Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattron lukittava peräongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    audin voimansiirto ongelma!

    Elikkäs auto on coupe quattro vm.86.
    konsolissa oleva lukko namiska välillä toimii ja välillä ei!
    missä vika! vilkuttaa vihreää 1 asennossa!
    Viimeksi muokannut jasso; 30.11.2007, 17:19. Perustelu: Siirretty jo olemassa olevaan ketjuun.

    Comment


      #32
      Jos vika olisi ohjainpoksin sijaan jumiutuneessa perän kytkimessä niin miten tuo perän alipainekytkin normaalisti toimii? Tutkin tuota auton alustaa viikonloppuna ja tutkin kaikki letkut ja sen perän yhteydessä olevan alipainekytkimen, silmämääräisesti hankala kyllä mitään vikaa löytää.
      Tuolla normaallilla toimimisella tarkoitan, että miten alipainekytkimessä oleva vipu liikkuu, tutkiskelin sitä ja järjestelmässä siis normaalisti on alipaine? Arvelisin näin koska kytkimessä oleva vipu on alipaineen voimasta "sisällä", ja alipaineen tasaantumisen eli napin painalluksen jälkeen vipu liikkuu ulospäin ja kytkee lukon?! Käsin kokeiltaessa alipainekytkin "imaisee" vivun takaisin sisään kun sen vetää ulos. Onko tuo alipaine toiminta nyt oikein päin?

      Comment


        #33
        Ulospäin se taitaa liikkua, kun kytketään.

        Comment


          #34
          Onkos tuo nopeusanturi vaihdelootassa (kun katkaisee 25km/h lukon pois)? Ajattelin että voisiko siinä olla vikaa, ettei lukon ohjainpoksi saisi tietoa tuolta anturilta?
          Viimeksi muokannut vV8m5; 10.12.2007, 17:31. Perustelu: Korjasin pikku kirotusvirheen

          Comment


            #35
            Kyllä se lukko toimii myös ilman sitä nopeus signaalia. Itselläkin oli coupessa kytkin siinä piuhassa.

            Comment


              #36
              Mikä tehtävä konehuoneessa sijaitsevalla alipainepumpulla on tässä lukkosysteemissä, sieltä kuitenkin taitaa lähteä perään yksi letku(violetti)? Eikös perän lukko toimi omalla alipainejärjestelmällään?
              Onko vielä kellään jolla vikaa oli selvinny vian lähde?

              Comment


                #37
                Ville onko sulla cruisea autossa? Ettei olisi cruisen pumppu mistä puhut.

                Comment


                  #38
                  Eip ole cruisea, karvalakkimalli ilman ac:takin :(.
                  Siellä kuitenkis on se runksuttava tyhjäntoimittaja(!) alip.pumppu, ja jostain jutusta luin että sieltä menis lukonohjauspoksiin letku?! Onko siinä takapenkin alla olevassa ohjainpoksissa jotain alipainesydeemejä, vai mikä tuon alipaineen tuon lukon käyttöön tekee? En oo tarkemmin selvitelly tuota lukon toimintaa, niin elekeä naurako jos on tyhmiä kysymyksiä ;P.

                  On se perhana kun vaan ei osaa käyttää hakua :p http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...082#post407082
                  No tuossapa oli vaan "lukko", mutta selvitti hiukan...
                  Viimeksi muokannut vV8m5; 17.12.2007, 20:41. Perustelu: hakujutska

                  Comment


                  • #39
                    Minulla alkoi lukon kytkin pelaamaan, kun kyllästin kykimen vaan CRC:n öljyllä. Muuta en osannut tehdä. Viikko voitelusta alkoi ABSin ja lukon vihreä valo palamaan napin painalluksella. Itse lukko pelasi kyllä aimminkin. Vain tilatieto puuttui.

