Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b5 1.8t kolina?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b5 1.8t kolina?

    Elikkäs ongelma lyhkäsesti: AEB moottorinen a4 pistää kolinaksi kun kierrokset nousee 4krp ja/tai yli.

    Kolina alkaa suht vaimeana mutta itsellä ei riitä rohkeus (eikä lompakko) koittaa että mitä tapahtuu kun kierrokset nousevat yli 4,5krp ja tuolloinkin meteli on jo aikamoista. Ongelma on sama oli moottori sitten kylmä tai lämmin. Kolina muistuttaa eniten venttiileiden kovaa kolinaa tai vastaavaa. voisiko kyseessä olla jokin rikkinäinen tiiviste? Imu/pako puolella jotain rikki mahtollisesti? vai voisiko onni potkaista niin että turbo olisi vaihdon tarpeessa.

    #2
    En usko että turbo pitäisi kolinaa.

    Ettei vaan olisi alakerran laakeri paskana huonon voitelun takia. Noissa on joskus mennyt imusihti tukkoon, tai öljypumppu kulunut väljäksi joka sen voi aiheuttaa.

    Myös nokkaketjunkiristin voi olla jumissa. Aika vaikeita nämä ääniasiat arvailla näytön takaa...

    Comment


    • #3
      jees, elikkäs pienten tutkimusten jälkeen oltais päädytty toistaseksi öljypumppuun tai vesipumppuun. Sen verran uskalsin koittaa että kolina hävisi kun kierrokset ylsivät 5krp kohdille ja kolina ei ala aina samoissa kierrosluvuissa vaan välillä jopa alle 3krp. jos joku ystävällinen vielä katsoisi meikäläiselle öljypumpun hinnan niin olisin kiitollinen.

      Comment


        #4
        Jos öljypumppu on rikki, niin tarkista ehdottomasti ne alakerran laakerit. Kaverin 1.8T Golfissa ne oli aika ruvella vaikka ei ääntä vielä pitänytkään.

        Comment


        • #5
          mitenköhän noilla vesipumpuilla mahtaa olla takuuta tms.. 16tkm sitten oli auto LMS:n hallissa remmien ja vesipumpun vaihdossa, ei kai sen nyt viel luulis rikki olevan. Tarvitseepa katella se laakeri, onko vaikee homma vaihtaa moinen tuosta?

          Comment


            #6
            Alakerran laakeriT on oikeampi sana ja on iso työ. Menee siis uusiksi kiertokankien laakerit ja runkolaakerit. Ohjustehostimen pumppu sekä ilmastoinnin kompurakin voi kolista. Vesipumpulla on 2 vuoden takuu.

            Comment


            • #7
              No ilmastoinnin kompurasta ei oo pelkoa että hajoaisi koska on jäänyt tehtaan hyllylle. Tuon tehostimen pumpun vois kyllä kanssa tarkastella.

              Comment


                #8
                Mittaa ny ensin öljynpaineet. Tyhjäkäynnillä pitäis olla yli 2bar ja kierroksilla yli 5bar. Nostajat alkaa pitää kovaa kolinaa jos ei tarpeeksi painetta.
                Uus pumppu maksaa n.110?

                Comment


                • #9
                  Käy valtteri vaikka säätöpisteessä mittaamassa öljyn paineet. Itselläni oli paineet kadoksissa pikkuisen ja nyt kun laatikko meni remonttiin, ni tuli samassa vaihdettua alakerran kaikki laakerit(pumpun vaihdoin aiemmin). Olivat kaikki ihan loppu, ei olis varmaankaan ens kesään kestänyt. Ajettu autollani on 220tkm

                  Comment


                  • #10
                    Ei perkeles pojat. Vika oli luultua paaaaaljon pienempi, tuulettimen lapojen ympärillä oleva muovinen kaulus oli katkennut ja se siellä mekasteli, irtonainen pätkä pistettiin poikki ja ääni loppui siihen. LMS tarjoutui vaihtamaan kyseisen ropellin 170e hintaan (osa 68e) heti huomenna jos vain näin haluan. Kiitoksia nyt kuitenkin vastauksista, tiedämpä mitä vikaa ilmenee jos ääntä ilmenee lisää.

                    Comment


                    • #11
                      flektin oli hajottanut rikki oleva visko joka ilmeisesti sen verran heilutti ropellia että nappas kiinni aina johonkin, koko remontin hinnaksi tuli 360e LMS:llä.

                      Comment

                      Working...
                      X