Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 1.8t AVJ:n suuri kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Onhan se ihan fakta että tämä 1.8T vie tuota löpöä ihan kohtuullisesti, mutta ei sitä tarvitse ostaa jos se häiritsee :)

    Entinen vapari 1.8 vei saman verran kuin nykyinen 1.8T että sinänsä tyytyväisempi nykyiseen.

    En tiedä olenko saanut jonkin sortin ennätyksen aikaan omalla nelikolla viime keväänä kun 15" audin vakio aluilla ja nastarenkailla ilman ilmastointia sain 400km matkalla keskikulutukseksi 6.8l/100km.

    Näin kesäisin 19" rinkuloilla 90% kaupunkiajolla saa hyvinkin kulutuksen johonkin 11l/100km. Ajotapa on hieman normaalia reippaampi.

    Comment


      #62
      Sen mitä olen huomannu tolla parturiautolla ajaessa, että ajotyyilillä tiputtaa/nostaa helposti ainakin litran kulutusta. Se on vain niin kiva ajaa sillai että turbo on pelialueella ja vääntöä löytyy, tosin tässä on haittapuolena se korkeempi kulutus (ei mitenkään vielä kaahamista tässä vaiheessa). Kun taas ajaa "vaparilla" niin kulutus tuntuis olevan ihan ok, mutta eihän kukaan niin jaksa ajaa... :)

      Comment


        #63
        Eipä kympin kulutuksissa mitään ihmeellistä ole. Paperillakin noissa on yhdistetty kulutus välillä 9,2-9,4ltr/100km, joka tarkoittaa luokkaa 12-13ltr/100km kaupunkikulutusta. Ja pienien lukemien lumoissa olevat: Toivottavasti muistatte että ajotietokone usein näyttää lukemat alakanttiin :). Itsellä viime aikoina hyvinkin moottoritiepainotteisessa ajossa näyttänyt ~8,3ltr/100km, mutta todellisuus ~9. Pienten päivitysten vaikutus kulutuksiin on ollut kevyesti nostava - teho ei synny tyhjästä. Nuo seiskalla tai jopa kutosella alkavat todellisen kulutuksen lukemat lienevät mahdollisia ns. optimiolosuhteissa rauhallisessa maantieajossa.

        Ja ehdottomasti komppaan Kööpikkää tuossa että ahtojen pitäminen nostaa aika reippaasti kulutusta ja hauskuutta.

        Comment


        • #64
          Mulla on mittarissa nyt joku 122000km ja auto on 1,8tq 2001. Tankkaus.comin mukaan kulutus on ollu vajaan vuoden aikana keskimäärin 8,73l/100km. Alimmillaan lapinreissussa (2 aikuista, 2 lasta ja kamat) on ollu 7,69 tankkausvälillä.

          Saisihan se vähemmänkin viedä, mutta mukavuudesta joutuu maksamaan. Vaimon 2,0 etuvedon kulutusta ei olla lasketttu, mutta vähemmän se vie. Tosin työmatka on 80% maantietä.

          Comment


          • #65
            Kyllä tuo kulutus rupeaa ketuttamaan kun 3.2l V6 pieksee 1.8T kulutuksen.
            Kaupungissa kummatkin menee samoilla lukemilla, mutta motarilla tulee se ero. B6 veti sitä 10,5-12L, ei auttanu vaikka oli talvinopeudet ja ilmastoinnit pois, V6 on mennyt nyt kesällä tollasella 8,5 kulutuksella motarit.

            Toki B6 tasaisella nopeudella 80 vauhdissa vein sen 7l. Niin on vieny tuo V6:kin.

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja Hece R Näytä viesti
              Mulla on mittarissa nyt joku 122000km ja auto on 1,8tq 2001. Tankkaus.comin mukaan kulutus on ollu vajaan vuoden aikana keskimäärin 8,73l/100km. Alimmillaan lapinreissussa (2 aikuista, 2 lasta ja kamat) on ollu 7,69 tankkausvälillä.

              Saisihan se vähemmänkin viedä, mutta mukavuudesta joutuu maksamaan. Vaimon 2,0 etuvedon kulutusta ei olla lasketttu, mutta vähemmän se vie. Tosin työmatka on 80% maantietä.
              Taitaa olla niin että kun kotipaikka on esim. Hki tai Espoo, niin kulutus on heti litran-pari suurempi :).

              Comment


                #67
                Haldex vie vähemmän kuin torsen ja v6:n isot vaihteet lienee aika paljon pidemmät kuin mopon moottorin kanssa.
                Minullakin on yksi jumalmoottori, joten lienen täysin oikeutettu kehumaan sitä mopoksi :)

                Comment


                • #68
                  Kyllä, haldex ja pitkät vaihteet auttaa. Paino on suunnilleen sama joten se ei tuo eroa.

