Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 S4, vesivuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 S4, vesivuoto

    Terve vaan.

    Kysyisin sellaista asiaa että kun moottorin takaa lähtee vesiletku, joka ilmeisesti menee lämppärille, ja se vuotaa siitä lohkon kiinnitys kohdasta. Mikä se musta välikappale on joka on letkun ja lohkon välissä? Siitä näytti vettä hiljalleen tiputtavan...

    Kiitokset vastauksistanne jo etukäteen...
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 31.10.2007, 20:37.

    #2
    Muovia. O-rengas välissä. Vaihda molemmat. Rapiat 20 ekee.

    Comment


      #3
      Samalla vaivalla kannattanee vaihtaa myös samassa letkussa oleva T-haara, jossa lämpötila-anturi sekä tarkistaa jälkijäähdytysvesipumpun kunto.. tuppaavat hapertumaan ajanmyötä. Itse vaihdoin kyseiset osat kesällä, ja tuo lohkossa kiinni oleva lähtö murtui irroituksessa. Vesipumppu olikin jo valmiiksi murtunut ja vuosi...

      Comment


      • #4
        Kiitoksia hyvistä vastauksistanne !

        Täytynee käypä hakemassa kyseiset osat ja katsoa että josko vesivuoto loppuisi.

        Comment


        • #5
          Täällä myös vuotaa jostain tallin lattialle. Nesteläikkä jää lattialle laatikon ja
          moottorin sauman kohdille. Mitään näkyvää vuotoa ei käynnissä ollessa
          huomaa, mutta jostain vuotaa.

          Jälkijäähypumppu on hieman hakusessa, että missä moinen mahtaa olla
          urssissa? Yritin kovasti etsiä ja aloin jo epäilemään sen olemassa oloa
          kokonaan?

          Comment


          • #6
            Siinä se pitäisis olla lähes lohkon kyljessä kiinni, samalla puolella kuin paisuntasäiliö.

            Comment


              #7
              ei muuta kun tunnin päästä järvenperän essolle, niin katsotaan onko sitä siellä :)

              Comment


              • #8
                Heh. Eiköhän se ominkin voimin löydy loppupelissä, pikku vinkkiä tässä
                vaan haettiin kun tämä keksintö on aivan äskettäin hankittu.

                Perskules, Essolle olisi voinut tullakin, mutta on muuta menoa jo.
                Seuraavalla kerralla sitten ehkä.

                Comment


                • #9
                  Itsellä vähän vastaavaa ongelmaa, mutta vuodon paikka on jo hieman mysteeri. Vaihdoin jo letkun pätkän termostaattikotelon taakse joka vuosi, mutta jäähdytysnestettä katoaa vieläkin johonkin. Käsikopelolla alkaa oleen kaikki letkut kohta käyty läpi ja vuotoa ei tunnu löytyvän.
                  Öljyt ja vedet eivät mene sekaisin joten luultavasti kansipahvi on ehjä. Epäilyttävän kostelta näytti turbolta lohkoon menevässä putkessa oleva letku, mutta en tiedä mahtaako olla öljyä vaiko vettä siinä päällä, vähän huono on mennä kädellä koittaan jos kone on lämmin, näkyvää vuotoa en kyllä havainnut edes kierroksilla. Ihan varmuuden vuoksi ei tuota putkea viitsi vaihtaa kun hintaa on päälle 100e ja paikka on mallia vmäinen.
                  Mitään vinkkejä millä paikallistaa vuoto kohta?

                  Comment


                    #10
                    Jos ei missään näy punaista konetilassa, niin vaihtaisin silti kaikki muoviosat jäähdytysjärjestelmästä. Lohkosta lähtö lämppärinkennolle ainakin on niin kurjassa paikassa tutkia, että ennemin ostaa uuden valmiiksi, kun lähtee sitä tutkimaan. Samoin ilmastoinnin lämpöanturin paikka, samaisessa letkussa kuin tuo lähtö. Sitten on tietysti aina tuo jälkijäähypumppu, joka saattaa haihduttaa kamaa ilman, että mitään oikeastaan näkyy.

                    Ilehmuksen urssissa tosiaan meni lähes kaikki nuo kappaleiksi kun kaivettiin niitä ulos, ja voimaa ei tarvinut käyttää noiden murenemiseen.

                    Comment


                    • #11
                      Lämmönsäätöhana kannattaa myös tarkastaa. Itselleni jouduin sen vaihtamaan, koska oli yksi sauma pettänyt.

                      Comment

                      Working...
                      X