Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi 16487 (A4 1.8 TQ -95)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi 16487 (A4 1.8 TQ -95)

    Eli mitähän mahtaa tarkoittaa vikakoodi 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent? Ja voikohan tuo liittyä sellaiseen vikaan, että auto tuntuu hieman nykivan kun kiihdyttää? Ja millähän vian saa korjattua? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :)

    #2
    Todennäköisesti johtuu juuri tuosta MAFfin "paskottumisesta". Vian saanee korjattua vaihtamalla tai puhdistamalla MAFfin, samalla kannattaa puhdistaa myös kaasuläppä joka voi myös aiheuttaa samanlaista nykimistä.
    Vaihdon / puhdistuksen jälkeen vielä vikakoodien kuittaus niin eiköhän nykiminen poistu kokonaan.

    Comment


    • #3
      Mahtaako tuon MAF:fin paskottumisen yksi oire olla se että osa tehoista häviää? Tänään nimittäin ilmeni ko. ongelma ja ei ole kivaa...:( mitähän tuo maf maksaa ja onko helppo vaihtaa?

      Comment


        #4
        MAFin vikaantumisen oireisiin kuuluu myös puutuminen. Jos ei putsaus auta, nin vaihda MAF.

        Comment


        • #5
          Varmaan itselläni sama ongelma. 1.8t quattro vm99 eikä tunnu sitten yhtään turbon potkut.. otin viivat tossa bmw 325 kanssa ja jäin ku tossupaskaan.. tuntus että turbo alkaa ahtaan vasta 4000 kohdilla.. enpä sit tiiä..

          Comment


            #6
            Lue vikakoodit, voi olla N75:n johto poikki, jonka takia ei nosta ahtoja.

            Comment


            • #7
              luin vikakoodit ja nyt ei näytä mitään vikaa, mutta ei vaan tehoja löydy. sitten huomasin että välillä yksi pytty lähtee pelistä pois kokonaan. auto kiihtyy tasaisesti mutta laiskasti 5000rpm ja sitten alkaa röpellys ja nykiminen. juuri kävi huollossa ja tulpat vaihdettu ja sielläkin lukivat vikakoodit eikä löytynyt mitään. on menossa uudestaan ensi to mutta oishan se kiva tietää mikä siellä mättää ja että osaa hieman varautua laskuun...

              Comment


                #8
                Tommosesta viasta löytyy paljon juttua. koita haulla. Muistaakseni puola tai sytytyksenvahvistin aiheuttaa tuommoista vikaa, että pytty tippuu pelistä pois.

                Comment


                • #9
                  Vika löytyi ja on korjattu ainakin väliaikaisesti. Oli katti mennyt tukkeeseen ja sitä ei pystynyt korjaamaan joten se otettiin tyhjäksi. Täytyy joskus käydä mittauttamassa päästöt että onko mitään asiaa mennä katsastelemaan, mutta onneksi juurí pari viikkoa sitten on katsastettu.:) onko kellään muulla katti mennyt tukkeeseen, että onko yleistä vai once in a lifetime juttu? ja kehtaan väittää että köröttely ei ole tukkeutumisen syy, ellei edellinen ole sitten körötellyt. :)

                  Comment

                  Working...
                  X