Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tasaisesti paukkuu, itselläkin pari viikkoa ollut perälukko rikki, niin että vai merkkivalo syttyy katkaisijaan :D
Saksalaiset tekevät tasalaatuisia osia 8D
Itsellä pääsii käymään samanlainen vahinko, mutta mitään ei vaikuttaisi hajonneen.
Minäkin olen aika surutta kytkenyt perälukkoa päälle vauhdissakin ja perä edelleen ehjä. Oleellista tuossa kytkentätilanteessa voi kylläkin olla pyörien nopeusero. Ei varmasti tee lukolle/perälle hyvää kytkeä sitä vauhdissa päälle jos pyörät pyörivät eri nopeutta.
Itsellä lakkasi 80:sta lukot toimimasta, ensin perälukko ja sitten keskilukko. Tässähän on se kojelaudassa oleva alipainehanikka. Sinne tulee alipaine ja hanikka tuntuu ohjailevan alipainetta niinkuin kuuluukin, mutta alipaine on aika heikon tuntuista kellojen liitoksissa. Eli mahdollisesti putkissa on välillä vuoto, mutta ei ole kiinnostanut ruveta mattoja irroittelemaan. Perälukon toimimattomuuteen vaikutti olennaisesti kellolta tulevan tangon täydellinen jumiutuminen vipuun. Sitä herkistellessä tanko luonnollisesti katkesi. No, askartelin joutessani sähköisen ratkaisun keskuslukituksen moottorista jota ohjataan ikkunannostimen kytkimellä. Hyvin on pelannut.
Tärkeää on nimenomaan se, että pyörät pyörivät tasavauhtia ja mielellään ei nyt samalla vedä kaikilla väännöillä kardaanista. Parempihan se on vissiin pienessä liikkeessä laittaa kuin paikallaan.
Jarppi, eli jos on kaveri kyydissä niin parempi ettei liukkaassa mutkassa kaveri yritä avata ikkunaansa, ettei tule kuskilla kiire :)
Niin toivottavasti huomaavat avata ikkunan veivistä. Neekerimalli kun on kyseessä. Motonetistä olisi muuten saanut edullisesti keskuslukitussarjan kauko-ohjaimella, mutta ajattelin että langattomalla ohjaimella käytettävä perälukko ois menny vähän överiksi...
Joo elikkäs 92- coupe quattrossa lakkasi lukko toimimasta. Aikasemmin toimi kyllä, tänään tein koneremppaa ja nyt ei toimi, eikä kumpikaan valo pala kytkimessä (kolmio ja vihreä pallo). Oisko joku alipaineletku voinut jäädä pois? Se voisi selittää lukon toimimattomuuden, mutta entä merkkivalot!? Aivan yhtäkkiä lopetti toiminnan... sulake ehkä?
Jos joku viitsisi auttaa, olisi todella hienoa. Ensimmäinen audi kun on niin ei paljoa tämän mallin tekniikkaa tunne :(
Nyt on konehuone tarkistettu letkujen osalta, kaikki on ok. Nyt mittaillaan itse kytkintä toimiiko se. Mikä ihme voi aiheuttaa tälläsen aivan yks kaks.. viisaammat auttakaa!
Katkaisija toimii niinkuin pitää. Seuraavaksi sitten selvitetään saako se virtaa.
Vähän väliaika tietoja, jos jotain vaikka kiinnostaisi tai joku osaisi neuvoa :)
Lukon katkaisija ei saa kunnolla virtaa. Mistähän tähän löytyy rele jos siinä olis vika?
Rele löytyi. Takapenkin alla kaikki näyttää olevan ok, alipaineetkin löytyy. Enään vain kytkin tarvitsee virtaa..
Otettiin suoraa virtaa akulta kytkimelle, ABS alko naksumaan pois. Ok se toimii ja saa tietonsa, mutta nyt kytkin tarvitsee edelleen syöttövirran.. mistähän voi nyt mättää? Ehkä Kytkin sökö?
Viimeksi muokannut Sleepy2; 30.12.2012, 16:34.
Perustelu: Yhdistetty. Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.
Lisätään tähän topicciiin yks kysymys. Omassakin on tuo lukkoperä ja se lähtee päältä automaattisesti pois jossakin 30km/h about, mikä vissiin on ihan normaalia. Mutta saisko tuota jotekin sähköisesti ohitettua että se ei lähtisi pois. Eli lähtis ainoastaan sillon pois kun nappia painetaan uuudestaan.
Lukon ohjainboksin liittimeen menevä johdin (valko-sin muistaakseni) poikki ja katkaisija väliin. Fiksu tuo katkaisijan keskikonsoliin jolloin lukko on helppo kytkeä pois päältä ja samalla saada ABS takaisin toimintaan.
Nyt tuli coupeen ongelma taas tuon perän lukon kanssa. Lukko kytkeytyy nätisti päälle nappia painamalla ja valo syttyy siihen auton kuvaan perämurikan kohalle niinku kuuluu ja kytkimen valo syttyy ja absitki lähtee pois päältä, mutta siinä vaiheessa ku pitäs ottaa lukko pois päältä ni se valo sammuu napista mutta se vihreä valo siitä autonkuvasta ja absien merkkivalo jää päälle. Sitten vielä semmonenki ku se valo sammuu napista ni se ohjainboksi pitää semmosta pienti ininää? Joku alipaine letku puhki vai onko mahollista, että siellä on ollu vettä ja jäätynyt sinne tjms? Vai onko siinä boksissa mahollisesti vikaa vai onko normaalia, että se pitää änntö? Ainakin letkut on mollemmista päistä kiinni. Äskön just ryömin auton alle ja painoin sen lukon pois päältä ni sammu kaikki valotki mitkä kuuluu. Ainiin sitten vielä se, että autoon on tehty sinne se modi ettei lähe 25km/h lukko pois. Ajattelin jos koittais ne johdon yhdistää ja koittaa, mutta tuskin apua ku kerran napistakin valo sammuu vai?
Mulla ei mee lukko päälle, eikä syty valot nappiin, mutta aabeeässät on pois päältä kokoajan?!?! Napilta puuttuu syöttövirta, se on varma... eikös noi abs:ät ollu jotenki kytköksissä lukkoon, mut miten tää nyt näin päin?
Heitetääs tänne yks kysymys ettei tarvii uutta lankaa alottaa. Elikkäs kyseessä 80 quattro ja joku repinyt perän letku irti joskus ja niitä tässä nyt värkkäilly. Tällä hetkellä letkut sillei että alas tulee jatkuva imu ja ylös ns katko ja nappia kun painaa absit lähtee pois ja vihreä valo syttyy ja tuntus olevan lukko päällä mutta kun lukon ottaa pois niin sillon syttyy diff kytkimeen valo. Eikös valon pitäisi palaa katkasiassa silloin kun lukko on päällä?
Sori on toi lukihäriö
Elikkäs kun painan diff napista lukon päälle, syttyy lukon merkkivalo (vihreä) ja absit lähtee pois ja kun otan lukon pois syttyy diff nappulaan se kolmio valo (oranssi) elikkäs eikös molempien valojen pitäisi syttyä samaan aikaan
Comment