Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 pätkii

    elikkä vika on vallan vittumainen esim. ohittaessa kun kierrokset tuppaa mielellään nousemaan yli 4000 ja vauhti yli 160km jolloin tapahtuu totaalinen hyytyminen. tuntuu kuin jokin rajoitin napsahtas päälleja ja auto ei yksinkertaisesti vaan kiihdy enempää.tuntuu kuin ois kengurubensaa tankissa ja auto nykii vaan. tänään tossa taas ohitin ja vika esiintyi jo paljon aiemmin kuin ennen.nyt jo tuossa 120 vauhdissa jolloin auto hyytyi ihan totaalisesti ja kaasun polkemisella ei ollut enää mitään vaikutusta. auto laski vauhdin tasaisesti nollaan ja piti pysähtyä mutta auto ei kuitenkaan sammunut ja tyhjäkäynti oli tasainen. vähän ajan päästä auto kulki taas ¨normaalisti¨(max 4000rpm). vikakoodit luetutin ja valitti huonosta akusta jonka vaihoin ja toinen oli joku ¨incorrect flow...¨ joka luultavasti johtui irronneesta alipainepumpun letkusta jonka jo laitoin takasi kiinni. kolmas koodi valitti jotain käynnistyksen estosta.

    on siellä konepellin alla jotain päin persettäki ja en tiiä johtuuko pätkiminen siitä kun en tiedä mikä tuo seuraavassa kuvassa olevä mötikkä on.
    lainaan nyt tuota kuvaa joka on yhessä toisessa sivuilla sijaitsevassa postauksessa. elikkä tuo mötikkä tuossa vasemmassa alakulmassa. eli tuon mötikän ja siitä lähtevän letkun liitoskohta on murtunut katkipoikki ja mötikkä putputtaa(kirjaimellisesti putputtaa) ilmaa aina välillä. tuskin tuolla koneessa turhia vehkeitä kovin paljoa on eli luultavasti tuo murtuma johonkin vaikuttaa.kymysys kuuluu että mikä tämä mötikkä on ja voiko se olla syynä pätkimiseen vai oisko syynä joku muu?

  • #2
    Se saattaa olla polttoainehöyryjen takaisinkierrätysjärjestelmän magneettiventtiili.

    Siis onko auto pätkinyt sen alipaineletkun takaisinlaiton jälkeen?

    Kaikennäköset vuodot aiheuttaa järjestelmässä outoa toimintaa, joten lähtisin korjaamaan sen sen jäljellä olevan vuodon myös.

    Comment


      #3
      Jos letku on poikki tuon evap venttiilin ja imusarjan väliltä niin silloin sillä on merkitystä moottorin toimintaan... venttiilin jälkeen ei oo väliä.

      Comment


      • #4
        Elikkä auto pätkii myös alipaineletkun takaisinlaiton jälkeen ja liitos on poikki tuosta kuvan alareunasta poistuvan sormenvahvuisen letkun ja venttiilin liitoskohdasta. Siitä en tiedä mihin tuo letku johtaa mutta vois kuvitella että ei se tuosta ainakaan enää imusarjalle kierrä. Vikakoodien lukija sano että kannattaa vaihtaa huonot kangaspäällysteiset alipaineletkut ynnämuut uusiin kun näkyyvät olevan huonokuntoset mutta ovat niin stanan ahtaissa paikoissa että ilman imusarja irrottamista hommasta ei tule yhtään mitään.Sitä ku lähen ite irrottamaan ni voi olla että autolla ei sen jälkeen tarvi enää ajella.

        Comment


        • #5
          Muijan edellisessä autossa oli kanssa tuollainen vika että ei kulkenut millään yli 100km/h. Kävin läpi kaikki mahdolliset letkut ja anturit, mutta vikaa vaan ei tahtonut löytyä.

          Loppupeleissä vika löytyi -> katti tukossa ja takavaimentimessa sisuskalut irti.

          Mutta se olikin Fordi :)

          Comment


          • #6
            Koitahan ottaa oikeanpuolimmaisen punaisen ympyrän liitin irti. Se on ahtopaineensäätöventtiili. Autosta tulee laiskempi, mutta katkooko edelleen menoa?
            Epäilen siis että moottorinohjauksen ilmamassaraja tulee vastaan syystä tai toisesta (yliahto, rikkinäinen maf, ahtovuoto, jne jne). Tuolla testillä pääset vähän jyvälle.

            Comment


            • #7
              Elikkä siis tuo kuvan oikeanpuolimmainen ympyrä missä on tuo nuoli.Selevä pitää koettaa. Tuossa taas kotia ajellessa hieman heputettelin ja vika ei tuntunu ainakaan vielä 140 vauhissa kylmällä koneella ilmenevän.Korjasin sen murtuneen putken liitoksen että sieltä ei ainakaan pitäs enää mitään vuotaa.Mikä laitos se on tuo MAF ja missä se sijaitsee ja paljonko se kustantaa.kuulostaa helvetin hienolta ja kalliilta osalta.

