Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AVJ-moottorin lämpötila

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AVJ-moottorin lämpötila

    Tässä suurehkoa kulutusta ihmetellessä katteltiin vakkomilla vähän moottorin lämpötilaa. Lämpömittari pysyy tasan 90 asteessa, mutta moottorin lämpö on vakkomin mukaan 97-103 astetta ajossa, kun ulkona on pakkasta. Lämpömittarihan on epätarkka arvontalaite, joten ei siitä sen enempää. Tuo ~100 astetta vaan kuulostaa vähän suurelta. Elohopealämpömittarilla ei oikein saanut mitattua kuin paisuntasäiliöstä, jossa oli 70 astetta. Joten vaihtoehtoja lienee 2:

    a. moottorin lämpöanturi on rikki
    b. termostaatti on rikki

    Termostaattiahan ohjataan ecun toimesta, onko kellään tietoa, että mikä blokki vakkomissa tuo termostaatin ohjaus on ja mikä sen kuuluisi olla?

    Tuo lämpötila lienee kuitenkin oikea, koska sieltä löytyi vain kaksi järkevää lämpötilaa, joista toinen oli tuo ja toinen kai imulämpö.

  • #2
    Miltä kanavilta katsoit noita motin lämpöjä?

    Comment


      #3
      No enpäs taas muista. Siellä oli kaksi lämpötilaa, toinen oli luultavasti imulämpö (20 -> astetta) ja tämä sitten moottorin lämpötila, joka tippui pikku hiljaa, kun moottorin sammutti ja laittoi Eberin pyörittämään pumppua ja sisätilan puhalluksen kuumalle. Lisäksi siellä oli pakolämpötiloja (500 astetta ->).

      Comment


      • #4
        Olisko tästä apua: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/130-137.html

        Comment


          #5
          Dodih. Eilen kaverin kanssa surffattiin Ross-Techiä ja kummankaan puusilmät eivät sattuneet tuon kohdalle. Kiitos.

          Comment


            #6
            Termostaattia eculla? Enpä oo muista kuullu. Luulis senki olevan vielä täysin mekaaninen kapistus.

            Comment


              #7
              Kyllä sitä sähköisesti ohjataan.

              Comment


                #8
                Mjoo, eilen diagnosoitiin taas ohjeiden kera ja väärä lämpötilahan tuo oli. :) Se oli joku Engine temperature (specified), joka oli jatkuvasti jonkin verran suurempi, kuin todellinen. Todellinen oli siinä reilun 90 asteen pinnassa. Paikallaan kierrätettäessä lämpötila oli 92 astetta ja termostaatin duty 3.9 %. Siitä sitten lämpötilan noustessa 100 asteeseen alkoi duty kasvaa ja samalla lämpötila putosi taas tuonne 92 asteeseen.

                Summa summarum: homma toimii. Case closed.

                Comment

                Working...
                X