Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T sytytystulpat

    kenelläkää tietoo että käykö rs2 tulpat tuoho 1.8 koneesee?

    #2
    Kyllä ne sopii.

    Comment


      #3
      1.8T sytytystulpat

      AEB koneeseen näyttää olevan noiden tulppien osalta valikoimaa jonkun verran. Onko kenelläkään kokemusta kummat mielummin Bosch vai Denso?

      Comment


      • #4
        Mä pistin aikanaan NGK:t, pitää olla se perhanan kallis platinakärkitulppa...jotain 15-20€ kipale.

        Comment


          #5
          Boschit maksaa vajaan 10e per pala

          Comment


            #6
            Joo niin boschit näyttää olevan 9.50e/kpl ja denso 12.50e/kpl. Ei kait niissä mitää mullistavaa eroa ole.

            Comment


              #7
              Vaikkei tämä vastaa kysymykseesi, alkuperäiset tulpat on NGK:n tekemiä, ja maksoivat noin 14?/kpl. Muistaakseni tuo vaihtoehto oli yks niistä halvimmista.

              Edit: Ei sitten ollutkaan se halavin :)

              Comment


              • #8
                tulpat

                hei kokeile briks tulppia tuntuu toimivan pirun hyvin

                Comment


                  #9
                  Kaveri testas dynamometrilla E36 M3 bemarissa erilaisia tulppia. NGK:n 2-kärkiset ja Brisk:n tulppia neljät erilaiset.

                  Vetoja otettiin valehtelematta 20kpl ja todella lähelle kaikki meni toisiaan tyylin 1% heittelyt. Briskin LGS osoittautui ehkä 0,5% paremmaksi mitä perus ngk (tehtiin hienosäätöä sillä muuten teho sama), joten ei oikein juuri mitään saavutettu tulpilla.

                  Comment


                    #10
                    Eli taitaa olla sama ostaako normaaliin käyttöön halvemmat boschit tai kalliimmat Briskit.
                    Noita Brisk tulppia kyllä hehkutetaan että turbokäyttöön ym.

                    Comment


                      #11
                      Boschin nelikärki on myös hyvä valinta hinta/laatu suhteeltaan, jos väin käypäset löytyy.

                      Comment


                      • #12
                        mulla on ainaki hyvin pelannu denso iridium

                        Comment


                        • #13
                          Mulla ei Ngk platinum kestä kaksi sarjaa paloi viime kesänä. Sitten laitoin Denson idrium eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia.

                          Comment


                            #14
                            Toi briskin LGS käytetään yleensä vapareissa.LGS:sillä on kuulema dynotettu hyviä tehon nousuja lähinnä vapareista.IR on taas omiaan turbo käyttöön. Luulen kuitenkin, että tämä tulppa juttu on vähän niinkuin öljy keskustelu. Itse pidän briskeistä.

                            Edit: tarkennusta
                            Viimeksi muokannut mcpete; 20.11.2007, 20:42.

                            Comment


                              #15
                              No ostin nyt sit Denson platinium tulpat. Tuntuu et auto heräs taas henkiin vanhojen tulppien jälkeen.

                              Comment


                              • #16
                                Pitäis tulpat vaihtaa tuohon aeb-koneiseen 1.8t:n. Tarjosivat varaosaliikkeessä Ngk platinatulppia, hintaa olis n. 16e/kpl.

                                Onko näistä tulpista nyt mitään faktaa, eli kestääkö nuo Ngk:t hieman piristetytässä pirssissä, vai onko Boschilla tai Densolla parempia vaihtoehtoja?

                                Ei viihtis turhaan laittaa vajaata 80e nuihin Ngk:n jos ne ei sitten kestäkään kuin hetken.

                                Comment


                                  #17
                                  NGK:lla on ajeltu ilman ongelmia. Lievästi piristetty BAM-mylly.

                                  Comment


                                  • #18
                                    NGK PFR6Q:lla ajeltu ilman ongelmia AJL koneella. Marmoritiskillä maksoi vähän yli 14?/kpl.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olettekos laittaneet noihin "hieman piristettyihin" peleihin normilämpöarvoiset tulpat, vai
                                      pienemmällä lämpöarvolla olevat ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ehkä pienempää lämpöarvoa tarvitsee kun on "hieman enemmän piristetty". Luulen, että lastu, DP+catback ei vielä sellaista tarvetta tee...Viisaammat voivat vastata.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nostetaanpa vähän.

                                          Aeb 1.8t bsr:n lastulla. Mitä tulppia porukka suosittelis ja mikä mahtaa olla väli milloin noita tulppia pitäis vaihella?

                                          Comment


                                            #22
                                            Lastulla ihan vakiotulpilla. Vaihtovälistä en tiedä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mä taisin aikanaan pistää ne NGK:n platinakärkiset vai (vai mitkä ne nyt oli), maksoi ihan hulluna, jotain 17€ kipale mutta a)kestää pitkään, vaihtoväli jotain 60tkm ja b) myyjä sanoi AD:lla ettei muuta suosittelekaan.
                                              tosin oli vakio kone mutta ei se lastu niin paljoa muuta asioita.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vielä tulpista. Joku kauppas täällä foorumilla joitakin boschin tulppia hintaan 6,50€/kpl ja jollakin sarjanumerolla. Mistä tietää että sopiiko omaan koneeseen. Yleensä on tullu varaosat ostettua marmorilta ja on riittäny et tietää auton vm. ja iskutilavuuden.
                                                Viimeksi muokannut tapza_s; 2.8.2008, 17:22.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=64574

                                                  Ja kyllä sopii.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    mulla on hyvin pelannu hieman piristetyssä vitoskoneessa denson IK31. tosin ajettu vaan viikonloppusin..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Nyt on tulpat vaihdettu uusiin Tepon myymiin boshin tekeleisiin. Vanhat mitkä oli autossa oli NKG R kolmikärki tulpat. Olivat jo aika synkässä kunnossa... Ei ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa uusista tulpista.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        mitkä tulpat sopis 1.8t k04 kaveriksi? Ei monikärkisiä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          äkkiseltään sanoisin että vakiot. Jos ei kipinä tahdo riittää niin sitten vaikka FR5DC tai DP. Jos haluaa pitkää käyttöikää ja vain yhden pykälän kylmemmät kuin vakiot niin RS4 tulppa, FR6KPP33+.
                                                          Sadan tonnin vaihtovälille löytyy tupla platina FR5DPP222

                                                          Ja lisäyksenä, nuo ensin mainitut toimivat mainitussa koneessa paremmin kuin RS2:n F5DP0R ja ovat myös huomattavasti halvempia.
                                                          Viimeksi muokannut kalsket; 19.11.2008, 10:43.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ok! Kiitos!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X