Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2i quattro ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2i quattro ei käy kunnolla

    Eli 2.2i Audi 90 on autona.

    Ei käy kunnolla tai siis kaikenaikaa kaikilla 5 pytyllä. Tyhjäkäynnillä, (siis vaihdevapaalla) 1 ja 2 vaihteella toimii kuten pitääkin,kiihtyy vääntää jne, mutta 3, puhumattakaan 4 tai 5 vaihteesta tai ylämäestä nin alkaa puutumaan ja röpöttämään ja käymään 3 tai 4 pytyllä. Sitten kytkintä vähäsen ja painaa kaasua nin ei mitään ongelmaa ja taas mennään hetken matkaa.Kunnes jälleen alkaa nykimään, röpöttämään jne.

    Tekee sitä kylmänä että kuumana.

    Autoon on vaihdettu Virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot (ei puolan johtoa) puola, bensapumpun rele, koitettu ajaa 98 bensalla ja kaadettu jäänestoa bensan sekaan. Ei auta. Auto menossa huoltoon huomenna, mutta eivät kuulema ehdi katsomaan tuota kyseistä vikaa kiireisen aikataulun vuoksi. Kipinä on tarkistettu ja tulee hienosti.

    Yksi ois tietty tuo puolanjohto. Onko normaalia että puolanjohdosta saa kunnolla kynsilleen jos kone käynnissä, kun tulpanjohdoista ei saa? Joo, joo tiedetään ,tiedetään, ei pitäisi mennä sörkkimään paljain käsin. :)

    Onko kenelläkään ideoita mistä pitäisi alkaa vikaa etsimään? Voiko esim olla joku venttiilivika tai vastaavaa...?

    #2
    Bensansuodatin kunnossa?

    Comment


    • #3
      Ääni täältäkin bensapuolelle, suodatin tukossa tai pumppu sökönä. Varsinkin kun hyytyminen/röpötys tapahtuu moottoria enemmän kuormitettaessa, eli ei saa tarpeeks bensaa jotta jaksais käydä kunnolla.

      Ja eikös noihin pitäis 98 oktaanista bensiiniä normaalistikkin laittaa? Ainakin omassa kulkineessa niin...
      Viimeksi muokannut Kenda; 20.11.2007, 00:08.

      Comment


      • #4
        Tuota, en ite ainakaan oo koskaan kynsille saanu sytkäpiuhoista sitten mopoaikojen. Huoltoaikaa ootellessa kokeilisin vaihtaa tuon puolanjohdon.

        Comment


          #5
          Ei audi, mutta hieman vastaava vika tosin kaasari Mazdassa.
          Ei ottanut kierroksia yli 3 tonnin tms vaan rupesi takeltelemaan eli katkomaan. Syytä ei löytynyt vasta kun otin tulpanjohtoon kiinni ja se nappas sormille. Uudehkot johdot vielä oli.

          Uusimalla rikkinäisen korjaantu.

          Eli voihan se olla johdossakin vika. Halpa testata jos pitää vaan yks johto vaihtaa.

          Comment


          • #6
            Itsellä 2.3NG koneellisessa ysikympissä oli satunnaista tukkoisuutta ja huomasin että bensapumppu vuoti hieman, nyt kotvasen seisseenä ei jaksa lähteä enää edes käyntiin vaan koittaa hieman hörähtää mutta kun kierrokset nousee lähelle tonnia niin loppuu keitto...
            Ääni täältä siis sinne suunnalle =)

            Comment


            • #7
              Kiitokset kaikille vastanneille.

              Onneksi vika selvisi. ja helposti.Viallinen puolanjohtohan se oli syynä.

              Comment

              Working...
              X