                    Comment


                    • #40
                      Eli näissä on kytkentöjen suhteen ilmeisesti eroavaisuuksia, mutta kuitenkin s4:ssä toimii tuo perän kytkin kuten s2:ssa, eli absien päälle-/pois ohjaus tuolla perän kytkimellä.

                      btw: ei muuten kannata ohittaa tuota absien poissaoloa nopeussingaalin katkaisun yhteydessä. Omassa meni lukon kytkentärattaat toissaviikolla palasiksi kun lukolle oli tehty se nopeussingaalin ohitus ja lisäksi absien ohitus, eli pysty ajamaan lukkon ollessa päällä joko ilman abs:siä tai abs:ien kanssa. Jarutettaessa luntapitävämmällä alustalla (perälukko + abs) noille kytkentärattaille kohdistuvat voimat on niin suuria ettei ne pysy ehjinä, vaan silppua tulee.

                      Comment


                        #41
                        Ei ainakaan edellinen omistaja kertonut onko tuota nopeussignaalin ohitusta tehty, aikaisemmista omistajista nyt ei tiedä. Absit kumminkin kytkeytyy +25 päälle ja lukon valo sammuu, siis näin teki vielä elokuussa, muttei enää mitään. Voiko tuo lukko jumiuttua ilman tuota "more quattro fun" temppua eli ihan omia aikojaan ja käydä kuten arti kertoi? Vai onko tuo perän vivusto vaan ottanut damagea eikä suostu pelittämään? Pieniä maakosketuksia tuo peräpohja on syksyn aikana saanut mutta pehmeässä maassa, ja vivusto näyttää päällepäin ehjältä ja se on saanut crc kylpyjä.
                        Lukon nappia painettaessa takapenkin/ perän tienoilta kuuluu naksahdus, joten nappi ja ohjainpoksi ovat ehjiä. Perä mäsä?

                        Comment


                        • #42
                          Onkohan näissä tapauksissa päästy minkäänlaiseen lopputulokseen?
                          nimim. Diff- valo syttyy, muuta ei sitten tapahdukaan...

                          Comment


                          • #43
                            no minulla ei edelleenkään pala minkäänlainen valo, ei ole keltään ylimääräistä kytkintä löytynyt, enkä laakkoselta oo vielä kehannu kysyä..

                            Comment


                            • #44
                              Jahas, vähän tuli paneuduttua lukko- ongelmaan...Konerempan yhteydessä oli jäänyt kiinnittämättä imusarjan kabiinin puolelta lähtevä alipaineletku. Nyt taas pelittää, ja naksahduskin kuuluu kun takapenkin irroittaa.
                              Toivottavasti jollain muullakin on yhtä helppo ratkaisu...

                              Comment


                                #45
                                Täytyy tarkistaa tuo. Toivottavasti olisikin noin helppo vikakohde.

                                No eihän tuosta yläkautta pääse mitenkään käsiksi letkuihin. Mihin kohti tarkalleen toi letku tulee imusarjassa?
                                Viimeksi muokannut vV8m5; 18.1.2008, 13:09.

                                Comment


                                • #46
                                  no nyt kävin laakkoselta kysymässä kytkintä, ei saa enää, ja hintaa viimeks ollu joku 170€..
                                  elikkä saisko jostai "perus I-O kytkimestä" viriteltyä toimivan kytkimen alkuperäisen tilalle? en ole vielä vanhaa purkanut, mutta jollai tuo perä ois mukava saaha joskus lukkoon :)

                                  Comment


                                    #47
                                    Pura se kytkin, putsaile, mittaile ja tarvittaessa muokkaa vähän kontaktiliuskoja. Omani sain pelaamaan tuolla konstilla. Ehjiä käytettyjä nappejakin löytyy varmaan purkaamoista tms, sama nappula kuitenkin kaikissa typ89/b4-laitteissa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      no ei perhana auttanu putsaileminen :( , onkohan tuo systeemi minkä sulakkeen takana? ja mahtasko löytyä kytkentä kaaviota mistään?

                                      Comment


                                        #49
                                        alipainepumpulla(ko) ei ole osuutta perän lukkoon? Mihin kohti pitäisi letkun tulla imusarjaan? Selvästi tuntuisi olevan jokin alipaineletku irti tai jossain imusarjan letkuista vuoto, koska tyhjäkäynti heijaa +-50 rpm, joku tietää muttei vastaa ;).
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 7.4.2008, 13:11.

