Iltaa tietäjät!
Kävi niin että Audista loppui ilmeisesti kipinät. Auto toimi normaalisti kun ajoin raksalle, muttei suostunut käynnistymään enää pois lähtiessä. Hinasin talliin ja rupesin tutustumaan tilanteeseen. Vag-Com ei anna mitään viitteitä viasta. Starttaa hyvin ja sahaamisen jälkeen haisee putken päässä bensa. Irrotin 1 sylinterin tulpan ja se oli litimärkä, eli ilmeisesti on kipinä kateissa. Onko APY moottorissa erillistä sytytyksenvahvistinta (ainakaan sitä ei ole ilmanpuhdistimen kotelossa kuten A3:sessa), vai onko se naitettu ECU:un? Kun ajoin raksalle niin suutus päissään käänsin virrat pois kesken ajon, voiko tuo kommervenkki särkeä jotakin?
Ajonestolaitteen merkkivalo sammuu normaalisti virrat päälle käännettäessä. Koitin myös vara-avaimella käyntiin. Ei lupaakkaan.
Polttoaine oli myös vähissä kun auto herkesi toimimasta (merkkivalo syttyi matkalla, 30 km pääsis ajotietokoneen mukaan) jota ensi töikseni lisäsin 10 litraa.
Auttakea nyt kädetöntä kun ei ymmärrys riitä!
Kävi niin että Audista loppui ilmeisesti kipinät. Auto toimi normaalisti kun ajoin raksalle, muttei suostunut käynnistymään enää pois lähtiessä. Hinasin talliin ja rupesin tutustumaan tilanteeseen. Vag-Com ei anna mitään viitteitä viasta. Starttaa hyvin ja sahaamisen jälkeen haisee putken päässä bensa. Irrotin 1 sylinterin tulpan ja se oli litimärkä, eli ilmeisesti on kipinä kateissa. Onko APY moottorissa erillistä sytytyksenvahvistinta (ainakaan sitä ei ole ilmanpuhdistimen kotelossa kuten A3:sessa), vai onko se naitettu ECU:un? Kun ajoin raksalle niin suutus päissään käänsin virrat pois kesken ajon, voiko tuo kommervenkki särkeä jotakin?
Ajonestolaitteen merkkivalo sammuu normaalisti virrat päälle käännettäessä. Koitin myös vara-avaimella käyntiin. Ei lupaakkaan.
Polttoaine oli myös vähissä kun auto herkesi toimimasta (merkkivalo syttyi matkalla, 30 km pääsis ajotietokoneen mukaan) jota ensi töikseni lisäsin 10 litraa.
Auttakea nyt kädetöntä kun ei ymmärrys riitä!
Comment