Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko vetonivelissä laatueroja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko vetonivelissä laatueroja?

    Katsastuksessa ilmeni, että oikean puolen ulomman vetonivelen suojakumi on jossain vaiheessa revennyt aivan kunnolla. Ei ole mitään tietoa kauanko se on ollut rikki, joten nyt pitäisi pähkäillä auttaako siihen putsaus+rasvaus+suojakumin vaihto, vai kannattaisiko vaihdattaa koko ulompi vetonivel heti suosiolla. Varsinaisia vetoniveloireita en ole tosin huomannut.

    Marmoritiskillä ko. vetonivel maksaisi ~300e, Motonetissä 99e+pk(10e) ja Saksan Ebayssä 39e+pk(27e) = 66e. Vetonivelen suojakumi tykötarpeineen maksaa kait 20-30e.

    http://lyhytlinkki.net/?1ebijwj7

    Kysymys siis kuuluu, että onko noissa vetonivelissä mainittavia laatueroja? Toinen kysymys onkin se, että kannattaako vetonivel vaihtaa jos oireita ei ole. Ebayn hinnalla ehkä kannattaa, jos laatu on kelvollista luokkaa.

    #2
    Ei kannata vaihtaa jos ei oirehdi. Uudet rasvat sisään ja ehjä kumi päälle. Kyllä se sitten ilmoittaa kun haluaa vaihtoa, mutta harvemmin se heti silloinkaan hajoaa. Jos ei raksuta kun ajaa renkaat linkussa, niin ihan turha vaihtaa uutta tilalle.

    Comment


    • #3
      Itse sitten taas vaihdan nivelen aina jos on suojakumi päässyt jo rikki, kerrankun sen jo muutenkin joutuu purkamaan. Faktahan on että sinne on päässyt paskaa syömään pinnat rosoisiksi, ja mahdollinen elinikä on lyhentynyt huomattavasti.

      Ja laatueroja, on isojakin. Laadukas tarvike on sama mitä merkkiosa. Ihan halvimissa vielä kumit niin huonoa materiaalia ettei oikein näitä pohjolan pakkasia kestä.

      Comment


      • #4
        Pissapojan säiliötä ihmetellessä huomsin että vanteen sisäpuoli on ihan rasvassa - vetonivelen suojakumi päästänyt tavaraa ulos. Ihan tuore juttu, viime viikolla mennyt. Koska kilometrejä ei rikkinäisellä kumilla ole juuri tullut, niin aion selvitä uudella kumilla ja rasvoilla.

        Miten tuo vaihdetaan? Alkuun ei tuntunut pahalta hommalta, mutta vetonivel täytyy varmaan sittenkin purkaa/avata? Se kumi ei taida ehjänä vain "napsahtaa" siihen..

        Comment


        • #5
          Jos siinä on samanlainen "tingentangeli"-etupää kun a6:sessa niin yläpallot auki, vetarin pultti auki, vetari sivuun ja pultilla ulosvedät vetonivelen vetoakselista ja vaihdat kumin.

          Comment


            #6
            Tulipahan nyt sitten vaihdatettua vain suojakumi, koska mitään oireita ei ole.

            Comment


            • #7
              Kauan nuo vetonivelen kumit yleensä kestää? Käytin huollossa autoa ja soittivat että on kumit vetonivelistä poikki. Autolla ajettu 100tkm ja talvirenkaiden vaihdossa en kyllä huomannut, että kumit olisivat olleet kosteat miltään kantilta..

              Comment


              • #8
                Itselläni on huonoja kokemuksia motonetin tarvikenivelistä. Olen vaihtanut 2 tarvikeniveltä ja molemmat ovat kestäneet alle 10tkm, tai tarkennetaan senverran, että nivelet ovat kestäneet mutta kumit ovat halkeilleet.

                Suosittelen lämpimästi alkuperäisniveliä....

