Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.4 syö öljyä: vikakohteet ja korjauksen hinta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.4 syö öljyä: vikakohteet ja korjauksen hinta

    Moi,

    Tämä 2.4:n (vm. 2002) koneen öljynsyönti on varmaankin jo kaluttu ja koluttu puhki asti, joten ei siitä öljynsyönnistä sen enempää märehtimään, mutta mitkä ovat mahdolliset vikapaikat, jotka tuon kohtuuttoman öljynkulutuksen aiheuttaa tässä koneessa (1,5L / 2500-3000 km)? Jotain vikaa venttiilien/kannen puolella vai itse sylinterissä/männänrenkaissa? Millaisesta työstä ja korjauskustannuksista puhutaan näissä tapauksissa, jos haluaisi öljynkulutuksen kuriin? Tämähän on kuulemma moottorin "ominaisuus", ei vika :)
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 4.11.2007, 17:48.

    #2
    Kaikki ne poikkeuksetta syövät öljyä. Tuo kuulostaa jo aika suurelta syöpöltä.

    Aikoinaan isäukon c5-korisessa merkkihuolto pyysi seuraamaan kulutusta itse "päiväkirjalla". Totesivat sitten että normaalia on. Tiedän paikkakunnalta yhden tapauksen, jossa koko kone vaihdettiin kohtuu uuteen autoon. Siinähän sitä ratkaisua :)

    Comment


    • #3
      Mainostusta vähän:
      Jos korjaamaan lähdet ja hinta arvio kovin korkea niin tarjoan vaihtoehdoksi 2.8 30v moottoria. Hinta on vähintäänkin kohtuullinen.

      Comment


      • #4
        Profiilin autossa öljyvuodot on korjattu edellisen omistajan toimesta (hinta merkkiliikkeessä jotain 1500?. Vaihdettu iso kasa erinäköisiä tiivisteitä sinne tänne. Voin kaivella tietoja jos tarttet)

        Edellisessä 2.4:ssani kulutus oli jotain 1L/3000km. Mihinkään ei vuotanut ulos, eli tippoja ei ilmestynyt auton alle koskaan. Vähän moottorin takaosa oli kostean oloinen, mutta taisi sisäänsä syödä lähes kaiken tuon kulutuksen.

        Sanoisin että vie merkkiliikkeeseen ja pyydä heiltä analyysi. Tonni on hyvä alkupanos tässä öljyvuotopokerissa. Parilla homman tekee jo lähes varmasti. Mutta kun rempan kerran tekee niin sitten se taas käy ja kukkuu pitkän aikaa, eli säästämään ei kannata alkaa!

        Merkkiliike hoitaa, ja kantaa vieläpä vastuun jos ei vuoto lopu. Profiili autossa vuotokorjauksissa oli ollut juuri tuollainen historia, eli ensin korjattiin jotain, mutta vuoto jatkui, joten korjattiin lisää. Jälkimmäinen remppa pelkkien osien hinnalla, koska oli luvattu että vuoto loppuu ensimmäisellä käynnillä ja asiakas oli tilannut työn tyyliin "laittakaa kuntoon maksoi mitä maksoi". Asialla oli Joensuun Laakkonen.

        Comment

        Working...
        X