Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä sijaitsee A3 1,8T AGU moottorin lämpötilantunnistin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Missä sijaitsee A3 1,8T AGU moottorin lämpötilantunnistin?

    Eli siis, Auton moottorin lämpötunnistin on tullut tiensä päähän. Käsittääkseni antureita on siellä 2, toinen on pelkästään lämpömittarille, ja toinen moottorin ohjainlaitteelle. Eli se ohjainlaitteelle tietonsa antava anturi on pimeänä. Missäpäin moottoria tämä mahtaa sijaita?

  • #2
    Golfin AGU:sssa ainakin keulasta katsottuna oikealla puolella konetta ylhäällä reunassa kiertävissä vesiputkissa. Muistaakseni sinikantainen nelinapainen, anturi kiinni putkessa asennossa, jossa liitin suoraan ylöspäin. Anturi G62 (vai oliko G60).

    Comment


    • #3
      Käsittääkseni se on juuri se, joka välittää tiedon mittaristolle.
      Siinä ei pitäisi olla vikaa, lukiessani vikakoodeja, ohjainlaite antoi lämpötilaksi vain 60 astetta, kun mittari näytti normaalia 90 astetta. Ja kone oli varmasti kuuma.

      Comment


      • #4
        Mitäs vikakoodia se antaa? G62 on nimenomaan juuri se ECUn anturi.

        Comment


        • #5
          Moottorin lämpötunnistimen signaali epälooginen.

          Comment


          • #6
            Saatko itse vikakoodin numeroina esiin?

            En ole ollenkaan varma, löytyykö vielä mittaristolle omansa. Epäilisin, että ottaa samasta anturista myös mittaristolle, mutta vain eri nastasta kuin ECU. ECUlle kuitenkin anturi on juuri se mainitsemani. Vaihdoin itse sen aikoinaan Golfiin, kun herjasi vikakoodia.

            Comment


            • #7
              Tein testin kahdella testerilla, Autocomilla ja Bosch KTS:llä. Muistaakseni Autocom antoi 46500 ja KTS 4067 tai vastaavat. En varmaksi muista.
              Mitä sitä äkkiä vilkasin, niin syylärinkin kyljessä oli joku 3-johtoinen anturi?

              Comment


              • #8
                Noilla vikakoodeilla en löytänyt mitään. Syylärin anturi on flektille.

                http://volkswagen.msk.ru/engine/awd/..._system_bn.pdf
                Tuolta voit katsella vähän viitteitä, mikä anturi olisi millekin jutulle (kopioi linkki suoraan osoitepalkkiin, jotta pääset). Se mainitsemani anturi on sekä ECUlle, että mittaristolle. Molemmille vain on omat pinninsä, joten siksi mittaristo voi näyttää ihan ok.

                Comment


                • #9
                  Se anturi on itseasiassa ns. kaksoisanturi. Kaksi eri lämpövastusta, toinen mittaristolle - toinen eculle.

                  Löytyynee edestä katsottuna koneen oikeasta reunasta lähtevästä putkesta, ei siis itse koneesta. On kiinni sellasella muoviklipsillä. Vaihtaessa koneen on oltava jääkylmä ettei vedet lennä. Uuden anturin kaveriksi kannattaa ottaa tiiviste.

                  Kuvia ja juttua englanninksi: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1287042

                  Comment

                  Working...