Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -97 Lämmöt nousee hitaasti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 -97 Lämmöt nousee hitaasti

    Huomasin aamulla ajettuani jonnin matkaa, että lämmöt ei tahdo nousta sinne minne pitäisi vaan jäävät keikkumaan sinne n. 80-85 asteen tienoille.

    Matkaa kertyi maantiellä kaikkiaan vähän yli 70 km ja lämmöt nousivat 9-kymppiin vain jos jouduin pysähtymään hetkeksi, mutta taas maantienopeuksissa laskivat vähän alle sen. Nesteet ok. Ilmeisesti termari kaput?

    Huomasin myös, että flekti lähtee tulille heti, vaikka kone on kylmä. Liekö tuo vaikuttaa asiaan. Kertokaas vinkkejä tyhmälle...

    Kiitos.

    Moottori 2,8 30v (ACK)

  • #2
    flekti pyörii jos ilmastointi päällä

    Hei
    Jos ilmastointi päällä niin flekti pyörii ainakin itsellä kokoajan.

    Ja termostaatti kun vanhenee niin se alkaa jäädä raolleen -> vesi kiertää jäähdyttimen kautta joka ajoviiman takia kylmä -->> kone ei lämpeä ajaessa ihan niin kuumaksi kuin paikallaan ollessa...

    Aika selkeästi ainakin termari vaihtoon oireiden perusteella.
    Itsellä termostaatit kestäneet sellasta alle 10 vuotta.

    Comment


      #3
      Flekti siis pyörii vaikka ilmastointi ei ole päällä ja sille on oma ropelinsa joka pelittää niinkuin pitääkin...Termarin vaihto esissä siis. Onkohan isokin homma tohon koneeseen? Kannatta tietysti vaihdattaa repullinen muitakin osia samalla? Jakopäänhihna tietysti, mutta nykyiselläkin saisi vielä ajella melkein 30 tkm. Arrgh!
      Onko siitä muuten mitään konkreettisista haittaa , jos lämmöt eivät nouse riittävän ylös? Onko rikkoontumisen vaaraa tms? Autolla nyt ajettu 173 tkm.
      Viimeksi muokannut jasso; 6.11.2007, 14:42.

      Comment


        #4
        Ei siellä mitään arkiajossa pitäisi rikki mennä, jos lämmöt on vähän vajaalla. Tuollaisen lämpötilaeron vaikutus kulumiseen ym. on mielestäni teoreettinen. Polttoaineen kulutuksessa saattaa hiukan näkyä, mutta veikkaan että aika vähän sielläkin.

        Comment


          #5
          Siis visko pyörii mukana heti alusta?

          Riippuu kai viskosta, tarvikeviskon aikanaan vaihdoin A8:iin ja se pyöri hetken aina kylmänä käynnistettäessä mukana. Myös suht aikasin nappas kiinni kun sitten moottori lämpesi. Käsin pyörittämällä sen huomaa parhaiten kuinka sen pitäisi antaa periksi kuhan hieman aineet viskossa hieman lämpee. Öljyähän siellä sisällä on.
          Orggisvisko toimi ainakin A8:ssa paremmin.

          Jos se pyörii koko ajan mukana, voi visko olla tullut tiensä päähän.
          Kai tuossakin saa termarin vaihdettua ilman että ottaa remmin pois, vai onko se piilotettu sinne pumpun lähettyville?

          Comment


            #6
            Visko pyörii heti startista ja vimmatusti. Remppaa siis tiedossa.
            Tietääkö kukaan onko näillä kylillä asiansa osaavia korjaamoja joilta voisi kysellä? Ainahan löytyy merkkiliikkeet, mutta mutta.....
            Viimeksi muokannut jasso; 6.11.2007, 14:41. Perustelu: Älä venytä itse tekstiä otsikon puolelle. Otsikko on muutenkin tarpeen vain uusissa ketjuissa.

            Comment


            • #7
              Ainakin ilmastoimattomassa ABC koneessa tuota flektiä ohjaa on lämpökytkin jonka vioittuminen aiheutti myöskin vastaavaa käytöstä. Motonetistä sai muutamalla eurolla uuden anturin. En tosin tiedä onko ilmastoinnilla ja 30v moottorilla varustetussa tuota.

              12 venttiilisiin V6 koneisiin onnistui myös termarin vaihto ilman koko jakopään purkamista. Hiukan hankala homma mutta onnistuu kyllä. Haulla löytyy tuosta tietoa. Joku varamaan tietää onnistuuko sama myös 30v koneella?

              Comment

              Working...
              X