Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -89 1.8S tyhjäkäynti/muita vikoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -89 1.8S tyhjäkäynti/muita vikoja

    Tullut rempattua kohta koko auto mutta vielä olis tehtävää/selvitettävää...

    Ajosta kun polkaisee kytkimen pohjaan ja alkaa jarruttamaan niin kierrokset tippuu alas ja melkein sammuu mutta samantien palautuu normaaliksi (joku mainitsi neulaventtiilin kaasarissa josta lähtee jarrujen paine?, onkos muita neuvoja?)
    Tyhjäkäyntikin vaeltaa (Vaihdoin kannentiivisteen ja kansi kävi pajalla jonka jälkeen parantui huomattavasti mutta edelleen) lämpimänä jonkinverran mutta epäilen sen johtuvan virranjakajasta jonne jostain ilmestyy öljymäistä nestettä, onkos siellä jotain tiivistettä tms. olemassa kun liikkeessä tuumas vain että ei tiedä kokoa?
    Tuossa kun käytin kannen irti ja tuli muutenkin tutkittua konetta pikaisesti niin jäi mietityttään minkälainen välys lohkon ja männän välissä yleensä tuossa koneessa on? ja miten paljon se on kun mäntä on yläasennossa?
    Ja näin pakkasten alettua alkoi startti-ongelmat, kylmänä naksuu pari kertaa ja pyörähtää sitten ja lämpimänä pyörii samantien. Viittaisko tuo solenoidiin vai virtalukon pohjaan?
    Ja jos jollain olis vielä tietoa minkäkokoinen o-rengas tuossa kannen perässä olevan vesiletkun muoviholkissa on (jos menee letku lämppärin kennolle) niin ei tarvis päästää irti ja sitten kävellä ostaan uutta :P

    Vaihdettuna on jo tulpat+johdot, virranjakajankansi+pyörijä, yläpääntiivistesarja+kansi teetetty ja vaihdettu venttiilit, kampiakselin etustefa+levyn tiiviste, alipaineensäädin.
    Jos vkl alkais nuo viat selvittämään ja vaihtais uuden jakajankannen, pyöriän ja konkan ku tuo öljy/neste ei ole tehnyt hyvää noille.

  • #2
    Ootko vaihtanu sen kumi tyynyn siihen kaasarin ja imusarjan väliin? Se aiheutti ainakin mulla aikoinaan tuota ihmekäyttäytymistä kun painoi kytkimen pohjaan. Se kumi oli halki ja aina kun moottori heilahti se imasi ilmaa siitä kaasarin alta.

    Se O-rengas ei paljon maksa marmoritiskillä ja tahtoo olla sitten kerralla oikean kokoinen :)

    Jos se startti naksahtaa niin virtalukko kyllä toimii. Vois olla solenoidi tai joku liitos löysä.

    Comment


    • #3
      Se kumityyny tuli korjattua kesällä ku auto ei enään käynnissä pysynyt ja kaasutin oli melkein irti.
      Pitää vissiin alkaa etsimään se marmoritiski täältäkin kun ei ole vielä kävellyt vastaan ja ei enään muualta saa tietoa renkaiden koosta.

      Comment


      • #4
        Ja jos jollain olis vielä tietoa minkäkokoinen o-rengas tuossa kannen perässä olevan vesiletkun muoviholkissa on (jos menee letku lämppärin kennolle) niin ei tarvis päästää irti ja sitten kävellä ostaan uutta :P
        36x3,15 sama o-rengas on myös ylävesiletkun liitoksessa.

        Comment

        Working...
        X