Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tekniikanvaihto v6-s2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tekniikanvaihto v6-s2

    alkaa tuo alitehoisuus ottamaan päähän. Mitä tulisi ottaa huomioon koneen vaihdossa jos s2 haluaisi? auto on -93 80b4 quattro.

    Ei varmaan ole ihan bolt-on tyylinen projekti?
    Onko suuria eroja laatikoissa ja perässä?
    Entä ajotietokone yms...

    Auto olisi muuten pirun hyvä aihio pieneen laittoon,mutta tuo 2.6 on liian tehoton. Ja muutenkin tuo 80 korimalli osuu paremmin omaan silmään kuin coupe...

    #2
    S kakkosiahan on valmistettu myös sedanina.

    Tässä olis sulle harvinainen tilaisuus vaihtoon:

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1403338

    Comment


    • #3
      Joo mä kyllä katselin tuota mutta tuo hinta on aika korkea tälle hetkelle omaan budjettii...tiedä sitten tulisiko halvemmaksi si tee-se-itse versio.
      Missä luokissa muuten yleensä noi s2 koneet liikkuu kun ei ole tullut eteen?

      Comment


      • #4
        Pelkän koneen vaihto tuskin riittää, ja prosentteja kilisee?

        Comment


        • #5
          niin tätä justiin kyselisin että onko järkevää vaihtaa myös koko voimansiirto ja kone...

          Comment


          • #6
            Prosenteista ei onneksi nykyään kovin paljoa tarvii välittää tekniikan vaihdoissa. Kori on arvostettu uusien laskuoppien mukaan niin suurella painolla.

            Comment


            • #7
              Niin juu, nuo prosenttisysteemit taisivat muuttua, niistä en paljoakaan tiedä (onneksi =D )...

              Koneen lisäksi mieleen tulee maallikolle laatikko, kytkin, jarrut ja sähköpiuhasto uusiksi aika pitkälle?
              Mites kestääkö kardaani, takaperä, vetarit ym?


              Suosittelisin unohtamaan ja metsästämään Saksanmaalta alkuperäistä limousinea.Ovat suht harvinaisen tuntuisia, mutta etsivä löytää. Hyvällä säkällä vähän lytätyn saa kotipihaan alle 8k?, jos projekteista tykkää...

              Ehkä olen tylsä, mutta mua ei vaan oikein nappaa tuo tekniikan vaihtelu. Jos haluaa tehoa, sitä saa vaihtamalla auton...Tai turbottamalla vanhan, silloinkin pääsee vaihtelemaan jarruja yms mutta huomattavasti vähemmällä päässee kuin koneen vaihossa....

              Mutta joku asiasta tietävä voinee sulle kertoa miten kova homma olisi oikeasti, mä vaan yritän takoa järkeä päähän =) Tai osta vanha S4

              Comment


                #8
                No tukivarret ja alapallot on samat kuin S2 samoin jarrut ovat yhtä suuret.Iskarit tarvitset S2. Koneen kannakkeissa on suurin ero ja siksi joutuisitkin ns. etummaisen palkin vaihtamaan ja modifioimaan muut kannakkeet. Perä,laatikko ovat samaa 01A sarjaa kuin aijemmat 3b S2:set. Vetareissa on sulla pienet nivelet ja ässissä isot joten laatikkoon tarvitsisit ainakin isot laipat. JOhtosarja kokonaan S2 ja suoraan liittimillä sulakerasian taakse-> ei ongelma. Navat vaihtoon koska S2 on 5 pulttia ja sulla 4.
                3B moottori on varmaan 1500 ja siihen vähintään 1500 rakennus rahaa niin sit alkais olee keulalla.

                Varaa enemmän rahaa ja osta 2.7 tai sitten osta janek:lta 2.8 30v tai multa 2.8 12V. Molemmissa selviät "hieman" helpommalla ja saat moottorista riippuen 30-50 hp lisää.

                Comment


                  #9
                  Sedanissa on sitten aina ABY kone ja semmoinen sinne kannattaa laittaa, jos kerta leikkiin ryhtyy.

                  Comment


                    #10
                    Sit menee tukivarret ja alapallot uusiksi.

                    Comment


                      #11
                      Kylläpä noita ässiä on sekä valetuilla ja präsättyillä tukivarsilla olemassa.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia kaikille nopeasta vastauksesta,yllätyin oikein foorumin toiminnasta:)

                        Joo eli rahaa saa menemään sen 3000-4500euroon jos oikein tehoja lähden hakemaan. Ja silloin se pitäisi olla se ahdettu versio...
                        Mikään muu ei tuottaisi ongelmaa kuin ne moottorin kannakkeiden kannakkeiden kanssa puljailu. En ole pahemmin vielä kerennyt tutustumaan audin tekniikkaan.

