Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A:n säädöistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 7A:n säädöistä

    ensiksi: millä ihmeen avaimella pääsee 7a koneen virranjakajan kiinnityspulttiin käsiksi, siis se 13mm pultti jakajan alapuolella??

    [LEFT]sitten coupe pitäisi saada säätöihinsä:
    kun saan säädettyä "ilmamäärämittarista" ja siitä ruuvista joka on "throttle body":ssa, että autossa on menot kohillaan, eli kiihtyy ilman nykimistä ja vittuilua, nii sitten auto ei taho pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä, heti kun nostaa kaasun pois, kiekat laskee n.400 ja siitä alkaa nuosemaan jos ei sammu kokonaan...
    mutta sitten kun saan säädettyä että kone käy hyvää tyhjäkäyntiä, nii kulku puoli on todella nykivää ja tunkkaista :/
    en keksi muuta ku että sytytys ois jotenkin vituillaan??

    isv:n olen puhdistanut..
    vikakoodeja ei ole..
    [/LEFT]
    Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 12.10.2008, 20:29.

    #2
    Jakajasta ei perusennakkoa säädetä eli annahan sen olla rauhassa.

    Ja ne imuvuodot?

    Comment


    • #3
      imuvuotojakaan ei ole löytynyt..

      Comment


        #4
        No tuo mafin ruuvaushomma viittaa ihan tasan siihen että jostain se imee mittaamatonta ilmaa. Huohotin? Koita paineistaa se vaikka ei ookaan turbopeli, mafin tilalle tulppa siis johon rengasventtiili ja maltillisesti painetta systeemiin (alle 0,5bar).

        Comment


        • #5
          huohotin? siis kampikammion huohotin? sehän tulee siihen kumihaitariin joka on mafin jälkeen...mitenkäs sen pitäs toimia? ilmaahan se varmasti sieltä saa..

          Comment


            #6
            Ulkoilmaa se ei sieltä saa saada. Kaiken koneeseen menevän ilman pitää kulkea mafista kerran. Huohotusilman siis tulee palata koneeseen, koska se on jo mitattu kerran. Mistään ei saa imeä ulkoilmaa mafin jälkeen (esim rikkinäinen huohotinletku).

            Comment


            • #7
              nii tosissaa eihän sen ulkoilmaa sieltä kuuluisi saada, mut jostai se perhana sit vuotaa...

              Comment


              • #8
                Se TB:n säätöruuvihan on vain pieni ohituskanava varsinaisten läppien ohi, vaikea kuvitella että sillä olisi mitään vaikutusta isommilla kaasuläpän asennoilla. Pari juttua mitä kannattaa tarkistaa tyhjäkäynnin osalta:
                -kaasuvivun pitää levätä rajoitinruuvia vasten kun kaasu on ylhäällä, ei siis läpät aivan kiinni vaan aavistuksen raollaan.
                -kun tämä on tarkistettu niin varmista että tyhjäkäynnin mikrokytkin sulkeutuu kaasun ollessa kiinni. Kannattaa mitata yleismittarilla että se on kunnossa eli avautuu kaasua lisättäessä

                Painetesti olisi kyllä aika ehdoton jos saat järjestettuä.

                Lainaan vähän ketjua, millä periaatteella MAF toimii tässä hitachin systeemissä, en nähnyt siellä kuumalankaa sisällä?

                Edit: Niin vielä tuosta huohottimesta ja ulkoilmasta, mun mielestä homma menee niin että huohottimen kautta tulee ohivuotoa joka on siis palanutta kaasua ja siinä mielessä ei vaikuta seokseen vaikka sitä imetäänkin MAF:n ohitse.

                Comment


                  #9
                  Vaikuttaa se, koska sen mukaan on boksissa kartat että se skeida pannaan uudelleen sinne moottoriin. Se on siis jo kertaalleen mafin ohi kulkenutta ilmaa eikä sitä tule poistaa. Ei kovin monimutkainen juttu edes. Mafin jälkeen ei saa päästää ulos eikä imeä lisää mistään paitsi pakoputkesta.

                  Comment


                  • #10
                    Niin vaikuttaa, mutta sitä kautta että se korvaa palamatonta ilmaa joka tulisi MAF:n kautta. Eli sille ei annostella bensaa, mutta se ei haittaa seosta koska se on hapetonta palanutta kaasua. Eli boksin kartassa sitä ei tarvitse huomioida mitenkään.

                    Comment


                    • #11
                      Palataan asiaan...
                      Mitenkäs tämän 7A:n painetestaus, kun jokunen vuotokohta on kaasuläpän jälkeen, uskaltaako sinne hyvillä mielin laskea painetta?

                      Comment

                      Working...
                      X