Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7bit yläpään rapina?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7bit yläpään rapina?

    Eli minkälaisia vikoja on ollut jos yläpäässä rapistaa.
    Nostajissa vika ei ole, koska öljynvaihdon jälkeen aluksi pari sekunttia rapisti ja sitten hävisi kaikki rapinat, kone kävi kuin uusi, mutta kun 5-10min oli tyhjäkäyntiä käytelty, alkoi molemmilta puolilta rapistaa yhtäaikaa.
    2-riviin vaihdettiin juuri ketjunkiristin ja muutama imunostaja, muut nostajat olivat siltä puolelta kunnossa.

    Marmoritiskillä sanoivat että tarvikeöljynsuodatin heti vaihtoon, no se vaihdetaan hetken päästä.
    Onko noissa 2.7bit:ssa ollut sitä öljyventtiilivikaa?
    Entäs öljypympuissa?

    #2
    Rikkinäinen ketjunkiristin pitää kaikenlaista rohinaa ja rahinaa.

    Niissä kansien välissä olevissa takaiskuventtiileissä ei kait ole pahemmin vikoja ollut. Ja jos ne vuotaa niin nostimien pitäisi kolista käynnistyksen jälkeen jos kone on ollut pidempään sammuksissa. Nehän on siellä sitä varten ettei kaikki öljy valu kansista pois.

    Yhtään rikkinäistä öljypumppua ei ole tullut missään vastaan. Se ei tosin sitä sano ettei sellaisia voisi olla. Öljynpainevalon pitäisi palaa jos paineet on liian pienet.

    Comment


    • #3
      Tosiaan, juuri autoon vaihdettiin kiristin toiselle puolelle ja molemmat puolet rapistavat lähes samanlaisesti...
      Siltä se siis kuulostaa että yläpäässä ei riittävästi öljy kiertäisi..
      Kuinka helposti pumpunsihti tukkeutuu?
      Mahtaako valo syttyä ennenkuin paine on kokonaan loppu?

      Comment


      • #4
        Vaikuttaako moottorin lämpötila? Seuraako rapinat kierroksia, vai kuuluuko vain tyhjäkäynnillä?

        Comment


        • #5
          Ei poistu lämpimä, eli rapisee myös silloin.
          Taitaa se kylmänä rapista vähemmän..

          Comment


            #6
            Ketjullisista V6-bensakoneistahan on jonkin verran mennyt ketjut ja rullat sekaisin. Liekö oire tuosta sitten ??

            Comment


            • #7
              Eli mitä tarkoitat sekaisin menemisellä?'

              Avattiin tossa taas venttiilikopat ja laitettii uudet ketjut tilaukseen.
              Aika outoa etteivät marmoritiskillä sanoneet että ketju pitää aina vaihtaa samalla kun kiristin :(
              Öljypumpun sihti oli täynnä edellisen kiristimen muovisilppua...

              Comment


                #8
                Jos on sekaisin, niin ainahan sieltä jotain silloin hajoaa..

                Ei kai sen kuuluisi rapista, johonkin siellä jokin ottaa jossain kiinni. (?)

                3.0 ja 2.7 TDIV6-koneissa startatessa hetken kuuluva rolina tulee ketjun osumisesta kotelon seiniin, jos kiristin on vanhaa tyyppiä, joka jättää sammuttaessa ketjun niin kireälle, että kiristin painuu "pohjaan" sammutettuna ollessaan, jolloin startatessa ketju on siis taas löysällä. TÄMÄN ei kuulemma pitäisi olla vaarallista, mutta ei se ääni eikä vikatoiminta kyllä siltikään minusta ko kohteeseen kuulu.

                Tutultani oli 3.0 Bensasta ilmeisesti hajonnut jotain yläkerrasta, ehkä samasta syystä kuin Sinulla. En pysty kommentoimaan asiaa enempää, koska se ei ole suostunut puhumaan ko asiasta sanaakaan....