                                        Comment


                                        • #50
                                          uusi(käytetty) kytkin ja alipaineletku kiinni penkin alta niin lukko taas pelaa :)

                                          Comment


                                            #51
                                            Jatketaan vanhaa keskustelua, kun en parempaakaan löytänyt ja viitsi uutta threadia aloittaa.

                                            Harmikseni hoksasin edellisessä jääratasessiossa, ettei minun S2:sesta ei mene perälukko enää päälle:( Diff-napista painettaessa ei taka-akselinlukon vihreä merkkivalo syty eikä myöskään ABS-poispäältä -valo.

                                            Kertokaapa mistä tuo kytkentämekanismi ottaa alipaineensa? Ilmeisesti koneen imupuolelta jostain, mutta tarkalleenottaen mistä?

                                            Niin ja mitäs kun imusarja ylipaineistuu, kuinkas moinen tilanne on hoidettu lukkomekanismin alipaineen suhteen, onko siellä jokin alipainesäiliö/takaiskuventtiilisysteemi?

                                            Comment


                                              #52
                                              Siinä imusarjan takapuolella on mustan muoviputken päässä iso takaiskuventtiili, josta lähtee autoon alipaine. Syttyykö itse kytkimeen keltainen valo, kun kytket lukon?

                                              Comment


                                                #53
                                                Valo syttyy kytkimeen, mutta mitään muuta ei tunnu tapahtuvan.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Sittenhän vika voi olla aika monessakin paikassa eli joko käyttövipu jumissa murikan kyljessä tai alipaineongelma tai merkkivaloanturiongelma tai tai.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jos kerta tuo merkkivalo syttyy kytkimeen, ohjainyksikkö yrittää luultavasti kytkeä lukkoa päälle. Kannattaa siis tarkastaa alipaineet ja letkujen kunto. Kaverilta taisi olla letku vähän murtunut ja paineet vuoti letkuun.
                                                    Viimeksi muokannut pasi_; 29.1.2009, 10:59.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mulla oli 80:ssä haljennnu alipainekello joka käyttää lukkoa.Vanhuuttaan se muovi kovettuu ja haurastuu.Korjaantui liimatiivistemassalla.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kiitoksia neuvoista. Lähinnä ajattelin tarkistaa tuon moottorin puoleisen alipaineletkun kytkennän ensiksi, koska hiljattain tehtiin autolle koneremppaa ja ei liene täysin mahdotonta jos letku olisi jäänyt kytkemättä tms.

                                                        Voihan se vika toki olla muuallakin. Eilen katsastuksessa selvisi mm. se, että pakoputki pikkuisen vuotaa siellä perämurikan lähettyvillä ja ei kait ole mahdotonta, että kuumat pakokaasut olisivat esim. grillanneet lukon kytkintä/sen alipainepiuhoja sopivasti :(

                                                        Yleensä nuo lukot on minun quattroissa toimineet hyvinkin luotettavasti ja en ensimmäisenä etsisi vikaa kytkimestä tai lukon ohjainlaitteesta, mutta kokemus on osoittanut, että näissä rinkelivehkeissä voi olla ihan mikä vaan vikana.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tasaisesti paukkuu, itselläkin pari viikkoa ollut perälukko rikki, niin että vai merkkivalo syttyy katkaisijaan :D

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Itse kokeilin tuossa eräänä aamuna ajatuksissani lukon kytkemistä samalla hieman kaasua painaen, kun olivat pirulaiset taas auranneet kunnon penkat auton molemmille puolille.
                                                            Pienestä takapyörien pyörintäerosta johtuen lukkoa kytkettäessä romua syntyy ns. jonkin verran. Tällä kokemuksella en suosittele, vaikka hyvähän tuo takaperä olikin jo "huoltaa".

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Mitäs kaikkea hajosi?
                                                              Itsellä pääsii käymään samanlainen vahinko, mutta mitään ei vaikuttaisi hajonneen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X