Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    itse olen vähän erikoinen sanomaan, koska ajan nyt halvimmilla ja omasta mielestä ainakin tähän mennessä parhaasti toimivilla perinteisillä kupariydintulpilla.... NGK bkr6e. 4.90€\kpl http://www.motonet.fi/fi/tuote/111456/NGK-BKR6E
    Mutta NGK:lla on menty, laitteessa kun laitteessa,

    tässä sitten platina vaihtoehto (esiasennus), tulppa TT:hen (http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...?ajoneuvo=1339)
    Viimeksi muokannut johny1332; 19.4.2016, 13:38.

    Comment


    • #92
      Tilattu BOSH Denso IRIDIUM tulpat Audiin.
      Edelliset on ollut hyväksi havaittu sytystulppa. Hinta oli 65 EUR

      Comment


        #93
        Mikäs kärkiväli olis hyvä Bosch P5DP0R tulppaan lastutetussa S3APY:ssa?

        0,7 näyttäisi olevan valmiina, mutta onko tuo liian vähän? Maa vai + puolta pitää kääntää, jos säätö on tarpeen?
        Viimeksi muokannut nomoreford; 15.7.2017, 19:17.

        Comment


        • #94
          Eilen lähti tulppa irti kesken kiihdytyksen ja samalla suli kierteet kokonaan pois kannesta. Puola näytti aika mielenkiintoselta mutta oli ilmeisesti antanut edelleen kipinää kuitenkin. Aiemmin olin ihmetellyt satunnaista rötäämistä ahdoilla mutta enpä osannut arvata että tulppa oli päässyt löystymään. Oli ilmeisesti puhaltanut välistä jo jonkin aikaa.

          Onko kellään kokemuksia noista tulpan kierteen korjaussarjoista? 1.8t:ssä tulppa on aika syvällä poterossa, joten onko mitään mahdollisuutta saada tuollaista sinne työstettyä? Pari kantta löytyy tallista mutta jos tuollaisen korjaussarjan avulla saisi edes ajettua auton pois työpaikan pihalta..

          Allroadista on venttiilit solmussa, B5:sta hävisi tulpan kierteet ja V8:ssa on jarruputki poikki. Onneksi emännällä on Sitikka niin pääsee jollain vielä liikkumaan.
          Attached Files

          Comment


          • #95
            helicoili lujalla kierrelukitteella kiinni ja toivoo että pysyy ja koko homma ilman kantta purkamatta, sylinteriin ei kannattais paljoo puotella mitään, tosin kansi on alumiinia että pikkuhilut ei luulis haittaavan. (vaseliinia paljon kierretappiin) pölynimurilla ja siihen liitetyllä supistajalla hilut männänpäältä pois.
            noin minä tekisin (DIY tyyliin), ei varmasti paras konsti mutta väittäisin että helpoin ja nopein.

            Comment


            • #96
              Sopiiko P5DP0R tulpat kaikkiin 1.8T koneisiin? Speed-Autoteilen sivuilla kuvauksessa lukee: "Sopii hyvin myös 1.8T- ja 2.7T-moottoreihin joissa ruuvikiinnitteiset COP-puolat" kun taas Erikoismoottori Porkkiksen sivuilla "Suositeltu sytytystulppa VAG moniventtiilimoottoreihin on pääsääntöisesti Bosch F5DP0R (RS2 orig. 101000016AA)"

              Tosta Tepon kaupan tekstistä saisi amatööri käsityksen, ettei passaisi kuin ruuvikiinnitteisten kanssa, kun taas Porkkiksen sivuilla olisi toisin. Varmistan vaan, ennen kuin tilaan. Kone on AUQ ja tulossa on ne punaiset TFSI puolat adaptereilla.
              Viimeksi muokannut Olli; 13.12.2017, 13:12.

              Comment


              • #97
                Tuo ylempi ongelma tuli ratkaistua motonetin "Tulppakierteen korjaussarjalla" http://www.motonet.fi/fi/tuote/76507...aussarja-o14mm

                Hylsypää on tarkoitettu 21mm tulpalle, joten sen joutui pienentämään laikalla 16mm kokoon että työkalu mahtui 1.8t kannen poteroon. Tappiin reilusti vaseliinia ja pikkuhiljaa työstämään. Välillä putsaus ja uudet rasvat. Väittäisin että 99% lastuista jäi tappiin ja loput sai imuriin teipatulla letkun pätkällä putsattua pois. Kierre pitää myös putsata huolellisesti rasvasta ennen holkin asennusta.

                Kierreholkki kiinni Loctite 270:lla uuden tulpan kanssa. Tuo ei ole siis helicoilin tyyppinen irtokierre, vaan kokonainen kierreholkki, mikä kiristetään tulpan kanssa paikalleen. Nyt on sen verran tullut koeponnistettua että uskaltaisin sanoa kestävän.