                Comment


                  #9
                  Lainaan hieman topicia:

                  Koitin searchilla hakea infoa koska muistan että olen tästä käynnistäminen --> rapina ongelmasta lukenut ennenkin, mutta en osannut oikeita hakusanoja käyttää, eli:

                  Itselläni on ACK koneinen 2.8 30v joka pitää käynnistyksen yhteydessä puolen sekunnin soraäänen, joka poistuu heti eikä ilmene uudestaan ennenkuin seuraavan kylmäkäynnistyksen, eli yli 8 tunnin seisonnan jälkeen.

                  Ilmeisesti kannessa on jotkin venttiilit, jotka jättää öljyä yläpäähän ja ketjunkiristimelle jonkin lähtöpaineen vai? Omassa koneessa on tällä hetkellä Mobilin 0w-40 öljyt jotka on vaihtorajalla ja ajattelin ihan ohjekirjan mukaista öljyvalintaa seuraavaksi. Eli voiko tuo rapina tai öljyjen poisvaluminen johtua liian notkeista/kuluneista öljyistä vai pitäisikö huoltokeikan yhteydessä pyytää tarkistamaan nämä kyseiset öljyventtiilit? Onko iso/kallis homma vaihtaa?

                  Comment


                    #10
                    Ei ne taida painetta sinne jättää, mutta öljyä sen verran ettei nostimet valu tyhjäksi. Vaikea sanoa mistä se ääni kuuluu, mutta nuo takaiskut voisi olla hyvä veikkaus.

                    Nehän on siellä aika piilossa imusarjan alla, on siinä jonkin verran hommaa päästä niihin käsiksi. Osat maksaa jotain 50€.

                    Comment


                      #11
                      Kiitoksia infosta. Itse kuvittelin ainakin, että tuo ääni olisi sama joka monesta muustakin näköjään on kuulunut, eli nokkaketju rapsahtaisi tuota venttiilikoppaa vasten ennenkuin kiristin saa painetta, mutta täytynee laittaa vaimo starttailemaan ja itse kuuntelemaan koneen päähän... Harmi vain että "ongelma" on toistettavissa vain kerran päivässä...

                      Ja varmaan ensihoitona öljyt ynnämuut vaihtoon...

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
                        3.0 ja 2.7 TDIV6-koneissa startatessa hetken kuuluva rolina tulee ketjun osumisesta kotelon seiniin, jos kiristin on vanhaa tyyppiä, joka jättää sammuttaessa ketjun niin kireälle, että kiristin painuu "pohjaan" sammutettuna ollessaan, jolloin startatessa ketju on siis taas löysällä. TÄMÄN ei kuulemma pitäisi olla vaarallista, mutta ei se ääni eikä vikatoiminta kyllä siltikään minusta ko kohteeseen kuulu.
                        Itselläni on juuri tämänkaltainen ongelma. Onko tietoa loppuuko ongelma uusilla kiristimillä? Kone ei ole mikään noista luettelemistasi, mutta uskoisin että venttiilien toiminta on melko identtistä...

                        Comment


                        • #13
                          Tosiaan, nyt EI rapise enää.

                          Vaihdettiin ketjut molemmille puolille, sekä kiristimien tiivisteet(pitää vaihtaa aina kun kiristin irti), koska kuitenkin kiristimet piti nostaa pois.
                          Samalla vaihdettiin ne öljynpaineensäädinpalikat imusarjan alle.
                          Ketjut olivat n. 1-1,5cm venyneet(ketju kaksinkerroin, eli tietty 2xtuo venymä). Ketjun pituuteen nähden aika reilusti siis.
                          Sit tietty putsattiin öljypumpunsihti, josta löytyi edellisen kiristimen muovisen ohjurin kappaleita.

                          Comment


                            #14
                            Oliko siitä kiristimestä kadonnut se koko muovinen ohjain? Minä törmäsin yhteen mistä se oli katkennut alapuolelta ja noin sentin pätkä päästä oli hävinnyt koneen sisään.

                            Siellä sihdissä kai sekin on. Kuinka pahasti se sihti oli sinulla tukossa?

                            Comment


                            • #15
                              Kiristimestä oli tosiaan katkennut joku 1-2cm sitä muovia ja aika pahasti tukki pumpun sihdin.

                              Comment

                              Working...
                              X