipähän tarvisi ainakaan itse tehdä juurikaan mitään autolle... :D
                          Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2007, 10:12. Perustelu: liitetty kolme viestiä yhteen

                          Comment


                          • #14
                            Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                            Comment


                            • #15
                              Eli turbon vaihdolla,suuttimien uusimisella ja isolla coolerilla, sekä karalan softalla pääset n.300 hevosvoimaan. Rahaa tähän urakkaan saat turbon laadusta riippuen kulumaan noin karkeasti 2500€. Jos siis asennat kilkkeet itse. Hinta on varmasti alakanttiin ja kaikki ahtoputket,pakoputkisto yms. nippelit joutuu miettimään uusiksi.

                              Alkuperäinen pulma oli siis saada jo ehkä lastutettuun lisää voimoo. Itse lähtisin halvasta ns.perus viristä liikkeelle. Eli laitat esim. hyväkuntoisen käytetyn KKK 04 ahtimen eli sen jota on käytetty 225hp TT:ssä, S3 yms. Sitten päivität coolerin hieman isompaan ja teetät softan tai ostat noille muutoksille tehdyn lastun. Tällä saat noin 250 hp.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja mcpete Näytä viesti
                                Eli turbon vaihdolla,suuttimien uusimisella ja isolla coolerilla, sekä karalan softalla pääset n.300 hevosvoimaan. Rahaa tähän urakkaan saat turbon laadusta riippuen kulumaan noin karkeasti 2500€. Jos siis asennat kilkkeet itse. Hinta on varmasti alakanttiin ja kaikki ahtoputket,pakoputkisto yms. nippelit joutuu miettimään uusiksi.

                                Alkuperäinen pulma oli siis saada jo ehkä lastutettuun lisää voimoo. Itse lähtisin halvasta ns.perus viristä liikkeelle. Eli laitat esim. hyväkuntoisen käytetyn KKK 04 ahtimen eli sen jota on käytetty 225hp TT:ssä, S3 yms. Sitten päivität coolerin hieman isompaan ja teetät softan tai ostat noille muutoksille tehdyn lastun. Tällä saat noin 250 hp.
                                No nii. Nyt tuli jo semmonen vastaus että minäkin vähän ymmärrän. ;)

                                Mites tuo softan teettäminen.
                                Miten se käytännössä tapahtuu, kun luulin että lastut olis kiinteitä ohjelmia...

                                Comment


                                • #17
                                  Katso esimerkiksi www.turbotec.com Ohjelma voidaan "polttaa" muistipiiriin prommerilla tai suoraan tietokoneella ECUun. Sinun tapauksessa se tehdään perinteisellä tavalla, eli erillinen piiri ohjelmoidaan halutulla tavalla ja asennetaan ECUun.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                    Katso esimerkiksi www.turbotec.com Ohjelma voidaan "polttaa" muistipiiriin prommerilla tai suoraan tietokoneella ECUun. Sinun tapauksessa se tehdään perinteisellä tavalla, eli erillinen piiri ohjelmoidaan halutulla tavalla ja asennetaan ECUun.
                                    Ahaa.

                                    Jälleen viisastuin lisää... :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      No niin.
                                      Nyt kuulin huhun että KKK K04 - 15 ahdin kävisi suoraan orkkis ahtimen tilalle.
                                      Riittäis kuulema 230hp asti.

                                      Eli jos nyt ostan tuollaisen ja varaan ajan pajalle joka tekee niitä lastuohjelmia ja asentaa tietenkin samalla, mitä muuta pitää ostaa myös.

                                      Esim. tarvitsenko dump valve, isompi välijäähdytin, suuttimia ym.

                                      Niin ja mikä muuten on noinluokkaa normi tuntivelotus noilla penkityspajoilla.


                                      Ja semmonen vielä. Taitaa tuo audi sutia vaa toisella renkaalla edestä.
                                      Mites sen sais hoidettua et toinenki sais pitoa.
                                      Eli missä hinnoissa lukot pyörii tollaseen.
                                      Ja missä hinnoissa sen hoitamisessa kuntoo liikutaan.
                                      Viimeksi muokannut Viltom; 29.11.2007, 18:57. Perustelu: jep

                                      Comment


                                        #20
                                        Herr. Karala ottaa ohjelman teosta 600-800 eur. välillä. Riippuu suuresti teknisestä kokoonpanosta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sisältääkö tuo hinta myös sen että turbon vaihtaa ja tekee sen auton ns. valmiiksi asti.
                                          Vai kuinka paljo voi varautua lisää lompakkoo kaivelee... :D

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei sisällä kuin pelkän ohjelmoinnin. Asennukset sitten erikseen (jos suostuu tekemään).

                                            Tältäkin forumilta saa paljon tietoa näistä asioista ihan vaan etsimällä ja lukemalla. Ja lisää pitkin internettiä. Kannattaa nyt ihan rauhassa perehtyä näihin asioihin, ja kysellä sitten lisää. Vaikka kivaahan se on kun on uusi auto alla ja mieli intoa täynnä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Heh. Mieluummin kuitenkin kysyn, teiltä, semmoisilta jotka tietää asioista ja pystyy näin suoraan sanomaan mikä on hyvä.

