Lauantai-illan iloksi vm. 2003 TT nykäisi kerran rauhallisen kiihdytyksen aikana. Sen jälkeen kojetauluun syttyi keltainen moottorielektroniikan merkkivalo. Aluksi valo vilkkui mutta jäi sitten palamaan.
Suuri osa moottorin tehoista katosi saman tien. Auto myös nykii erityisesti kiihdytettäessä mutta myös jonkin verran tasaisella kaasulla ajettaessa. Tyhjäkäynti on hyvin epäsäännöllistä. Auto käynnistyy kyllä laakista.
Vien tietysti auton heti aamulla huoltoon mutta "hieman" kettuuntuneena ja huolestuneena kyselen jo nyt vinkkejä missä vika voisi olla. Mahdollisuuksia on varmaan monia...
Erityistä hatutusta aiheuttaa se, että auto kävi juuri kuukausi sitten isossa huollossa merkkiliikkeessä. Vaihdettiin mm. jakopään hihna sekä vesipumppu, lasku oli yli 900e. Teetin huollon etuajassa (110000km) koska halusin ennakoida talven tuloa enkä halunnut ottaa mitään riskiä hihnan kanssa. Voidaanko huollossa kämmäillä jotain niin, että edellä kuvatut oireet voisivat johtua siitä? Voiko esim. huolimattomasti asennettu tulpan hattu tai jopa viallinen tulppa aiheuttaa tuommoista? Tulpathan vaihdettiin myös...
Suuri osa moottorin tehoista katosi saman tien. Auto myös nykii erityisesti kiihdytettäessä mutta myös jonkin verran tasaisella kaasulla ajettaessa. Tyhjäkäynti on hyvin epäsäännöllistä. Auto käynnistyy kyllä laakista.
Vien tietysti auton heti aamulla huoltoon mutta "hieman" kettuuntuneena ja huolestuneena kyselen jo nyt vinkkejä missä vika voisi olla. Mahdollisuuksia on varmaan monia...
Erityistä hatutusta aiheuttaa se, että auto kävi juuri kuukausi sitten isossa huollossa merkkiliikkeessä. Vaihdettiin mm. jakopään hihna sekä vesipumppu, lasku oli yli 900e. Teetin huollon etuajassa (110000km) koska halusin ennakoida talven tuloa enkä halunnut ottaa mitään riskiä hihnan kanssa. Voidaanko huollossa kämmäillä jotain niin, että edellä kuvatut oireet voisivat johtua siitä? Voiko esim. huolimattomasti asennettu tulpan hattu tai jopa viallinen tulppa aiheuttaa tuommoista? Tulpathan vaihdettiin myös...
Comment