Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI moottorit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.0 TFSI moottorit

    Viikonlopun ja autoveromuutoksen kunniaksi on alkanut kiinnostamaan 2.0 TFSI moottorit ja lähinnä seuraavat tiedot niistä:

    - teho ja vääntöarvot, näitäkin vissiin useita vaihtoehtoja
    - moottorikoodit
    - bore & stroke
    - onko tunnettuja tyyppivikoja
    - onko miten taffelointipotentiaalia vakio hw:lla

    Pystyisikö joku auttamaan? Meikän akte ei auta näin uusien laitteiden kanssa.

  • #2
    - Moottorikoodit, Bore ja Stroke, Teho/Vääntö yms. perustiedot löytyy esim tästä linkistä http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3114140

    - Softalla saa irti esim. BSR PPC 200hv/280Nm --> 250hv/380Nm ja 220hv/300Nm --> 260hv/380Nm.

    - Haulla löytyy aihe, jossa on kerrottu 200hv ja 220hv mallien erot.

    Comment


      #3
      Tänx Jari, tuo linkki onkin hyvä tietolähde.

      Comment


      • #4
        Asiaa sivuten. Miksiköhän A6:seen on ympätty tuollainen 125kw versio koneesta?? Tuntuu hassulta kun on kuitenkin kookkaampi autokin.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
          Asiaa sivuten. Miksiköhän A6:seen on ympätty tuollainen 125kw versio koneesta?? Tuntuu hassulta kun on kuitenkin kookkaampi autokin.
          Siksi että joku ostaisi vielä 2.4 vaparikutosenkin..

          Comment


            #6
            Miksiköhän 2.0TFSI:n lastutettu max. vääntö jää melko maltilliseksi verrattuna good ol 20vt koneeseen?

            20vt:stä irtoaa lastulla öpaut +430Nm ja 2.0TFSI:stä "vain" em. 380Nm. Ero ei mielestäni täysin selity iskutilavuuden eroilla. Vaikuttaako esim. 2.0 koneen turboksi korkeahko puristussuhde max. vääntöä rajoittavasti (ei voi ahtaa niin paljoa) vai mikä syynä moiseen?
            Viimeksi muokannut Ilkka L; 21.5.2008, 12:39.

            Comment


              #7
              Voisko olla että on tietoisesti rajoitettu? Nää 20vt motit ja lootat kuitenkin kestää "lähes" kaiken. Noita 2.0TFSI vehekeitä ei varmaan oo suunniteltu ralli luokituksia varten.

              Comment


                #8
                Aika lussun tuntuinen tuo vakio TFSI on kun vertaa lastutettuun ässään.

                Välitykset on kuin dieselissä niin joutuu tiputtaa pari pykälää että alkaa liikkua.

                Comment

                Working...
                X