Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä vikana coupessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä vikana coupessa?

    Elikkäs ongelma on seuraava: Kun kaasua laittaa enemmän alkaa pätkimään ja nykimään, kierrokset ei nouse kun 3800-4000 rpm.
    Vaihdettuja osia on mm: virranjakajan alipainesäädin, tulpat ja tulpanjohdot, sytytyksen ohjausyksikkö.

    Ja autohan oli vm-89 audi coupe 2,2

    Kiitos jo etukäteen!

    #2
    Bensansuodatin tukossa tai bensapumpun toiminta heikkoa.

    Comment


    • #3
      Bensansuodatin on vaihdettu muutama päivä sitten, unohtu sanoa. Mites voiko vika virranjakajan kannessa tai ilmansuodattimessa? Ilmeneekö em. viat nykimisellä ja kierrosten rajoittumisella?

      Comment


        #4
        Itse veikkaisin, että pumppu ei työnnä tarpeeksi bensaa.

        Comment


        • #5
          Omassa kun bensapumppu alko olemaan kaputt, niin kärsi aina kiihdytellä täysillä kolmoselle asti ja sit oli niinkun ois rajotinta vasten ajanu juurikin tuossa 4000 kierroksen korvilla. Liekö tuossa tankissa sihtiä, joka ois voinu mennä tukkeeseen? Olisi lievästi halvempi remppa kuin pumpun vaihto.

          Comment


            #6
            Ei jasso viiti vieläkään arvata pyörijää? :)

            Comment


              #7
              Vuotavat letkut imusarjalla? Saa aikaan kaasun painalluksella jänniä efektejä

              Comment


                #8
                Porkkis, en. Voihan sen mitata tuumamitalla, jos epäilyttää... :)

                Comment


                • #9
                  tai sama ku mulla 7A coupessa eli isv koko ajan aktiivinen, johdon nappaa pois niin jo vain laulaa nätisti 6000rpm-> mutta tyhjäkäyntiä ei ole..

                  Comment


                    #10
                    Mites se ISV nyt voi vaikuttaa, kun se vaan ohjaa ilmaa kaasuläpän ohi?

                    Comment


                    • #11
                      Virranjakajan kansi saattaa aiheuttaa kaikenlaista. Pari kuukautta sitten ihmettelin lötkön nykimistä ja huonoa kulkua. Bensapumppu uusittu äskettäin.

                      Virranjakajan kansi näytti hyvältä, mutta kun nastoja painoi ruuvimeisselillä, irtosi pari milliä paksu, tasainen hapettumakerros. Kerroksen poiston jälkeen kulki pikkusen paremmin, uudella kannella (ja pyörijällä) lakkasi nykimisen ja kulku parani kummasti.

                      Heikko kipinä ei jaksa sytyttää, kun painetta on enemmän.

                      Kuulostaa kyllä enemmän pumpulta, mutta koska em. osien uusiminen on edullista + harvoin menee hukkaan ja pumpun vaihto on melko ikävä projekti, kannattaa moinen tehdä.

                      Comment


                      • #12
                        jos isv on koko ajan auki nii sehän on kuin yksi ylimääräinen kaasuläppä joka on koko ajan avoinna ja tuskin seokset silloin on kohillaan..
                        siis vinkkinä vaan että itellä 20v coupe quattrossa samanlaisia ongelmia ja vaihdoin bensapumpun, suodattimen, paineensäätimen..jonka jälkeen vasta huomasin että isv on koko ajan auki, eikö syytä ole vieläkään siihen löytynyt miksi se on auki..."uusi" isv on kylläkin jo tulossa..

                        Comment


                          #13
                          Ilmamäärämittarihan siellä on ennen kaasuläppää, joten se ISV:n avautuminen vaan lisää ilmamäärämittarin läpi menevää ilmaa. Joten ei se voi seoksiin vaikuttaa. Ja lisäksi ISV:n ilma-aukko on melkoisen pieni kaasuläppään verrattuna. Mutta en tiedä, jokuhan siinä on, koska se vaikuttaa...

                          Comment


                            #14
                            Niin, se ISV:n aukiolohan on ihan sama kuin painaisi koko ajan hieman kaasua. Samallalailla mittaa seoksia.

                            Comment


                            • #15
                              No nyt on vika ratkaistu! Uusi puola oli rikki tai `epäsopiva` tähän autoon.

                              Kiitos kaikille!

                              Comment


                              • #16
                                mitä voi päätellä siitä että kone toimii hienosti kylmänä mutta kun lämpiää alkaa puutuminen? eli seokset ei kohillaan lämpimänä, mutta miksiii??
                                Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 15.11.2007, 20:46.

                                Comment

                                Working...
                                X