                        onko vanhoissa s4 sama kone kuin s2?? Mitä eroja nuo koodit pitää sisällään?

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja mcpete
                          No tukivarret ja alapallot on samat kuin S2 samoin jarrut ovat yhtä suuret.Iskarit tarvitset S2. Koneen kannakkeissa on suurin ero ja siksi joutuisitkin ns. etummaisen palkin vaihtamaan ja modifioimaan muut kannakkeet. Perä,laatikko ovat samaa 01A sarjaa kuin aijemmat 3b S2:set. Vetareissa on sulla pienet nivelet ja ässissä isot joten laatikkoon tarvitsisit ainakin isot laipat. JOhtosarja kokonaan S2 ja suoraan liittimillä sulakerasian taakse-> ei ongelma. Navat vaihtoon koska S2 on 5 pulttia ja sulla 4.
                          3B moottori on varmaan 1500 ja siihen vähintään 1500 rakennus rahaa niin sit alkais olee keulalla.

                          Varaa enemmän rahaa ja osta 2.7 tai sitten osta janek:lta 2.8 30v tai multa 2.8 12V. Molemmissa selviät "hieman" helpommalla ja saat moottorista riippuen 30-50 hp lisää.
                          Niin ja Petri,tarkoititko tuota 2,7 uudemman s4 konetta?? Sitä tuplaturboa vai onko tuota kokoa myös vaparina...Entä onko tämä helpompi istuttaa?

                          Comment


                          • #14
                            ja itseasiassa tuosta löytyi heti aika hyvä s2 limousine,hmmmm
                            http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?b...1111277281104&
                            Viimeksi muokannut porkkis; 21.10.2007, 11:48.

                            Comment


                              #15
                              Oletko lukassut Pasin kotisivut, paljon kuvia. Tohon siis vaihdettu vanhemman S4:n motti (vitos turbo AAN)
                              http://s90.5cyl.net/gallery/

                              Comment


                                #16
                                3B = 2.2 jakajalla varustettu tubo pata kun taas ABY on suorasytkä. Kyllä tarkoitin sitä 2.7 Bit moottoria joka siis mekaanisesti käy paikoilleen aika heittämällä, turboja lukuunottamatta. Kehottaisin kuitenkin ensimmäsienä käymään katsastuskonttorilla kyselemässä S2 sedanin kuuluvuutta mallisarjaan katsastusmiehen mielestä. Siitä on kaikkein helpoin lähteä liikkeelle.

                                Comment


                                • #17
                                  S2 Sedan kuuluu samaan mallisarjaan 80 sedanin kanssa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Aikas edullinen tuo Jorin linkittämä sedani. Tuohon verot ja tuontikulut +4000-5000?.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tai turbottamalla vanhan, silloinkin pääsee vaihtelemaan jarruja yms mutta huomattavasti vähemmällä päässee kuin koneen vaihossa....
                                      No ei pääse. Pirusti putkitushommaa, moottorinohjauksen vaihtohommaa ja kone atomeiks ja kunnon palikoilla kasaan.
                                      Ja leimalle vtt:n kautta.
                                      Näin näkisin itse tämän asian. Koneen vaihto sen sijaan on ns. "viikonlopun homma", en tiedä tarkkaan eroista, mutta joka tapauksessa enemmän bolt-on kuin kutosen turbottaminen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hieman erilaista koneenvaihtotarinaa (kesken) 80:een eli Mitsun kone Audiin V6 2.8 L AAH :n tilalle Honda-foorumilta:

                                        uusi kone: -92 Mitsubishi 6g72 (3.0L DOHC V6 TT)

                                        http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2494829
                                        Viimeksi muokannut Tommy200rs; 15.1.2010, 15:54.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näinkin voi koneen vaihtaa:



                                          Lisää:
                                          - puolapatteristo rintapellissä





                                          tarina geeksissä:
                                          http://www.motorgeek.com/phpBB2/view...asc&start=1775

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuossa vastaava VR6 asennus B5:een;

                                            http://www.audi-sport.net/vb/showthr...-a-B5&p=419591

                                            Eikös tuo VR5:nen olisi lähempänä sitä oikeaa äänimaailmaa, vai onko niissä sytkäjärjestys tjms niin erilainen?

                                            Comment

                                            Working...
                                            X