Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Omasta TT:ssä alkaa olla kynttilöiden vaihto edessä. Mitä tulppia porukka suosittelee tuollaiseen ahdistettuun 1.8?
    Mosa APX ja sisällä toistaiseksi bsr softa, kiinni tällähetkellä NGK PFR6Q. Mennäänkö noilla vakiolla vai jotain muuta?

    Comment


    • #62
      Joko nuo mitkä sulla olikin, tai sitten jos on tiukempaa viritystä tulevaisuudessa mielessä (ja miksi ei toimisi tuollakin viritysasteella), niin RS2 tulpat = F5DP0R.

      Comment


        #63
        Komppaan Teemua. Ilman ongelmia ajettu rs2 tulpilla ja painetta...on.

        Comment


          #64
          Ja niitähän on mm. täällä:
          http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=68

          Comment


            #65
            Suosittelen lämpimästi RS2-tulppia kaikkiin vireisiin 1.8t ja 2.7bt -moottoreihin.

            Comment


              #66
              Tältä pohjalta ruuvataan sinne sit RS2 kynttilät. Muistan Teppo sinua asian tiimoilta joku päivä. =)

              Comment


                #67
                b6 1.8t ois kynttilän vaihto aika tiskillä kauppasivat Champion platinuim tulppia onko tietoa uskaltaako noita laittaa ja mitä tilalle jos ei ja ihan vakio mylly

                Comment


                  #68
                  Eikö kannata panna ne mitkä etka sanoo? NGK PFR6Q

                  Comment


                  • #69
                    Jaahas, tajusin tuossa huoltokirjaa selatessani että tulpat (platinat) on vaihdettu 117tkm sitten eli nyt jos koskaan olisi aika uusia ne :) Tuollaiset NGK PFR6Q:t ajattelin juurikin laittaa.

                    Comment


                    • #70
                      mulle löivät varaosa tiskillä bochin platina kärkiset käteen noita ennen oli ngk:n platinat ja niitä ennen paikallaan oli ngk:n kolmikärkiset edellisen omistajan jäljiltä.. en oo kyllä paljoa eroa vielä huomannu ehkä vähemmän pätkimistä ku vaihto platina kärkisiin

                      Comment


                        #71
                        Jos autoja on viritelty niin NGK:n kutonen on turhan kuuma tulppa. Seiskaa tilalle.

                        NGK 7 = Bosch 5.

                        Comment


                        • #72
                          Kysynpä tässä ketjussa kun aiheeseen sopii eli 1.8T BFB tulpiksi ehdotetaan NGK PFR6Q ja hyllystä löytyisi NGK PFR7B. Lämpöarvo ei ole ongelma vaan mitä tuo viimeinen kirjain meinaa? Ainakaan NGK:n sivuilta en vastausta löytänyt.

                          Comment


                            #73
                            Pahoittelut jankkaamisesta, mutta tässä ketjussa on nyt muutamaa eri näkemystä virityksestä, "virityksestä" ja lämpöarvoista. Tuoreeseen hankintaan (lastutettu BFB) pitäisi tulpat hankkia. Onko pelkkään lastuviriin jo parempi laittaa hieman kylmemmät, eli esim. PFR7Q? No, putkisto on mallia race, mutta K03 ja vakiosuuttimet.

                            Mitkä esim. porkkis laittaisi? :)

                            Comment


                              #74
                              Arvatenkin esim tuollaiset 7-ngk:t :)
                              Jos tahdot parasta ngk:ta, niin bkr7eix.

                              Comment


                              • #75
                                http://www.ebay.com/itm/NGK-IRIDIUM-.../230655996789? tuolta tulee halvemmaksi kyseiset ngk:t (ainakin motonetin tuplahintoihin verrattuna), itse ostin juurikin tuon linkin takaa 6kpl.

                                Comment


                                  #76
                                  Kiitos linkistä!

                                  Olin jo menossa Motonettiin mutta eipä enää tarvitse. Äsken tilattuna 4 kpl teki 40,67€ paypalin kurssilla, kotiinkannettuna. :)

                                  Comment


                                    #77
                                    Amatööri yrittää taas sivistää itseään. Oletteko laittaneet tulpat "momenttiin" vai momenttiin? Ja paljonko, 25-30nm? Yritä siinä sitten harrastaa, kun sopivat työkalut maksaa enemmän kuin korjaamolla käyttö. :)

                                    Comment


                                      #78
                                      Ei mitään momenttiavaimia tulppien kiristykseen, silleen sopivasti että se rikka puristuu kasaan ja on kiinni. :D Ei hampaat irvessä.