              Comment


              • #8
                Se on ilmamassamittari tuolla suodatinkotelon sisällä. Tais olla vähän satasen päälle tuohon ei-aivan-alkupään-1.8t -koneeseen. Mielestäni mafista halpa hinta.
                Nämä nyt on kuitenkin vaan aavistuksia koska ei aivan vian luonne edes selvinnyt. Katkaiseeko menon laakista ja ns väkivaltaisesti?

                Comment


                • #9
                  Katkaisee laakista ja salpaa menon täydellisesti.Tuntuu kuin kone sais pätkittäin menovettä.Suurinpiirtein sama efekti tuloo ku kiihyttää vaihteella loppuun asti ja rajotin rupeaa napsumaan.

                  Comment


                    #10
                    Kuulostaa kyllä hengenvaaralliselta kulkineelta. Varmaan rekka-autoja ohitettaessa voi huutaa Banzai'ta, kun laittaa vilkkua vasemalle.

                    Miten lie tosiaan tuo pa-puoli? Pumpun/suotimen ym. tila, mikäli itse konehuoneesta ei selvää vikaa löydy?
                    Oikosulkua ei vissiin voi syyttää, mikäli peli muuten pysyy käynnissä?

                    Halvaantunut katalysaattorihan kakistelee myös aika hulppeasti. Kokemusta on eräästä A3:sesta, jolla oli huimaa lähteä risteyksistä, kun vauhtia tuli laitteeseen joko tai.

                    Comment


                    • #11
                      Sataakaheksaakymppiä tossa tänään huristelin ni eipä tuota vikaa tuntunu taas jostain syystä olevan. Korjasin sen edellämainitun liitoksen, mutta tuskin se siitä on kiinni kun se putki näkyy menevän jonnekki lokarin kaareen.
                      Mistä muuten johtuu ja rupeaako kellään muulla kovemmassa vauhissa kuskin puolen ovi humisemaan ihan sikana sieltä yläältä. Liekkö joku tyyppivika vai vaan huonossa kunnossa tiivisteet. Humisee niinku ikkuna ois auki.
                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.10.2007, 17:00.

                      Comment


                      • #12
                        A4:ssahan on "irralliset" ne yläosat, eli sivuilta ruuvit auki niin se lähtee koko yläosa irti. Elikkäs jos ne on päässyt liikkumaan tai tiivisteet sen verran kuluneet niin voi pitää ääntä.
                        Omassa ainakin humisee noissa vauhdeissa, silloin joskus kun on SULJETULLA alueella päässyt kokeilemaan.

                        Comment


                        • #13
                          Löytyykö autostasi toisioilmajärjestelmää?
                          Itsellä oli aika samanlainen vika omassa -99/00 A6:ssa.
                          Viaksi ilmeni tuon toisioilmapumppu, oli täynnä vettä.

                          Comment


                          • #14
                            Itelläki vastaavia pätkimisongelmia satunnaisesti omassa aeb mosassa..pätkimistä esiintyy 4. ja5. vaihteilla kovassa ajossa tai hetimiten sen jälkeen. myöskin tehoja tuntuis puuttuvan ainaki välillä.

                            ei vikakoodeja,vaihdettu bypass,n75,maffi logattu kuulemma arvot ok.
                            tänään vaihtuu tulpat,putsataan&kalibroidaan kaasuläppä..saas nährä.

                            Comment


                            • #15
                              No toi humina tulee kyllä jo paljon hiljaisemmissa vauheissa. Jo jossain 120 kmh. Ja mikä on tuo toisioilmajärjestelmä.En ole moisesta ikinä kuullukkaa.

                              Comment


                              • #16
                                No niin. taas tulen tänne kitisemään, kun tuo romu rupes taas temppuilemaan.

                                Ohittaessa lämäsin kolmosen tiskiin 70 vauhissa ja matka loppu taas ku seinään ja samalla jostain syystä sytty laturin merkkivalo? Mistäköhän ei mahtane tämä johtua.
                                Ohipäästyäni kokeilin taas kiihytystä vaihtamalla komoselle ja sama hyytyminen tapahtu taas satasen vauhissa. aikasemmin männäviikolla vika ei ilmenny ku huruuttelin 180 kooämhoota.

                                Kellään ideaa miks se ton laturin valon sytytti?


                                Kappalejakoja lisätty.
                                Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.10.2007, 20:10.

                                Comment


                                • #17
                                  Kerroit tossa ekassa viestissä, että vikakoodit valitti huonosta akusta. Oiskohan laturi tiensä päässä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No voisko tollanen pätkiminen sitten johtua siitä että laturi ois finaalissa. Ei se aikasemmilla kerroilla merkkivaloa sytyttäny. Kerran lähin parkista ja piti hieman rivakammin kiihyttää että kerkesin alta pois jolloin auto taas hyyty ja taulussa sytty laturin ja abs merkkivalo.

                                    Käväsempä huomenna lukemassa ne koodit ja katon oisko tullu uusia.

