Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T koneet ja kannet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T koneet ja kannet

    Elikkäs nyt on sitten oulun ensimmäinen 1.8T koneen kansi halki. Halennut korjaus kelvottomaksi kolmos pytyn tulpan kierteestä.

    Elikkäs mistä koneista tuohon käy kansi ja mitkä koneet käy tuohon autoon?

    Paikallaan on nyt AEB ja ainakin AJL vois olla aika lähellä onko muuta eroa kuin säätyvät ajotukset imuventiileissä?

    Noita koneita on äkkilaskemalta seitsemän (AEB,AJL, ANB, APU, ARK, ATW, AWM) Jos jollakulla on jotain tietoa yhteen sopivuuksista niin saa kertoa.

    Kiinnostas lähinnä pienempien kilometrian takia joku uudempi kone.

  • #2
    Kerro vähän taustaa miten kansi hajosi? Ajoitko kuumaksi vai ilman vesiä vai mitä kävi?

    Comment


    • #3
      Ihan normaali ajossa se hajos. Vaihdoin ensin kansipahvin mutta ei vaikutusta. Ajelin sen jälkeen parikuukautta kun ainut ongelma oli aamu käynnistys. Nyt otin kannen irti ja vein koneistamolle.
      Ei meinanneet ensin ruveta testaamaan kun ei kuulema ole koskaan 20v kansia halennut...

      Halkeama on ovelasti tulpan kierteessä aika ylhäällä joten paikkaus ei onnistu. (Meikäläisen tuuri)

      Ei osanneet korjaamolla sanoa mistä tuommonen johtuu ei ole kuulema vastaavaa nähty ennen.

      Tuo tuli tosiaan ihan normaali ajossa, ei oltu ratapäivillä tai missään erikoisessa rääkissä. Autossa on BSR paketti, mutta sekin on ollut paikallaan jo monta vuotta.

      Comment


        #4
        nousisko pakolämmöt niin kovaksi,että hajottais kannen.

        Comment


          #5
          Aeb on isommilla kanavilla ja käsittääkseni ainakin avj ja atw on pienillä kanavilla.

          Comment


          • #6
            1.8T:tä löytyy kahdella eri pako- ja imukanavan koolla. Tuosta löytyy niihin hieman selvyyttä, mutta tarina ei kerro fyysistä sopivuutta muuten. Mutta lista on ihan mielenkiintoinen näin muutenkin...



            Off Topic:

            Comment


              #7
              Mistäköhän tuo puristussuhde ero APX:sän ja BAM:in välillä tulee, kun etka näyttäs saman männät/kanget/kampiakselin. Kansi on eri numerolla, mutta olisiko ero siinä?

              Onkos noiden 209/225 hv koneiden puristussuhteista jotakin faktaa?

              Comment


                #8
                Mahle katalookista:

                AMK 9:1
                APY 9:1
                APX 8.9:1
                BAM 8.9:1

                Kaikissa sama mäntä. Palotilan koossa siis pieni ero oltava.

                Comment


                • #9
                  Onko kaikissa sama kannentiiviste? Ero voi tulla myös venttiilien pohjan muotoilusta.

                  Comment


                  • #10
                    aeb koneeseen itselle myytin adr:rään tarkoitettu yläpään tiivistesarja, joten luulisi adr kannen sopivan paikalleen. Taitaa vaan olla adr:ssä jyrkemmät nokat.

                    Comment


                    • #11
                      Pikku etka jumpan jälkeen selvisi, että sama kansi ois APU, AJL, ANB, ARK.

                      Sama lohko AGU, AJL, ARK.

                      Muissa on sitten jotain eroa. Ainakin lohkoissa on erilaisia vesipumppuja joten se vaikuttaa.

                      Kansissa on ihme eroja esim A6 audiin saa AEB koneeseen kantta ilman ketjun kiristintä ja kiristimen kanssa. A4 saa vain ilman kiristintä.

                      Täysin sopivia ois ilmeisesti ainakin AEB, AJL, ARK, APU koneet.
                      Viimeksi muokannut nirape; 10.11.2007, 23:11.

