Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyt paisuntasäiliössä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyt paisuntasäiliössä

    Ajelin hirvimetsällä metsäautotiellä jyrkkää ylämäkeä ja alta rupesi kuulumaan rapsuttava ääni. Arvelin että heinää tai risu on tarttunut vetoniveliin. No sitten ajelin isommalla tiellä ja ääni koveni ykkösellä ja kakkosella kolmosella kun kiekat tippuu alle 2000 ääni hiljeni.
    Siinä vaiheessa rupesi tuleen hiki ajoin velipojan luo ja ruvettiin kuulostelemaan että mistä se ääni kuuluu todettiin että vapaalla kierrosten noustessa rapsuttava ääni nopeutuu Ja sittenpä sieltä rupesi kannen alta kuulumaan iloinen porina ja vaahdot paisuntasäiliöön. Arvooppa ottiko pattiin.

    Olisiko hyviä vihjeitä kummasta päästä ruvetaan vyyhtiä purkamaan 2.8 v6 onko kansiremontti tiedossa ja onko se miten pirullinen tehtävä?
    Tuota automaatin ääntä ei vielä uskalla edes ajatella.

    Parit pisteet lisätty.

  • #2
    Selvitä nyt ensin, että onko se öljy siellä paisuntasäiliössä moottorista vai laatikosta.

    Comment


    • #3
      Ovatko moottoriöljyt muuttuneet harmaiksi ja/tai puskeeko valkoista-harmaata sauhua putkesta? Tuon jälkeen voi olla ainakin varma, että kannentiivisteiden ja mahdollisesti kansien vaihto on edessä. Puhdistunut sytytystulppa voi myös kiertoa pienemmästä vuodosta.

      Comment


      • #4
        Koneen keittäminen ja heti sen jälkeen vaalean ruskean vaahdon tulo paisuntasäiliöön pani epäilemään kannentiivistettä mutta koneen öljyt ovat puhtaat ja pakokaasut normaalin näköiset. Myös käyntiäänet on normaalit. Mikä yhteys automaattilaatikolla on jäähdytysnesteisiin.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Ilmo
          ... Mikä yhteys automaattilaatikolla on jäähdytysnesteisiin.
          Joissain autoissa laatikkoöljyt jäähdytetään jäähdyttimessä, eli öljyputket kiertää silloin jäähdytinnesteessä.

          Comment


          • #6
            Ahaa. Taitaa pitää soittaa Siekkiselle Maaningalle

            Comment


            • #7
              Öljynlauhduttimesta voi tosiaan vuotaa, voit kokeilla koeponnistaa. Muuten mitä luultavimmin kansipahvi mennyt. Kannattaa sitten samalla vaihtaa jakopään hilut kun kerran ruvetaan availemaan.

              Comment


              • #8
                Vika löytyi,automaatin öljyt vuotaa nesteiden sekaan. Eli onko kellään käyttöä muuten kunnossa olevalle 100:lle guattrolle tai löytyisikö automaatti laatikkoa

                Comment


                • #9
                  Kyllä sitä käyttöä varmaan löytyy moneltakin jos ilman saa ;)

                  Ei vaan... Ei kai tossa laatikkoa tartte lähtee kuitenkaan vaihtamaan, jos se kerran toimii ok, vai?

                  Comment


                  • #10
                    Onko laatikko rikki? Yleensä audi tykkää työntää ne öljyt jäähdyttäjään eikä välttämättä jäähdytinnestettä ole päässyt laatikkoon. Eli laatikko käy vain "kuivana" niin pitkään kunnes huomataan mitä on tapahtunut. Kannattaa tarkistaa avaamalla laatikon öljypohja.

                    Comment


                    • #11
                      Tuli "Kylmä rinki per...seen". Minulla mittarissa 201158 / 15 vuotta ja lämppärikenno meni jo vaihtoon- josko seuraavaksi syylari?

                      Olisiko syytä ennakoida syylarin vaihto, koska aion autoa pitää? Maksaa niin pirusti automaatin kenno.

                      Comment


                      • #12
                        Ihan hyvä ennakointi on tehdä tuossa vaiheessa jotain asialle. Jos rakennella jaksaa, niin yksivaihtoehto on asentaa erillinen jäähdytin koko systeemille. Esim. us-partsista löytyy näitä erillisiä öljynjäähdyttimiä automaatille, eikä ne muistaakseni ole kovin hinnakkaitakaan.

                        Comment


                        • #13
                          Jos glykolia ei ole laatikossa ja öljyn lisäyksen jälkeen kahinat vaimenee niin uskaltaako tällä ajella. Siekkisen arvio n.2000 jos glykolia laatikossa ja kenno hajalla. Ei vaan jouda ainakaan kuukauteen korjaamaan

                          Comment

                          Working...
                          X