                                    Tosin kärryllä rullattu 154 tkm että kai sen pitempään pitäs kestää.Laturin siis
                                    Viimeksi muokannut Tribadeaux; 29.10.2007, 19:08.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Luetutin koodit eikä löytyny mitään.Maffin arvot mitattiin ja oli hieman alakanttiin(105 kun piti olla 110) tosin ei päästy kaupungissa ihan kunnolla testaamaan kun ois pitäny kolmosella rajottimelle asti ajaa.

                                      Kellään tietoa miten vois testata onko bensansyötössä jotain ongelmaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olin ymmärtävinäni ettei pirssiin ole vaihdettu ilmamassa-anturia, sillä kaipa se ainakin tuota vaivaa antaa. Olen kerran koeajanut kaverin Audin jossa oli moinen "ominaisuus", eli meno katkeili kuin seinään ja välistä ryntäsi sitten kuin vähämielinen. Niinpä passitin auton vietäväksi huoltoon kun siinä oli se varmaratkaisu takuu päällä ja kyllä se sillä "maffilla" korjaantu, oli muuten juuri saman vuoden ja samanlainen auto kyseessä. Körötellessä ei ilmennyt mitään vaivaa, ainoastaan kiireen yllättäessä ja kokeillessa hieman venttiilin nousua...
                                        Olen myös ymmärtänyt ettei se välttämättä anna vikakoodia ellei se "maffi" ole aivan sökö...
                                        Voihan olla että olen myös väärinymmärtäjä...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo ei ole vaihettu sitä ilmamassa-anturia.Saataa olla että kun tässä talvi iskee kunnolla päälle ni en laiskuuttani sitä vaihakkaa ku ei tule autolle kuitenkaa kenkää samallalailla annettua jolloin vika ei ilmene.Oottelen tossa että autolla ei pääse enää eteenpäin ni sitte :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko löytynyt selitystä? Minulla ilmeni samaa tautia ja kirjoitinkin siitä jo tuohon toiseen topikkiin, joten en nyt tähän kirjaile sitä enää uudestaan...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tulin nyt tsekanneeksi ja puhallelleeksi puhtaaksi/kuivaksi erinäisiä liittimiä konehuoneesta kuten maf, lämpötila-anturi, n75, sytkänvahvari, kaasuläpän liittimet, puolat ja joku mötikkä nokka-akselin päästä. Lisäksi puhdistin akun navat sekä käytin boxin irti ja puhaltelin liittimet.

                                              Toki katsoin ennen tuota vikalistan, mutta siellä ei ollut kuin tavalliset herjat käynnistyksen estosta ja jonkun oven keskuslukon hitaudesta. Tsekkasin myös vikalistan puhdistusoperaation jälkeen, ei mitään. Kalibroin kaasuläpän ja se löysi perusasetuksensa. Testasin myös n75:n ja oikein hyvin toimii.

                                              Lähdempä nyt koeajolle ja raportoin sitten lisää...kokeilen samalla maffin piuhan irroitustakin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vika korjautui ylläolevilla tempuilla....todennäköisesti siis kosteus oli syyllinen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  mulla pätkimistä ilmenee 3000 kierroksen kohdalla, kaikilla paitsi ykkösvaihteella :D ja varsinki kylmemmällä koneella. kävin nyt aamulla luetuttaa vikakoodit ja maf ja kaikki muuki tuntu olevan kunnossa..kuulemma kokeilla "alkup." tulpilla ja jos sekään ei auta niin vaihtaa boschin bypassiin nykysen tommy's billetin sijaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vois itekki varmaan tehä kaikki nuo temput mitä joke on tehny kuhan joutas vaan.Ei oikeen toi pimee ja kylmä parkkipaikka houkuttele.Pitää kattoo tossa kesän korvilla ku vauhtia taas tarvii lisää :I eihän sitä liukkailla pystys ees testaamaan

                                                    Mikä on muuten tämä n75 ja missä se sijaitsee.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Magneettiventtiili, sijaitsee ilmansuodattimen läheisyydessä. Siihen menee 2 ilmaletkua ja 2-napainen sähköjohto.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Siis tuo yläpuolella olevan kuvan vasemmassa alalaidassa oleva venttiili?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei, ku ton paksun ilmaputken alla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No niin.taas on aika itkeä audifoorumille uusista ominaisuuksista autossani.Jatkan tänä postiin koska...no jatkanpahan vaan. Elikkä huomasin tossa kovilla pakkasilla viime vkonloppuna(-25) että kone oli ruikannu öljyä palopeltiin aimo satsin.Tarkkailin tilannetta ja huomasin että koneen takaosassa venttiilikopassa on sellanen puoliympyrän muotoinen reikä jonka tukkona tuntui olevan joku kuminen jutska josta arvelen öljyn tulleen pihalle(aika hyvin selitetty eikö?).

                                                            Huotottaako kone jostain syystä kyseisen reiän kautta öljyt pihalle vai mistä lie kyse?

                                                            Comment

                                                            Working...