                                      Comment


                                        #79
                                        Minä laitan aina momenttiavaimella koska sellainen löytyy. 28 Nm niille on yleensä speksattu. Joskus ne tosin silti tahtoo aueta, joten olen laittanut "pari naksua" tiukempaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          20tkm sitten ostetut ja ajetut briskin tulpat. (P4)... otin tulpat pois yhden pytyn käyntihäiriöiden takia ja totesin kärkivälin olevan jotain muuta kuin 0.7-0.8 tai edes milli..... kärkiväli oli lähimpänä 1.4milliä
                                          huom. nämä sitten iridiumia eli kärjen pitäis olla tyyliin kestävintä materiaalia mitä löytyy.. näin olen kuullut

                                          [IMG]

                                          [/IMG]

                                          laitoin kiinni takaisin NGK:t (PFR6Q) platinat... ne toimaa ainaki jotenkin
                                          Viimeksi muokannut johny1332; 29.6.2015, 18:10.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Äh ja paskat neki platinat rupes kuumalla koneella pätkimään ku olivat ikivanhat.... nyt kävin hakee iha perinteiset kupariydin tulpat ja löin kiinni... NGK BKR6E... eipä pätkytä enää... ja maksoki vaan 4.90 kipale

                                            Comment


                                            • #82
                                              löytyiskös tuohon uudempaan 1.8 tfsi tulppia ( CJEB , 170hp/320Nm 2012->) muualta kuin marmorilta. Katselin motonetin sivuilta ja heillä ei näyttäisi ainakaan olevan. Vanhempaan kyllä näyttäisi löytyvän. Katseltiin koneessa olevaa tulpaakin ja se on NGK mutta ei sitten sen tarkemmin mitään koodeja?
                                              Netistä löytyi NGK taulukko ja sen mukaan tämmöisellä koodilla kuin PLFER7A8EG pitäis käydä, mutta motonetiltä sitä ei ainakaan ollut saatavana.
                                              Viimeksi muokannut jappa; 20.2.2016, 16:10. Perustelu: Tuki häriö :)

                                              Comment


                                              • #83
                                                06K905601B 19,7 eskoa/kpl näyttäis Tepolla olevan.. Nämä siis NGK:n. C-loppuinen sitten Boschin.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kannatta noissa NGK tulpissa katsoa se NGK stock no. 94833 tai NGK sivuilta, tuolla numerolla löytyy helpommin noita tulppia. Tuolta tullut NGK tulppia hankittua toimituskulut Suomeen 9.95€.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Kiitti vinkistä KimmoL. Tuli sitten tuolta linkistä tilattua tulpat. On aika erikoista kun esim motonetiltä sanoivat ettei ole saatavana, luulis nyt noita joku muukin kyselevän. Vai eikö myyjä osannut hakea oikeaa koodia kun sitä ei suoraan löytynyt heidän varaosa haulla?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Yleensä motonetissä myyjät löytää liiankin helposti osat autoon, jotka sitten kotona voi todeta vääriksi. Sitten vahingon konkretisoiduttua saat vaihdettua ne väärät tulpat vaikka kumiveneen hankaimin, muttei enää rahaan :D Ehkä se oli sun onni, ettei löytynyt ;)

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Motonet antaa nykyisin rahat takaisin. Itse tosin otan hyvityskuitin kun niin usein asioin.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Omassa viinalla käyvässä -99 1.8T:ssä paras tulppa tähän mennessä on ollut NGK:n BKR8EIX. Vakiotulpilla kaasun vaste on kyllä paras ihan vakiotulpilla, mutta ei niillä voi ajaa, jos meinaa antaa happea koneelle. Noi on paras kompromssi tähän asti kokeilluista. Listalla on RS2 tulpat (jotka ottivat ja vääntyivät säädössä), Boschin se ns. viritulppa, tää oli huonoin ja sitten nuo yllä mainitut.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ajattelin kokeilla 1.8T bexiin noiden NGK PFR6Q tilalle briskin tulppia.

                                                            Ovatko ne nyt nämä jotka käyvät http://shop.mamasan.fi/product/show/...onikarkitulppa

                                                            Lämpöarvo varmaankin tuo 15?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              AJQ koneinen TT-99 tulpat

                                                              mitä merkkiä olette käyttäneet/suosineet, olisi aika vaihtaa omaan kärryyn?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X