                Comment


                • #9
                  Kauan nuo vetonivelen kumit yleensä kestää?
                  Meille vaihdettiin C5 A6:een kumit molemmille puolille n. 100tkm:ssa.
                  Toiselle puolelle myös nivel kun ei heti äkännyt tuota kumirikkoa.

                  Comment


                    #10
                    Lötköön vaihdoin kumit joka akseliin, leimojen perusteella alkuperäiset kumi 360tkm. Kerta viikkoon tulee melkein käveltyä auton ali ja vilkaistua paikat läpi (säilytän autoa huoltomontun päällä).

                    Comment


                    • #11
                      Itelle kyllä tuli ihan yllätyksenä tuo. Vieläpä se, että ne eivät ole nakuttaneet normaaliajossa ollenkaan. Katsoin huuli pyöreänä, kun se huollon ukko totesi "Kyllä minä huomasin heti sen äänen ku käytin sitä tuossa pihalla.."

                      Huollosta kotia ajellessa kuuntelin ja kuuntelin risteyksissä aina vähän kaasua enemmän vaan ei kuulunut. Sitten ajoin huoltsikan pihaan ja johan kuulu ääntä kun käänsi rattia yhden kieroksen ympäri ja tumppas kaasun melkein pohjaan.. Jännä homma.

                      Onko jollakin muistissa hinta noille vetonivelille marmorilla? Motonetti näytti ~70-100e haarukkaa, joten tarvikeliikkeessä todennäköisesti samaa. Eikös nuo Löbron nivelet ole kuitenki olleet ihan hyvää kamaa? Vai onko sekin sattumakauppaa, ostavatko ison satsin jostakin ja leimaavat oman nimen siihen?


                      E: Vastaanpa itselleni itse, vissiin 300-400e kun löysinkin Vagcatista ja Tepon kataloogista sen mitä etsin. Jännä, että Tepon kautta kalliimpi hinta. :o
                      Viimeksi muokannut obsi; 20.1.2009, 22:49. Perustelu: yhdys sana :)

                      Comment


                      • #12
                        Mun mielestä Löbro on ollu aina varma ostos. Ei ainakaan ole tarvinnu itse koskaan mennä näpit rasvassa takuuasioita hoitamaan Löbron takia.
                        Otos kylläkin on pieni, luokkaa 5-10kpl.

                        Comment


                        • #13
                          Killautin tarvikketorille 150e -alennukset == 115e / kpl, eikä vissiin ole löbro. Samapa nuo on testata, millaset tulevat.

                          Comment


                          • #14
                            Lobröta saa AD-varaosasta ihan kohtuu hinnalla

                            Comment


                            • #15
                              ..ja Motonetista vielä edullisemmin. Siellä sekä Löbroa, että tarvikeniveliä myynnissä.

                              Löbron nivel ollut oman kärryn (B5) alla noin puolisen vuotta. Toisen puolen suojakumi vaihtui myös Löbroon samalla kertaa.

                              Comment


                              • #16
                                Jep. Tänään hain Tarviketorilta, yllätyksekseni olikin Löbron nivelet. Myyjä sanoi, että katsoi puhelun aikana väärästä kohtaa. (Isolla jotku kolme kirjainta ja ~2-3cm kokonen logo nurkassa, jossa luki Löbro.)

                                Sitten saakin alkaa odotteleen asennusaikaa.

                                E: Joo motonetissä varmaan aikalailla samaa kamaa, mutta Oulun suunnalla ei kovin lähellä ole.

                                Comment


                                  #17
                                  Vetarin kumeiksi voisin suositella yleismallisia olikohan Unifit tms. vetarinkumeja. Satsi maksaa kympin ja sisältää kumin, pannat ja rasvan. Kumi on ihan käsittämättömän kestävää tavaraa, jotain neopreenikumia tms. Tuli sitä asentaessa murjottua mm. siirtoleukapihdeillä jne eikä kumi ollut millänsäkään. Tarkoitettu asennettavaksi siten että venytetään nivelen yli, mutta audista nivelet on helpompi vaan purkaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Neopreenin mäkin ostin, tosin ei ole vielä tullut tarvetta laittaa alle =)
                                    Siinä Unifitissä voi vielä leikata kaistan pois jos on liian pitkä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kertokaas mistä löydän lötköön etupäähän ulomman vetonivelen tarvikkeena, kahdesta paikkaa kävin kysymässä ja ei oota myytiin :/

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sellaisista liikkeistä saa mistä tulee tavaraa Kahalta.

