Moro,
En ole itse löytänyt ongelmaan ratkaisua, joten kysytään viisaammilta. Auto on Audi A6 2.4 (125kw) autom. 2002 ja kierrosluku seilaa 100-200rpm. tasakaasulla ajettaessa. Sama tapahtuu myös vakionopeudensäätimellä.
Kun käynti seilaa niin kierrokset ovat yleensä n. 1400-2000rpm., mutta tätä ei tapahdu koko ajan. Vika ei ole mittarissa, sillä käyntiääni seilaa mukana ja pienen vedon lisääntymisen ja laskemisen huomaa. Sillä kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa, joten liikkuva kuva kertoo vielä enemmän? Täten kuvasin hieman "humppaamista": https://www.youtube.com/watch?v=AMi6qbFUQSM
Googlettelu antaa tulokseksi usein vaihdelaatikon momentinmuuntajan. Olen tätä kohtaan skeptinen, sillä minusta tuntuu enemmän siltä, että moottori koittaa säätää käyntiä jonkin "väärän arvon" mukaan. Esim. vuoto alipaineltkussa tms. jota jokin anturi tulkitsee ja ECU koittaa korjata? Pitäisi varmaan hommata vcds.., mutta mitä arvoa tarkkailisin? Voiko tuota momentinmuuntimen kuntoa testata mitenkään avaamatta? Ehdotuksia otetaan vastaan ja kiitos mahdollisesta avusta jo etukäteen!
Ps. en ole itse kovin perehtynyt Audin tekniikkaan, sillä auto ei ole ollut minulla vielä kauaa.
Edit: Ei vikakoodeja.
En ole itse löytänyt ongelmaan ratkaisua, joten kysytään viisaammilta. Auto on Audi A6 2.4 (125kw) autom. 2002 ja kierrosluku seilaa 100-200rpm. tasakaasulla ajettaessa. Sama tapahtuu myös vakionopeudensäätimellä.
Kun käynti seilaa niin kierrokset ovat yleensä n. 1400-2000rpm., mutta tätä ei tapahdu koko ajan. Vika ei ole mittarissa, sillä käyntiääni seilaa mukana ja pienen vedon lisääntymisen ja laskemisen huomaa. Sillä kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa, joten liikkuva kuva kertoo vielä enemmän? Täten kuvasin hieman "humppaamista": https://www.youtube.com/watch?v=AMi6qbFUQSM
Googlettelu antaa tulokseksi usein vaihdelaatikon momentinmuuntajan. Olen tätä kohtaan skeptinen, sillä minusta tuntuu enemmän siltä, että moottori koittaa säätää käyntiä jonkin "väärän arvon" mukaan. Esim. vuoto alipaineltkussa tms. jota jokin anturi tulkitsee ja ECU koittaa korjata? Pitäisi varmaan hommata vcds.., mutta mitä arvoa tarkkailisin? Voiko tuota momentinmuuntimen kuntoa testata mitenkään avaamatta? Ehdotuksia otetaan vastaan ja kiitos mahdollisesta avusta jo etukäteen!
Ps. en ole itse kovin perehtynyt Audin tekniikkaan, sillä auto ei ole ollut minulla vielä kauaa.
Edit: Ei vikakoodeja.
Comment