Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.8t AEB Lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 1.8t AEB Lämpöongelma

    Ulkolämpötila +1. Vedenlämpömittari näyttää 95-100,ennen pysynyt tasan 90:ssa. Öljynlämpö n.100,normaalisti ollut alempana. Sisälle puhaltelee viileätä ilmaa. Pysähdyn ja hetken odottelun jälkeen avaan paisuntasäiliönkorkin,aikamoista painetta ja pulputusta havaittavissa. Jatkan matkaa pikatiellä 80 km/h,toiminta melko normaalia. Kotiin päästyäni huomaan paisuntasäilön takareunassa olevasta putkenpätkästä tulevan höyryävää nestettä. Sammutan moottorin,pientä pulputusta ja napsumista. Parin tunnin kuluttua lähden taas liikkeelle,lämmöt aika nopeasti normaaliin. Sitten alkaa lämpömerkkivalo vilkkumaan! Mittarit edelleen normaalissa. Hetken vilkuttuaan loppuu. Ajan normaalisti muutaman kilometrin ja pysäköin auton odottamaan töistä pääsyäni. Tarkkailu jatkuu..
    On pitänyt ujellusta etupää kun on ollut ilmastointi AUTO-asennossa. Kun painaa ECO-nappulan päälle ääni loppuu. Näihin oireisin kun sais jotakin kommenttia ja valaistusta,kiitos!

    #2
    Vesipumpun siivikko irti akselista>pumppu uusiksi.
    Asiakkaan 1.8 t Octaviassa juuri nuo oireet viime kesänä.
    Viimeksi muokannut RS2; 21.11.2007, 12:07.

    Comment


    • #3
      Ujellukseen veikkaan että on syylärin takana oleva sähköflekti jumissa/kärähtänyt ja sen takia pyörii etupuolella oleva täysillä.

      Paisuntasäiliössä on mulla sellainen ohut letku joka ei mene minnekään, ilmeisesti ylivuotoletku

      Comment


        #4
        Edelleen..

        No niin.. Töistä lähdettyäni alkoi heti lämpötilan merkkivalo vilkkumaan. Ajoin kotiin ja annoin huilata yön yli. Aamulla käynnistin ja annoin käydä lämpimäksi.
        Kone kävi yli puolituntia ja lämmöt aivan normaalissa. Lähdin ajamaan ja kilometrin ajettuani lämmöt alkoi kohoamaan,melkolailla yli sen normaalin.
        Oudolta tuntuu kun pysähdyksissä ok,mutta ajossa kohoaa!?!
        Kiitos vastauksista!

        Comment


          #5
          Ja lämppärin kenno pysyy kylmänä??

          Comment


            #6
            Paikallaan tyhjäkäynnillä lämpiää ok,mut ajossa puhaltaa kylmää!???

            Comment


              #7
              Onko nestettä riittävästi? Eikös tuo nestevalon vilkuttelu voi johtua (myös) siitä?

              Comment


                #8
                058 133 517 A

                Joo,nestettä on. Huomasin edestäpäin katsottuna vasemmalla pienen mötikän kumisuojan sisällä naksuvan,kuin rele tikittäisi. Välillä nopeemmin,välillä hitaammin. Luulin sen olevan pikku pumppu ilmastoinnille,mutta numerotietojen(yllä) mukaan se on venttili. Kuuluukohan sen sillälailla tikittää ja onkohan sillä jotain osuutta tähän lämpöprobleemaan.

                Comment


                • #9
                  Tsekkaa se neste vielä keula ylöspäin (joku jyrkkä mäki yms) asenossa. Kunnolla kaasua, että neste kiertää ja kaveri kattoo imeekö paisuntasäiliön tyhjäksi.
                  Noissa voi vesipumpun kanssa olla sitä ongelmaa että se siipipyörän akseli luistaa ja pumppu ei jaksa pumpata lämppärin kennolle asti nestettä. Kenno lienee vielä korkeammalla kuin paisuntasäiliö (tai ainakin virtausvastusta on liikaa).

                  Comment


                    #10
                    Lueskelin vanhoja keskusteluja vesipumpusta. Kyllä RS2 ja whyayeman varmaan oikeessa on,siivet sökö. Tiistaina korjaamolle. Kantsii varmaan vaihdattaa jakopään osat samalla kun on 159 tkm mittarissa.
                    Paljon kiitoksia vastanneille,tää homma toimii!
                    Viimeksi muokannut akt; 21.11.2007, 20:14.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä vaan. Autosta oli muoviset vesipumpunsiivet pirstaleina. Ei ollut vaihdettu jakopään vaihdon yhteydessä 40 tkm sitten.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla hieman samanlaisia ongelmia kuin topicin aloitttajalla. Eli lämpötilan merkkivalo "F" alkoi eilen aamulla vilkkumaan. Nestettä on ja koneen lämmöt nousevat suht normaalisti 90 asteeseen. (yhtä hitaasti noussut aina).
                        Vikakoodeja ei vagcomilla löytynyt. Auto oli hetken sisällä lämpimässä tallissa ja vika poistui.
                        Tänä aamuna sama konsertti tuon "F"-valon kanssa. Auto kuitenkin toimii muuten ihan normaalisti.

                        Epäilen, että vika on siinä anturissa mikä on paisuntasäiliön pohjassa.

                        Muita vinkkejä?

                        Comment

                        Working...
                        X