                      Comment


                      • #12
                        Niin ja ADR kone on vapari ja kannessa on jotain eroa, ainakin eri osanumero. Ja tarkastuksen jälkeen erona ois ainakin molemmat nokka-akselit, pako ventiilit, ketju ja kiristin.

                        Raaka kannetkin näkyy näköjään luettelossa, eli jos jaksas vaihtaa pako ventiilit niin vaparin kannenkin pitäs käydä. Sama peruskansi ois osanumeron mukaan (ADR, AEB, AFY, AGU, AGN, AJL).

                        Semmonenkin hauskuus löyty, että automaatti laatikolle ois neljä eri AEB konetta ja manuaalille kolme. Pelkästään -96 vuojen A4 audeissa. Ilmeisesti jotain parannuksia tehty, tuskin vaikuttaa paikalleen passaamiseen.

                        Automaatti laatikon kanssa on AEB koneessa erilainen kampiakseli. Tietääkö joku mikä ero? Onko pelkkä silmä laakerin puute.
                        Viimeksi muokannut nirape; 10.11.2007, 19:35.

                        Comment


                        • #13
                          AVJ kansi halki

                          Kansi halki venttiilin vierestä pienesti, voiko noita korjata? Voiko AVJ mottiin laittaa muun koneen kantta?

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä voi laittaa.

                            Comment


                            • #15
                              Voikohan AVJ koneeseen laittaa AGU:n kantta? Kansi on isompi porttinen. AGUa käytetään mm. Golffissa, joten jos laitan myös Golffin imusarjan joka on isompi porttiselle tehty onkohan mahdollista käyttää näitä AVJ:ssä? Mitä muita kansia voisi laittaa AVJ:hin?

                              Comment


                              • #16
                                Golffin imusarja ei käy Audiin huonostikkaan. AEB koneesta käy kyllä AGUn kylkeen.

                                Kansista käy fyysisesti kaikki turbojen pikkureikäiset. -01 eteenpäin lisäilmapumpun reikä päädyssä. Ei sinänsä pakollinen...

                                Comment


                                • #17
                                  Lainataan vähän tätä topiccia. Elikkä sillast olisin kysellyt, että mihin moottoriin sopii samat apulaitteet kuin APY moottoriin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oisin laittamassa vuoden 99 s3:seen BAM moottoria apyn tilalle. BAM:ssa on säätyvä nokka-akseli "vvt" niin toimiiko se silleen ettei vaan laita johtoa siihen säätimeen. Vai joudunko ottamaan vanhasta kannesta nokat ja hilut?

                                    Comment


                                      #19
                                      Muistaakseni toimii kun jättää johdon irti. Tuli joskus uudemman koneen kansi laitettua vanhempaan koneeseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laita vanhan mallin kiristäjä, koska se on parempi ja toimii oikein sun moottorissa. Nokat on samat.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli olisi kansivikainen A4 B6 1.8t bfb koneella. Ehjät Bfb koneen kannet tuntuvat olevan aika harvassa. Kysymys kuuluukin, käykö muiden 1.8t koneiden kannet suoraan bolt on bfb koneeseen?

                                          Comment


                                            #22
                                            AVJ, AMB, BFB ja BEX ovat samalla kannella.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eli siis huoletta voi BFB kannen tilalle heittää vaikka BEX koneen kannen? Onko tässä mitään muuta huomioitavaa?
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 3.10.2020, 20:52. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kannet ovat tasan samat, joten ei sen suhteen. Huohotuksen kilkkeitä ja uusia tiivisteitä laittaisin samalla, kun paikat on levällään ja kaikkeen pääsee kivasti käsiksi.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onko kampiakseleissa eroa? Tuossa olisi jokin sekasikiö moottori rikkoinen 1.8t BFB tarjolla harraste välineeksi. Ajattelin, jos löytyisi vaikka BEX moottori johon laittaisi takokamat sisään... Lähinnä kytkimen sopivuus mietityttää jne.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Sama kampura.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eli toisinsanoen sama kytkinpaketti käy BFB ja BEX.
                                                      Viimeksi muokannut MikaSS; 18.1.2023, 21:05.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X