                                              Toisekseen auto ei ole uusi. Emännälle vaan ostamassa A3:sta niin itse joudun sen jälkeen ajelemaan tuolla vanhalla prutkulla. ;)
                                              Oma nykyinen kun menee vaihdossa.

                                              Siksi tehoa lisää pitäisi tuohon saada.

                                              Ja Karala muuten lastuttaa, vaihtaa suuttimet ja säätää muutenkin reilulla tonnilla.
                                              Kuhan itse sen ahtimen ensin ostan ja paikalleen laitan.
                                              Ahtimen hinta myös reilu tonni, uusi.

                                              Eli reilulla 2000e sais sen 230hp.

                                              Niin ja kiitoksia muuten kaikille jotka ovat ystävällisesti auttaneet tämän asian kanssa vastailemalla välillä tyhmiinkin kysymyksiini. ;)

                                              Ja toivottavasti saitte tässä loppuvaiheessa jo selvääkin tekstistäni... :P

                                              Niin ja suurin kiitos mcpete:lle. :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nopeaa kehitystä, ainakin viestien taso on jo eri planeetalta :)

                                                Joku parempi coolerikin olisi poikaa isomman turbon kanssa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo katselinki jo että jos vähän isomman jäähdyttimen hommaisi samalla.

                                                  Tai sitten suoraan pitää hommata joku 2.7 Biturbo Quattro. ;)

                                                  Niin ja pitihän se ruveta kirjoittamaan näin, että tekin saisitte selvää... ;)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos haluut sen verran tehoa, että ero tuntuu, niin K04-15 voi olla alakanttiin. Olettaen että sulla on auto jo "hyvin" lastutettu, mutta nykyiset tehot selvittää helposti vaikka Karalalla. Ero vakion ja lastutetun välillä on takapuolidynollakin suurempi kuin lastutetusta K04:een.

                                                    Lämmöt nousee perusputkistolla, eli putkien vaihtoa kannattaa harkita myös, eikä cooleri tosiaan tee pahaa, varsinkin jos vaihdat isomman ahtimen kuin K04:n. Eikös Karalan kauttakin saanut moisia ahtimia joskus?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo. Sitä itsekkin hieman mietin että kannattaako maksaa yli 2000e siitä että saisi n.40-60hp lisää.
                                                      Ja tuohon siis vielä päälle se cooleri ja puhumasi putkisto.

                                                      Jos sitten päätän isomman ahtimen vielä laittaa niin lisäkustannuksiahan siitäkin tulee kummasti.

                                                      Fiksuinta varmaan olisi ostaa ensin esim. tuolla 2.7 Biturbo tekniikalla varustettu peli ja siitä sitten lisäämään tehoa, jos tarvitsee. :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Rahaa palaa rakenteluun aina :) Mutta oma mielipiteeni on, että K04-15:n tuoma tehon lisäys ei ole mitenkään mullistava. Kuitenkin tarvitaan lisää bensaa (painetta tai suuttimet) ja ohjelma, ja vaihtaisin kyllä putkiston ennen cooleria. Sitten kun huomaat että ei tullutkaan hyvä (= tarpeeksi tehoa), niin uusi ahdin maksaa taas ja uusi ohjelma ja ehkä pakosarja ahdinta varten ja muut sovitukset.

                                                        Melkein suosittelisin vaikka mielenkiinnosta käymään penkissä, että tiedät autosi nykytilanteen tehojen osalta ja miettimään sitten uusiksi, että oletko valmis laittamaan useamman tonnin saadaksesi kuitenkin < 250 hp (K04:lla). Ja vakiota isomman ahtimen myötä kytkin alkaa vielä todennäköisesti luistamaan, eli sillekin pitäisi tehdä jotain. Mutta harrastuksia pitää aina olla :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuskin virittäminen ikinä kannattaa, ja se ei ole koskaan halpaa. Voisi sanoa että hinta nousee logaritmisesti mitä kovempia tehoja halutaan. Ja biturbon virittäminen on sitten vielä kalliimpaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kuten mainittua, joku Garretin ahdin kiinni,cooleri, putkisto, suuttimet ja käynti Karalalla niin johan ehtii.
                                                            K04-ei välttämättä ole se paras kun enemmän viriä haetaan, mutta K03 on kovilla tuossa 200 hepassakin eli sillä ei paljoa pitemmälle pääse.

                                                            Tässä vähän kotitehtäviä luettavaksi:

                                                            http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...ight=garret%2A
                                                            http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...ghlight=garret
                                                            http://www.audiclub.fi/forum/search.php?searchid=407871&pp=50&page=4
                                                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=44501&highlight=AEB
                                                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=51889&highlight=AEB
                                                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=44317&highlight=AEB
                                                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=41534&highlight=AEB
                                                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=35454&highlight=AEB
                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=1.8T+virit%2A
                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=1.8T+virit%2A
                                                            http://www.kalisconcept.com/kuvat/audia4/index.php

                                                            Ebaysta kannattaa katsella, löytää kaikkea kivaa edullisesti

                                                            (ei taida sopia kuin poikittaiskoneeseen)
                                                            http://lyhytlinkki.net/?2rw1l40s


                                                            No niin, puoli tuntia etsiskelin dataa sulle, pistän kohta laskun tulemaan =D

                                                            Comment

                                                            Working...