                Comment


                  #98
                  Olli, itsellä on käytössä juurikin nuo porkkiksen suosittelemat ja sinunkin mainitsemat F5DP0R tulpat, vaikka on punaiset TFSI puolat. En ole mitään ongelmaa noiden kanssa kokenut, vaikka kuulemma satunnaisia huonoja eriä ollut liikkeellä.

                  Joku joka tietää voisi selventää, miksi Teppo suosittaa nimenomaan vanhan mallisten puolien kanssa?

                  Comment


                  • #99
                    ^^tomppa^^: Ok. Sulla kuitenkin alunperin ollut ruuvikiinnitteiset puolat, joten tämä voi asiaan jotenkin vaikuttaa? No odotan, että joku tietäjä vastaa, sopiiko noi AUQ koneeseen :)

                    EDIT: Luin tän ketjun uudelleen ja pongasin Porkkiksen kirjoituksen: "Suosittelen lämpimästi RS2-tulppia kaikkiin vireisiin 1.8t ja 2.7bt -moottoreihin"

                    Ei muutakun tulppaa tilaukseen siis!
                    Viimeksi muokannut Olli; 14.12.2017, 09:00.

                    Comment


                    • 1.8T sytytystulpat

                      Jees

                      Mitkä ne on laatutulpat AVJ -moottoriseen A4 (B6), 1.8T biiliin. Vuosimalli on -01 ja 150 hv kone. Bosch Platinum??

                      Comment


                      • Itellä on DENSO IK22, E85 ohjelmoitu.

                        Comment


                          Jos orkkista haluaa niin NGK PFR6Q, motonet myy.

                          Comment


                          • Toimiiko Bosch Platinum + 4 sarjan tulpat ok? Mikä on oikea versio niistä AVJ -moottoriin?
                            Viimeksi muokannut hifijussi; 25.10.2018, 09:20.

                            Comment


                              Mulla tuli justiinsa Boschin FR7KPP33+ tulpat 1.8T BFB-moottoriin. Käsittääkseni orkkista vastaava tulppa.
                              Bosch tuotenumero 0 242 236 564.

                              Comment


                                Laittakaa viritettyyn Bosch 5 tai NGK 7.

                                Comment


                                • Bosch 5 ? . Mikä on tarkempi numerosarja ?

                                  Comment


                                    Olisiko FR5DP?

                                    Comment


                                    • Eli autoon ostettu Boschin platina tulpat. Boschin tulpat on säädetty 0.7mm ja amerikan pojat sanoo et pitäis olla 0.81mm ja korjausopas 0.91-1.01. Nii millä kärkivälillä nyt mennään? Helpostakin asiasta saa näköjää vaikean ku tarpeeksi miettii sitä...

                                      Comment


                                        Annat olla 0,7 ja kovaa ajoa.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                          Laittakaa viritettyyn Bosch 5 tai NGK 7.
                                          Moiks. Oon jossain vaiheessa tulossa sulle penkittään/säätään 1.8t bexiä kunhan Hammu saa vaihdettua sinne osia. Mitkäs tulpat sinne pitäis ostaa, kun aattelin hakea uudet tulpat kyseiseen operaatioon? Tehotavote olis +300...

                                          Comment


                                            Tässä viesti numero 75:

                                            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                            Arvatenkin esim tuollaiset 7-ngk:t :)
                                            Jos tahdot parasta ngk:ta, niin bkr7eix.

                                            Comment


                                              Luin kyllä läpi viestiketjun, mutta olis pitänyt olla näemmä hiukan tarkempi. Kiitoksia kuitenkin.

                                              Comment


                                              • AUDI A4 B6 Avant (8E5) 1,8T tulpat

                                                Tuollaiseen kikottimeen pitäisi tulpat vaihtaa, Ihan itte ajattelin tehdä. Tulppia on kaupan hintahaarukassa 7 - 26 €/ kpl. Kone on vakio, ajettu 350000 km.
                                                Saavutanko jotain etua noilla kalliimmilla "iridium" tulpilla ?
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 1.5.2024, 18:13. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                Comment


                                                  Jos moottori vakio, peruskuparitulpat käy, toki niiden vaihtoväli on 30tkm. Itse aikoinaan käytin longlifetulpat vakio AEB:ssä ja vaihtoväli oli 60tkm. Olivat NGK:n tekemiä, myös alkuperäiset.

                                                  Iridiumtulpien vaihtoväli voi olla 120tkm, joten jos tulpien vaihto vaatii esim. imusarjan irroitus ei tarvitse niin usein tehdä isompaa remppaa.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X