Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4:n lämmityskennon letkujen vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• C4:n lämmityskennon letkujen vaihto

"Mulla rupes nesteet pysymään C4-satkussa vasta kun olin kiristänyt pari klemmaria, vaihtanut lämppärin kennolta tulevan letkun jossa on ilmausruuvi + pari muuta letkua, lämppärin kennon ja .."
    Löysin haulla tälläisen.

V 6:n 2 kpl lämppärin kennolle menevää letkua pitäisi vaihtaa, koska vanhat ovat hapertuneet. Uudet odottaa ( alkuperäiset Tepon kautta ) takakontissa.

Kysymys: Miten vaihtaa? Lämppärin pää on helppo, mutta mitä pitää koneesta purkaa pois, jotta ne sai helpommin oikeaan paikkaan. Entä miten rintapellin läpivientikumin kanssa pelataan?

"Kuvista" katsoin, mutta ei apua.

Vastaan itse itselleni ja opiksi muille:)

Hankala homma, koska asennuspaikka on ahdas. Sähköjohtoja liittimineen on tiellä.Itse rikoimme jarrunestesäiliön anturin.
    Tepolta tilatut osat olivat sopivat= alkuperäiset.

Aloitettiin moottorin "kansimuovin" ja rintapellin suojuksen poistamisella. Laskettiin jäähdytysnesteet pois irroittamalla syylärin vesiletkut.

Purkaminen
    Vanhojen letkujen irrottaminen, klemmareiden irroituksen jälkeen, oli kohtuullisen helppo. Rintapellin läpivientikumi lähti mukana, kun taaksepäin (keulaan) vedettiin voimakkaasti= tuuria? Voi olla, että pitää kayttää meisseliä?

Kasaus
    Oli sitten vaikeampaa. Kaikki kävi hyvin ja letkut meni paikoilleen, mutta se LÄPIVIENTIKUMI:n paikalleenasennus:( oli vaikea asia. 15 v kovettunut kumi...)

Sanoin jo hoviasentajalleni, että luovutetaan, mutta hän sanoi:" Se sinne kuulu ja sinne laitetaan"- laittoi! Todella hankala homma

Aikaa kului ammattimieheltä n 2 tuntia.

Comment

Working...
    X