Tässä suurehkoa kulutusta ihmetellessä katteltiin vakkomilla vähän moottorin lämpötilaa. Lämpömittari pysyy tasan 90 asteessa, mutta moottorin lämpö on vakkomin mukaan 97-103 astetta ajossa, kun ulkona on pakkasta. Lämpömittarihan on epätarkka arvontalaite, joten ei siitä sen enempää. Tuo ~100 astetta vaan kuulostaa vähän suurelta. Elohopealämpömittarilla ei oikein saanut mitattua kuin paisuntasäiliöstä, jossa oli 70 astetta. Joten vaihtoehtoja lienee 2:
a. moottorin lämpöanturi on rikki
b. termostaatti on rikki
Termostaattiahan ohjataan ecun toimesta, onko kellään tietoa, että mikä blokki vakkomissa tuo termostaatin ohjaus on ja mikä sen kuuluisi olla?
Tuo lämpötila lienee kuitenkin oikea, koska sieltä löytyi vain kaksi järkevää lämpötilaa, joista toinen oli tuo ja toinen kai imulämpö.
a. moottorin lämpöanturi on rikki
b. termostaatti on rikki
Termostaattiahan ohjataan ecun toimesta, onko kellään tietoa, että mikä blokki vakkomissa tuo termostaatin ohjaus on ja mikä sen kuuluisi olla?
Tuo lämpötila lienee kuitenkin oikea, koska sieltä löytyi vain kaksi järkevää lämpötilaa, joista toinen oli tuo ja toinen kai imulämpö.
Comment