                  Järjenvastainen yhtälö silti.
                  6-lovisessa alkaa B6:ssa alkaa olla jo kulutus kohdallaan.

                  Comment


                    #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja osmopena Näytä viesti
                    Kyllä, haldex ja pitkät vaihteet auttaa. Paino on suunnilleen sama joten se ei tuo eroa.

                    Järjenvastainen yhtälö silti.
                    6-lovisessa alkaa B6:ssa alkaa olla jo kulutus kohdallaan.
                    Niin, moottoritieajossa auttaisi varmasti paljon. Muuten ei toki vaikutusta suuntaan tai toiseen.

                    Comment


                      #70
                      Kyllä toi V6 vie enemmän :), alle kasin tai siinä kantturoilla TT-roadsteri menee motarilla cruisella.

                      Comment


                        #71
                        Huomioita pieneltä testipätkältä: EHJÄ by-pässi auttaa kivasti kulutuksen kautta. Vanhassa taisi olla kalvo hitusen halki, ettei kylmänä vuotanut kuin korkealla paineella, joten ei huomannut sitä vikaa aivan heti. Nyt menee taas TT samoilla kulutuksilla kuin tuintimatkalla doitslandiasta :)

                        Comment


                        • #72
                          Nähtävästi muillakin viel ainetta reilusti 1.8tq b6 mutta mistähän mahtaa johtua että nyt kun minusta tuntuu että vie enemmän mitä ennen niin kun moottorijarruttaa niin tuo kulutus mittari ei tipu nollaan niinkuin ennen tai esim. paikoillaan kun seisoo niin jää siihen aina joku lukema esim.3.1l/100km ? :O mikähä voi mättää ??

                          Comment


                            #73
                            Ainahan siihen jää joku lukema kun seisoo, koska se näyttää sen mitä viimeeksi liikkuessa ollut taulussa. 0 jää vain silloin jos menty moottorijarrutuksella ja pysähdytty erittäin nopeasti kytkimen painamisen jälkeen.

                            Sen sijaan jos ei moottorijarrutuksella syöttö katkea, jossain voi olla vikaakin. Tarkempi selostus voisi jälleen selventää tilannetta.

                            Comment


                            • #74
                              No pitää vielä tutkailla tarkemmin tuota mutta jotenkin sain vaan sellasen kuvan että samoissa paikoissa on ennenkin mennyt mittari nollille kun antaa mennä vaan moottorijarrutuksella mäkeä alas. Mutta tutkaillaan tilanetta vielä ja katsotaan sitten uusiksi :)

                              Comment


                              • #75
                                itte saan kyllä ajotietokoneen näyttämään 0.0l/h kun tekee tarpeeks isolla vaihteella sen jarrutuksen.

                                Comment


                                • #76
                                  No niin se on mustakin tehnyt ennen tai sitten vaan kuvittelen :D

                                  Comment


                                    #77
                                    Mikä tuossa oli epäselvää? Tottakai moottorijarrutuksessa lukeman tulee olla 0ltr/100km (B6 ei näytä tuntikulutuksia...), ja jos ei, jossain todennäköisesti on vikaa. Sen sijaan paikallaan ollessa lukema on se mitä taulussa viimeeksi ollut (olkoon sitten 0ltr/100km tai jotain muuta).

                                    Ja juuri päin vastoin kuin Tommi sanoi, pienemmällä vaihteella nopeudesta riippumatta syötön katkaisu on todennäköisempi (kierrokset korkeammat, ECU ei näe tarvetta estää koneen sammumista). Eiköhän tämä päde aivan kaikkiin ruiskukoneisiin.

                                    Comment


                                    • #78
                                      siis öhöm. tuossa tarkoitin että kun esim 80 vauhdista rupee tekee moottorijarrutusta, niin kun jalan nostaa kaasulta kulutus menee nollaan. pitää vaihtaa vaihde sitten pienemmälle ajoissa ennenkuin tyhjäkäynti rupee viemaan autoa eteenpäin. tuollatavalla opettaavat autokoulussakin. Eli ei heitetä siinä vaiheessa pienenpää vaihdetta silmään kun päätät tehdä moottorijarrutuksen. Sitä entiedä onko se järkevää noin :D

                                      Comment


                                        #79
                                        No, tuo aiempi lauseesi on sitten aika erikoisesti muotoiltu :). Niin, kyllä se moottorijarrutus toki noin tehdään. Pointti oli siinä, että vaihteen toki pitää olla "riittävän pieni" että syötön katkaisu (ts. kulutus 0) tapahtuu.

                                        Comment


                                          #80
                                          Eiköhän se ole vaan niin yksinkertaista, että kierroksia pitää olla yli sen rajan, missä bensaa aletaan taas syöttämään, vaikka kaasu on ylhäällä.

                                          Comment


                                            #81
                                            Juurikin, ja tuota jo tossa aiemmin koitin sanoa :)

                                            Comment

                                            Working...
                                            X