Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 typ89 moottorivaihtoehtoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 80 typ89 moottorivaihtoehtoja?

    Elikkä autossa on nyt 1.6 ja se pitäs vaihtaa johonkin toiseen? Eli mitä on tarjolla kyseiseen malliin ja minkälaisilla sovituksilla? Auto on vm. 87.

  • #2
    Tämähän riippuu budjetista ja masentajan taidoista. Olis kiva jos jottai tavoitteita laittas et mitä haluu pellin alle.

    Comment


    • #3
      No siis ihan käyttö autoa suunnittelen. Tai miksei se vois vähän pirteämpiki olla.

      Comment


        #4
        Varmaan helpoimmalla pääsee kun etsii jostain 1.8 kaasari tai ruisku tekniikan. Luulisi olevan purkaamot pullollaan.

        Comment


        • #5
          Joo sellasta oon aatellu. Eikös oo niin et jotkut golfin ja passatin koneet ovat myös käypiä?

          Comment


            #6
            Golffissa kone on poikittain, eli ei käy. Passateissa periaatteessa sama perus kone. Mut suosittelisin kuitenkin etsimään audin tekniikan luovuttajaksi. Eipähän tule ongelmia. Etippä vaikka tuolta: www.varaosahaku.fi

            Comment


            • #7
              Okkeij. Entäs mitä isompia motteja on tarjolla ja minkälaisilla muutoksilla?

              Comment


                #8
                Onhan niitä sitten 2.0l 8v ja 16v versioina. Saattaapi olla vaan hankalempi löytää tuo 16v kone. Meneehän nekin jos vain tietoa ja taitoa löytyy. Itse en asiasta sen enempää tiedä kun en noita koneita juuri tunne.

                Comment


                  #9
                  Onhan sitten V6 2.8. Koneena hyvä ja mullta edullisesti. =) Muutoksia mm. jarruihin ja kallistuksen vakaajaan.

                  Comment


                    #10
                    Taitaapi vaan mennä sitten jo laatikko ja paljon muuta uusisks:)

                    Comment


                    • #11
                      Golffissa kone on poikittain, eli ei käy.
                      Ei toi poikittaisuus/pitkittäisyys näissä vanhoissa romuissa kait kovin suuri este ole. Vanhasta koneesta vaan vauhtipyörä, kytkin, öljypohja, öljypumpun imuputki?, pakosarja ja jotain sekalaisia nippeleitä. Siis jos vaihtaa esim. 1.6 kaasari ->1.8 kaasari, niin tarvittavat vaihdettavat osat löytyy vanhan lohkon ympäriltä. Vai onko noissa lohkoissa jotain eroja? Tietääkseni ei.

                      Comment


                        #12
                        Niin saahan sen menemään sinne. Mut tarkotin lähinnä että pienemmällä vaivalla pääsee pitkittäismoottorilla, kun niitäkin on ihan yhtälailla tarjolla. Miksi kiivetä perse edellä puuhun...

                        Comment


                        • #13
                          AEB?

                          Sähköjä, putkia, letkuja, koneenkorvia ainakin menee uusiksi. Lisäksi vajaavetoisessa taitaa vetarit, jarrut ja alustan osia joutua vaihtolistalle. Konttorista riippuen myös laatikko.

                          Budjetti kaikkineen 2-x ke.

                          Comment


                          • #14
                            Eli onks noi 2.0 8- ja 16V uudemman 80 mallin malleja? Mitäs noita laittaessa joutuu vaihtelemaan? Taitoa löytyy kyllä mut ei tietoa :D

                            Comment


                              #15
                              On vanhemmassakin 8v ja 16v malleja. 115hp ja 136hp versioita. Uudemmassa B4:ssa tuo 16v on 140hp.

                              Comment


                              • #16
                                www.bildelsbasen.se löytyy motteja vaikka muille jakaa. Moottorin rahti länsinaapurista maksaa n. 200,- tai noutaa itse. Itselle on tulossa kasikymppiin 1.8 kaasarikone, jolla pitäisi olla ajetun 116 tkm.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuolla varaosahaussa näkyy olevan yks 16V motti myytävänä hintaan 800?.

                                  Comment


                                  • #18
                                    osta multa GT caddyn 1.8 K-jet perusrempattu, halvalla..

                                    Comment


                                    • #19
                                      16 veen kanssa kannattaa varautua siihen, että kaikenlaiset pikkunippelit saattaa maksaa uskomattomia verrattuna vaikka noihin pienempikoneisiin/yleisempiin malleihin. Tämä tietty tulee vasta siinä vaiheessa eteen jos pyrkii tekemään alkuperäistä vastaavan ja muutenkin hyvin toimivan. Ompas kalliin olonen moottori, kun ei kuitenkaan mitään avaruustekniikkaa oo tuo.

                                      1,8E q -> 2,0 16v q muutoksessa oli rekisteriotteen mukaan riittäny etujarrujen päivitys.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kai se sitte pitää alkaa jotain metsästämään... Varmaan kyl tyydyn alkuun tohon 1.8 kaasari koneeseen ku niitä näyttää olevan reilusti tarjolla. Et saa auton ajoon ja pääsee liikkumaan. Sitte aletaan suunnittelee ulkokuorta, sisustaa ja tekniikka uusiks tossa ku kelit lämpenee..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kaasarikone tuli Ruottista ja oli sellainen kuin piti, uuden veroinen vuodelta 1990. Keihin ja virranjakaja paikallaan. Samaan hintaan ei löytynyt Suomesta vastaavaa vaikka tohon tuli rahtia melkein 200,- päälle.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tai sitte jos löytäis hyvän varaosa auton. Mut tuolla bildelsbasenissa näyttää kyl hyviä koneita olevan et pitää nyt ihmetellä...

                                            Comment

                                            Working...
                                            X