Autossa on siis ESP/ASR yms. järjestelmät. Nyt liukkailla olen huomannut, että ASR ei toimi niin kuin pitäisi. Mikä sutimisenesto tuollainen on, kun ei alle 40km/h vauhdissa puutu peliin? Oon käsittäny, että sutimisenesto pitäisi juurikin toimia liikkeellelähdettäessä liukkaalta alustalta. Pystyykö tuota ASR koodaamaan VAG-COM'lla tms., jotta se toimisi myös lähdössä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ASR toimii vain yli 40km/h nopeudessa?
Collapse
X
-
On katsottu vikakoodit eikä ollu mitään niissäkään. Nyt kun muistelen oikein lujaa, niin VAG-COM'lla selaillessa noita measuring blockeja, törmäsin valikkoon jossa luki ASR "off". En kylläkään muista numeropaikkaa, josta toi löyty. Nyt tuntuu toi ASR vaikuttavan vain ajonvakautusjärjestelmän kanssa, koska ESP'hän ei toimi alle tietyn nopeuden myöskään?
Edit:
Eikö tosiaan kellään muulla ole tullut vastaavaa tilannetta eteen?Viimeksi muokannut Paaki; 19.11.2007, 17:07.
Comment
-
Päivitystä vian hakuun:
Henkimaailman vikoja ilmeisesti ja kyllä mun käsittääkseni noi kaikki ajoturvallisuuteen liittyvät ominaisuudet on samassa lodjussa ja toimii symbioosissa.
Tuntui ASR herkistyneen, kun kalibroin uudelleen ABS/ESP- järjestelmän. Ainakin aamuliukkailla valo vilkkui tiuhaan pienissäkin nopeuksissa . Sellainenkin eroavaisuus kalibroinnin myötä tuli, että tarkistaessa vikakoodeja VAG-COM'lla ABS/ESP-moduulin kohdalla nyt vilkkui myös ABS/ESP- merkkivalot mittaristossa sen "BRAKE"-merkin kanssa. Ennen vilkkui vain tuo brake-valo.
Comment
Comment