                                        Ainakin ukon firman kautta saa Kahalta. Metellinä ja Löbrona. Hinta ero on aivan hirveä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jes, löytyy yksi jälleenmyyjä seinäjoeltakin :) Pitääpä sieltä kysyä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos sanovat ettei löydy niin ei kannata uskoa. Niitä on vajaa kymmenen maahantuojalla varastossakin. Pommitat vaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ootteko vaihtaneet noita vetarin sisempiä niveliä vai onko edes mahdollista, ja mitä noi sisemmät nivelet oikein maksaa jos ovat edes mahdollista vaihtaa.
                                              Laitehan oli siis: A4 B5 Quattro -96

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja scorpion Näytä viesti
                                                ..ja Motonetista vielä edullisemmin. Siellä sekä Löbroa, että tarvikeniveliä myynnissä.

                                                Löbron nivel ollut oman kärryn (B5) alla noin puolisen vuotta. Toisen puolen suojakumi vaihtui myös Löbroon samalla kertaa.
                                                Motonetin Löbro kestänyt A6 C5 alla tähänmennessä noin 40-50tkm ilman ongelmia. Toi ollee halvin mitä uskaltaa oman käyttöauton alle laittaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kävin kysäisemässä Kahan jälleenmyyjältä, ~220e tarvikevetari lötköön :) tais olla hinnan perusteella Löbro. Muualta ei taida halvemmalla saada?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ostin metellin vetarin, avasin paketin ja totesin että tämä on mutterilla oleva ja pitäisi olla pultilla. Ja nimenomaan autoon Audi 100 2.2tq, abs:llä ja mc-koneella, 86-90 vuosimalleille sopiva pitäis olla. Onko audeihin oikeasti näin hankala löytää oikeita tarvikeosia?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Oikeat osat tulee kyllä harvoin saatua mukaan varaosatiskiltä. Helppoahan se olisi jos aina tarkastaisi ja mittaisi osat ennen ostoa. Varsinkin huomannut audi 90:n kanssa tuon ongelman,että ei aina ekalla nappaa oikea osa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä tosiaan noi Löbron nivelet on laatukamaa, eikös ennemuinoin alkuperäisvetarin paketissakin lukenut että made by Löbro tms.?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mittasin vanhan vetarin ja tuolta glo.it sivuilta olisi 3284k sopiva (abs-kehä 45, poori 38, tiivisteen halkaisija 59,5mm). Ainut ongelma on että kun lataa sen pdf:nä niin näyttäisi siltä että ei ole pultilla niinkuin pitäisi vaan mutterilla :F

                                                          http://glo.it/Glo/frames_cat/CarrApp3.idc?lcodice=3284K
                                                          Viimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 4.5.2009, 02:25.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Aikani ihmettelin vanteen sotkeutumista ja selvisi että vetarin suojakumi on toiselta puolen rikki. Sormen mentävä reikä tullut jotenkin. Melkoisen määrän syytänyt rasvaa pihalle, joten järkevintä lienee koko nivelen vaihto? Ajettu kuitenkin hyvä tovi ennen kuin huomasin.
                                                            Katselin Motonetistä noita Löbron niveliä ja reilut 130? näyttäs olevan kipale. Pistin tarjouskyselyn myös Pörhölle ihan vertailun vuoksi. Samalla menee vaihtoon hammastangon ulompi kumi. Auto on A6 C5 2.5TDI.

                                                            Liekkö kumien särkymiseen syynä hieman pikkeuksellisen kylmä talvi?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X