Ideat loppu ja osaaja apu todellakin tarpeen.Eli kyseessä M800 motec ja ongelmana SYNCErr + pari muuta. Privalla yhteyttä kiitos.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Motec osaajaa
Collapse
X
-
Mulla oli uusi Motec M800, sync err ja joitakin virheitä putoili tasaiseen kyytiin. Loggausdatan mukaan kiekat, TPS ja pari muuta anturia putoili nollaan. Epäilimme aluksi nokkien ja kampuran asentotunnistimia (sync err johtuu ainakin pyörässä yo palikoiden epäsynkronista. En tiedä onko autoissa muita vaihtoehtoja MIVECin tms. myötä), sitten piuhasarjaa (testasimme input-virtalähdön muutoksia), mutta niistä ei löytynyt vikaa. Sitten oli vaan todettava että boksi oli rikki. '06 noissa bokseissa oli paljon laatuongelmia. Esim Briteissä löytyi mp-käytössä suuri määrä (yli kymmenen) viallista M800sta/M880iä. Omani oli '07 malli. Meni takuuseen. Nyt kukkuu ilman ongelmia.
Mika Suominen on Suomen Motec-guru. Numeron voin lähettää jos on tarvis.
Comment
-
Onko COP-puolat? Jos on, niin onko niiden kanssa R-tulpat? Jos ei, niin heti vaihtoon ja resistorit tilalle.
Comment
-
Sama laite josta Ville Terolta kyseli. Se missing teeth tulee 81.6 astetta ennen ykkösen yläkuoloa ja pakonokan päässä oleva hall on samaan aikaan merkissä kuin vauhtipyöränkin merkki. Eli jako olis kohdillaan. Errorit ovat ja ilmestyvät tässä järjestyksessä:
SyncErr = eli nokan pulssi tulee aijemmin kuin odotettu
NoSync = yksi tai useampi nokan pulssi puuttuu
RefNA = Noise pulssin aiheuttama erhe.
Paketti on siis käynyt tällä ohjelmalla ja raudalla sekä johtosarjalla. Virrat olen motecille ja sytkän ohjaus releelle kaivanut auton johtosarjasta. Epäilen sytkän ohjauksen tekevän virhe pulssit antureille.
2.7 vakiopuolat ja vakio tulpat.
Comment
-
Mitäs se pakonokan kiristin tekee epäkuntoisena? Tai jos olis niin, että solenoidi ohjaisi kokoajan sitä kiristymään. Esim johdotuksen ansiosta. Kuinka monta astetta tuollaisessa v koneessa jako on pielessä jos se hypoteettisesti ajateltuna olisi 1 hampaan pielessä? 5 astetta? Ja 5 astetta on jo selvästi silmällä nähtävissä. Eikö?Viimeksi muokannut mcpete; 8.11.2007, 14:38.
Comment
-
Jos se kone ei käy niin siellä ei ole sellaisia öljynpaineitakaan että se voisi kiristää ketjua. (luulisin) Ja sehän muuttaa imunokan asentoa, ei pakonokan.
Eikös sinulla ole se (huippulaadukas ;) ) ajoitustyökaulu, sillähän näkee onko jako kohdillaan.
Comment
-
Nimenomaan tuon "huippulaadukkaan" työkalun pätevyyttä mietin. Tosin en ensimmäistä kertaaV koneeseen tehnyt jakopään remonttia. Itse omaan ongelmaani ratkaisun löytäneenä jaan sen muillekkin. Ammattiylpeys kokee nyt kolauksen, mutta lopulta se on myönnettävä, että jako on hampaan pielessä.Viimeksi muokannut mcpete; 8.11.2007, 18:10.
Comment
-
Huomenna on tentti joten huomenna pääsen vasta ihmettelemään. Näyttäis jako olevan 30 astetta metsässä kampuralta katsottuna tai 15 astetta nokalta. Mistä tuo heitto loppujen lopuksi tulee selviää vasta huomenna. Venat ei ainakaan ole ottanut mäntiin koska se pyöri käsin kun hihnan vaihdoin.Silti tuo on niin iso virhe että ihmetyttää kuinka se on edes mahdollinen.
Asteet siis määritetty kampuran siniaallon ja nokan kantti aallon perusteella.
Edit: Ei ole jako sekaisin eli jossain muualla on vika.Viimeksi muokannut mcpete; 10.11.2007, 17:49.
Comment
-
Siispä lopullinen syy selvisi usean viikon etsinnän jälkeen. Tein uuden johtosarjan ja sain samat error ilmoitukset uudestaan. Etsimme johto/maa vikaa useamman viikon, kunnes lopulta selvisi että Ref mag levels oli määritetty olemaan 1.2V 0 rpm ja 1.5V 500 rpm. kampiakselin anturi antoi laatikossani ainoastaan 1.17V ja motec ei koskaan nänyt triggaus aaltoa,vaikka kierrosnopeuden osasikin kertoa.
Edelliseen johtosarjaan kun lisäsimme maata, saimme ilmeisesti arvon nousemaan juuri ja juuri yli 1.2 voltin. Pienestä se on kiinni. Eli lopulta käyttäjävika.
Comment
Comment